מה אומרת לך המילה" קבלה"?

glazer10

New member
מה אומרת לך המילה" קבלה"?

קמעות, חוטים אדומים, מים קדושים,ספר הזהר, אסור ללמוד, עלולים להשתגע, שרלטנים,מזלות, לחכמים בלבד, כניסה ליחידי סגולה- אני בטוחה שכולם יכולים להוסיך עוד שורות ארוכות... למעשה זה הרבה יותר פשוט, מקובלים שכתבו את הספרים הקדושים אומרים לנו שקבלה זו בעצם חוכמה שמלמדת אותנו איך להיתאזן עם הטבע ( אלהים=הטבע, בגימטריה) ולחיות בהרמוניה. אז ... שלא יעבדו עליכם קבלה מהמקור
 
אולי אם היית..

מצרף את המילה "חוכמה" שכן זהו שמה, "חוכמת הקבלה" - הדבר לא היה נשמע כזה הזוי. כיוון שזוהי חוכמה מפוארת המסבירה מההשתלשלות המציאות החל משורשה.
 

tamarhp

New member
מקובלים אומרים ש

הקבלה היא תורת הסוד. למה אתה מפרסם סודות?
 
מכיוון שזהו דור המשיח.

והגיעה העת לגלות. הרב אשלג קובע כי רק בהתפשטות רוב עם נגיע לגאולה שלמה. כיום, ניתן להפיץ גם בחו"ל לנקודות שבלב המתעוררות.
 

tamarhp

New member
לא הבנתי

א. מיהו הרב אשלג? מה הסמכות שלו? ב. "התפשטות רוב עם" - את מתכוונת שעמ"י צריך להתרחב? מה הקשר לקבלה?
 
הרב יהודה לייב הלוי אשלג.

היה המקובל הגדול האחרון של המאה העשרים. האחרון מכיוון שהוא היה הירידה החמישית של הנשמה האלוקית לעולם הזה. הוא כותב על התעברות נשמת האר"י בתוכו ועל כן נכתב פירושו לעץ החיים של האר"י הידוע כ"תלמוד עשר הספירות" - חיבור ענף וחשוב המתאר את השתלשלות העולמות באופן ג' קווים. הוא כתב עשרות מאמרים על האומה הישראלית, על הפסיכולוגיה, על פילוסופיה ועל חוכמת הקבלה. היה פוסק מכובד בוורשא שבפולין וכשהגיע לארץ נהיה פוסק גבעת שאול. אחד החיבורים החשובים שלו - פירוש הסולם לספר הזוהר - מוכיח את גובה קומתו. אין הרבה מה להוסיף, הוא כמובן ידוע בציבור החרדי והדתי וקיבל הרשאות מרבנים כמו: הרב קוק. בנו הרב"ש המשיך את המורשת בלימוד חוכמת הקבלה.
 
התפשטות רוב עם.

הכוונה שרק על ידי הפצת הקבלה בהמון ישראל, יהיה ניתן להגיע לגאולה, בנוסף בכתבי הדור האחרון נכתב שתנאי מובהק לגאולה תהיה הפצת החוכמה באומות העולם.
 
תשובה.

מהות חכמת הקבלה - הרב יהודה אשלג: "בטרם אבוא לבאר את תולדות חכמת הקבלה, שכבר דשו בה רבים, מצאתי לנחוץ לבאר מקודם היטב, את מהותה של חכמה זו, אשר לדעתי מעטים המה היודעים זאת. וכמובן לא יתכן לדבר מתולדות איזה דבר בטרם שאנו מכירים את הדבר עצמו. והגם שידיעה זו היא רחבה ועמוקה מני ים, עם כל זה אתאמץ בכל כחי וידיעותי שרכשתי לי במקצוע זה, לבאר ביאור מקורי ולהאירו מכל הצדדים באופן מספיק לכל נפש, להוציא מהם מסקנות נכונות כמות שהן באמת. מבלי להניח מקום למעיינים להטעות את עצמם, כרגיל מאד בעיון בדברים הללו. שאלה זו כמובן עולה על כל בר דעת, וכדי לתת תשובה מספקת לשאלה זו אתן הגדרה נאמנה ומשומרת, כי חכמה זו היא לא פחות ולא יותר אלא סדר של שרשים המשתלשלים על דרך קודם ונמשך בחוקים קבועים ומוחלטים המתחברים וקולעים למטרה אחת מאד נעלה, הנקובה בשם "גילוי אלקותו ית' לנבראיו בעולם הזה וכאן נוהגים כלל ופרט. "כלל" כלומר, כל האנושות המתחייבת בסופה, בהכרח ובחיוב מוחלט, לבא עד לידי ההתפתחות המופלגת הזאת, כמ"ש "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" (ישעי' י"א). "ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמר דעו את ה', כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם" (ירמי' ל"א). ואומר "ולא יכנף עוד מוריך והיו עיניך רואות את מוריך" וגו' (ישעי' ל'). " פרט", היינו שאף מקודם שלימות כלל האנושות כולה, בכל דור ודור נוהג דבר זה גם בפרטים יחידי סגולה, כי אלה הם הפרטים הזוכים בכל דור ודור למדרגות מסוימות בענין גילוי אלקותו ית', והם המה הנביאים ואנשי השם, וכמו שאמרו ז"ל (ב"ר פר' ע"ד) אין לך דור שאין בו כאברהם ויעקב. הרי לעיניך, אשר גילוי אלקותו ית' נוהג בכל דור ודור, לפי דחז"ל המוסמכים לדבר זה ונאמנים עלינו.
 

גמד92

New member
כבר קבלה?

הרב כדורי אמר במפורש: קודם תלמד את הגלוי. רק אחר-כך את הנסתר! לאט לאט... יש כיום אנשים שמחטיאים עם שלם (כגון: "קבלה לעם" אם מישהו שמע עליהם). תתחילו מ1 ולתפס לאט לאט....
 
לפני שהגיח בעל הסולם לעולם.

היה איסור מוחלט על לימוד חוכמת הקבלה. כיום, ישנו חיוב ללמוד אותה, משום שזהו תנאי הכרחי לגאולה. נ.ב: אני לא כל כך בטוחה ש"בני ברוך" מחטיאים עם שלם, אולי להיפך, אולי הם מבצעים תיקון גדול, שכבר הרבה זמן מנסים לעשות אחרים, וללא הצלחה.
 

tamarhp

New member
חיוב - לדעת הרב אשלג

מצטערת לומר לך אבל הוא לא היחיד בעולם.
 
נכון, הוא לא היחיד בעולם.

מצטרפים אליו קבוצות הפועלות היום ברחבי הארץ, בירושליים, בני ברק, בצפון ובמרכז. מצטרפים אליו מקובלים נוספים כגון: הרב קוק,הרמח"ל באומרו כי "צורך החכמה הזאת רב הוא. תחילה אומר לך שאנו חייבים לדעת אותה, כי מצוה היא עלינו, שכן כתוב, "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים" וכו', הרי שחייבים אנחנו לידע בידיעה, ולא באמונה בלבד, אלא בדברים המתישבים על הלב, כמו שנאמר בפירוש "והשבות אל לבבך", ומה הוא זה ש"ם לנו לדעת - "כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל" וכו'. אם כן, שני דברים צריכים אנו לדעת, שהאדון היחיד הוא המשגיח ומנהג הכל, בין בעליונים בין בתחתונים; והשני - שאין אחר ח"ו, והיינו לדעת אמיתת יחודו ית"ש. שני הדברים האלה שצריכים אנו לדעת, אמור לי אתה מאין נדעם ? ואיזו חכמה תודיעם לנו ? והרי אנו צריכים לדעת שהקב"ה הוא המנהג הכל, ולדעת זאת בידיעה ברורה בדברים.המתישבים על הלב:מחכמת פשט התורה לא נוכל להבין את זאת, כי על מה סובב פשט התורה ? רק על המצוות, על אופן עשייתם וכל משפטיהם, או על סיפור המעשים שהיו, אשר מוזכרים בה. והרי אלו הם שני החלקים בפשט התורה: מחלק הראשון לא נלמד זה ודאי, כי עשיית המצוות ומשפטיהם אינו מודיע מן הקב"ה ושלימותו כלל. אף אם המצוות היו מצוות מאדם שאנו חפצים או צריכים לעובדו, או להבין דבריו - היינו לומדים כך. אם כן, מכאן אין הידיעה הזאת יוצאת, שהרי אינם אלא מעשה, ולא ידיעות: אם תאמר, שבהתבונן על הסיפורים ההם יצא לך זה - הרי אם כן צריך לעיון אחר על הסיפורים עצמם, שיפרש איך שאמעשים ההם נעשו על פי ההשגחה העליונה בחכמה עמוקה. הרי זה לימוד בפני עצמו, ואינו לימוד סיפורי התורה. ואפילו כשתרצה להוציא מן הסיפורים הנפלאים עצמם - שכיון שנעשו פלאים האלה צריך שודאי יהיה הב"ה משגיח ופועל - זה אינו נקרא אלא שתקיים בדעתך שצריך שיהיה כך, אך אין זה רוצה לומר שאתה יודע בחכמה וידיעה שהוא כך, ושעמדת על כל ההנהגה של העולם והבנת דרכיה, לראות ולהבין בדעתך השפלה את הנהגת האדון היחיד ב"ה בחכמתו הגדולה כמו שהיא באמת: והרי המצוה היא "וידעת היום והשבות אל לבבך" - ידיעה וישוב הלב, רוצה לומר - לדעת בדרך חכמה ממש שהדבר הוא כך, שכל מה שיש בעולם בא לגלות את הנהגת הבורא ית"ש, ושהכל יפה ומתוקן; ולא בדרך אמונה בלבד, אלא בדרך ידיעה, שתבין ותשכיל שכך הוא, וזה טוב ויפה ודאי. וזאת לא תוכל להוציא מן הסיפורים כלל. ועוד, מן הסיפורים תלמד שבאותם הפעמים הקב"ה פעל כך בעולמו. אך לא מפני זה תבין שבכל הנהגת הטבע הוא המנהג. אדרבא, יכול הכופר לומר ח"ו - הניסים הם מן הב"ה, אך הדברים הטבעיים אינם ממנו, אלא מניח הדברים ללכת במקרה הטבעי, ואין השגחתו פועלת בם: ואם תאמר, להוציא ידיעת חכמה זאת מן חכמת הטבע, כמו שחשבו אחרים לקרוא אל הטבעיות, "מעשה בראשית" - אינו כן ודאי שהרי גם כופרי ההשגחה יתבוננו על הטבע. אדרבה, הם האומרים, עולם כמנהגו נוהג והולך: ואם מכל אלה לא תוציא ידיעה זאת, עדיין מוטל עליך לקיים מצוה זו, וצריך שתמצא דרך לקיימה. ואין זה כי אם בחכמת האמת הזאת, כי היא המגלה ומודיעה ענין זה האמיתי של ההשגחה וכל התלוי בזה, והיא תודיע יחודו ית"ש בכל הצדדין שאפשר לחשוב, כי כל ענינה הוא רק זה - להודיע היחוד העליון ב"ה כראוי, ולהודיע שכל מה שהיה ושהווה ושיהיה - הכל מושגח מאתו בהשגחה פרטית, ולפרש דרכי ההנהגה הזאת, ולפרש על פיהם את כל המעשים, פירוש - הבריות שבעולם וכל המעשים אשר נעשו בהם מן היום הראשון עד הסוף שבהם".......בעל הסולם, היה המקובל הגדול של המאה ה20 וכתב המון לא רק על החוכמה אלא גם על המציאות ההיסטוריה והמדע. הוא קיבל הסכמות אינספור מרבנים על ספריו וכבודו הגדול במקומו מונח וידוע.
 

גמד92

New member
אהלן

קודם כל, הכינוי שלך "האור הגנוז" מוכר לי מפורום ברסלב ישראל, יש מצב שזו את? ולגבי "קבלה לעם" גדולי הדור ששמעו על קיומם אסרו בכלל לשמוע אותם... ומכיוון שאין לי מקורות מפורשים, אז אגיד גם שאתר הדיברות לא ממש מסכימים עם כל מה שקורה איתם. על זה כן, איכשהו יש לי מקורות... והם ממש חוצפנים, הם עושים הכל בשביל רייטינג, זה דבר לא יאמן בכלל... הם רואים "סלב" (ידוען, מפורסם) ועושים לו שטיפת מח, ואחרי שהוא נכנס חזק לכל העניין הוא הולך ועושה להם פרסום בכל עיתון שמראיין את אותו הידוען. ולגבי הסולם - לא שמעתי על זה מעולם... אבל יכול להיות. אבל אם ככה, איך גדולים שהיו לפני הרב אשלג, למדו והשכילו?
 
אני לא מפורום ברסלב.

אני חושבת שהרב לייטמן מבצע עבודת קודש ומקיים את דבר הכתוב על פי בעל הסולם, שתנאי הכרחי לגאולה הוא הפצת חוכמת ישראל בקרב הגויים, אשר זה יוכיח להם כי יש חוכמה אלוקית ואמיתית בקירבנו (נמצא ב"כתבי הדור האחרון"). את השמועות חקרתי מזה זמן רב (שנה וחצי) וכל שיש לי להגיד הוא ש "כל דבר מוערך לא לפי שהוא נראה ברגע מסויים - אלא במדת התפתחותו".
 
בפוסקים מובא

ש-אל לאדם ללמוד קבלה אלא אם קיים 2 תנאים. א. מילא כרסו בש``ס ופוסקים. ב. הגיע לגיל 40. היו מעט רבנים (האר``י למשל שהיה מיוחד במינו) יחידי סגולה שעסקו בקבלה אף לפני גיל 40. אך ברור לכל שהם מילאו כרסם בש``ס ופוסקים! וההגדרה הכי קולעת להגדרה ``מילא כרסו`` היא למי שאוכל חמין/צ`ולנט אחרי שבת...:) בכל אופן כל המכונים שנפתחים כמו פטריות אחרי הגשם לא ראויים בכלל להתייחסות. הרי גם גדולי המקובלים בדורינו לא יורדים ממש לעומקו של הזוהר הקדוש. אז מה יענו אזובי הקיר?
 

גמד92

New member
../images/Emo45.gif

למשל זוהר, לא כל אחד יכול ללמוד לעומק. (כמובן שלא לעומק האמיתי, אלא כוונתי לעומק הידוע לנו, ותאמינו לי, אנחנו לא יודעים כלום מהסודות שצפונים שם). אבל אחרי בר מצווה מותר רק לגרוס זוהר, זאץ אומרת לרפרף, רק לקרוא, בלי לפרש מארמית לעברית, ולא להכנס לזה יותר מדי. רק לגרוס. ברכה והצלחה
 
הזוהר הוא לא למתחילים. זה נכון.

אבל היום, כל אדם שבאמת יחפץ בכך, וילמד כמה וכמה שנים, יוכל לגלות את הרזין שבזוהר.
 
למעלה