מה אורך החיים של שילדת קרבון? מאמר מעניין

odedbc

New member
מה אורך החיים של שילדת קרבון? מאמר מעניין

השבוע נכנסתי לאחת החנויות, לצרך בדיקה ותחזוקה תקופתית לקראת הטיפוס לחרמון.
רפידות בלמים, שרשרת, איזון גלגלים, סרט כידון חדש וכו׳
עד שסיים המכונאי גילגלתי שיחה עם הצוות ושמעתי מהם כי שילדת קרבון צריך להחליף מקסימום 5 שנים.
לא עניין פשוט. שילדה ברמה גבוהה עולה 10-20 אלפיות.
הלכתי לאינט׳ ליוודוק.

לדברי סטיב בנואה (אופני סקוט): שילדת קרבון מודרנית תחזיק כל ימי חייך


https://cyclingtips.com/2015/08/what-is-the-lifespan-of-a-carbon-frame/
 

יעקב 471

New member
כל העצות כביכול של המוכרים , לפחות בעיני לא שוות כקליפת השום

להחליף שרשרת כל 1500 ק"מ ,צמיגים כל 2000 ק"מ , ועוד הבלים מהסוג הזה ,והבעיה הגדולה שרוכבים לפעמים מאמינים להם ומחליפים ללא צורך .
יש ברשותי שלדת קרבון שאני רוכב עליה כבר 11 שנים ובערך 130,000 ק"מ ,נראה לי שזה קצת סותר את התיאוריה שלהם .
דרך אגב , אם מישהו סבור שאורך החיים של השלדה הוא כמו שהומלץ שם בחנות ההיא אז מה שמתבקש הוא להשמיד את השלדה לאחר התקופה הזאת מפני שאם המישהו הזה ימכור את האופניים שהרי אז הוא מסכן את זה שקונה אותם
.
 

ItsikH

Member
ליצרנים יש יותר שיקולים מעידוד מכירות, ישנו גם שיקול האחריות
אף יצרן לא רוצה להיות מואשם באחריות לתקלה, ולכן יצהיר על תוחלת חיים לפי הערכה סטטיסטית - גם אצלי השרשרת מחזיקה הרבה יותר מהתוחלת המוצהרת.
במקרה השלדה, הרבה כבר לא זוכרים, גם לשלדת פלדה היתה תוחלת חיים, אפילו בהנחת העדר מוחלט של חלודה, היתה מתרככת.
 

mk4th

New member
יש סרטון ביוטיוב של איש קרבון

והטענות לגבי אורך חיים של 5 שנים לא מצוצות מהאצבע, הן פשוט לא נכונות באופן גורף. הן נכונות עבור שיטות הייצור של (12-15 שנים אחורה) + תנאי מזג אוויר ורכיבה לא טובים + הרבה ק"מ בעומס גבוה. אם השלדה 'שקטה', אפשר להיות רגועים.
הוא מסביר שם שבתחילת עידן הקרבון, איכות הבנייה היתה ירודה למדי ובמקרה שבשלדה היה איזה פגם, הוא היה יכול להתפתח ולגרום לקריסה.
כמו כן, פעם היו יותר שילובי אלומיניום קרבון בשלדה ובתנאי לחות, האלומיניום והקרבון היו מגיבים וזה היה יותר לחץ מכני שיצר הפרדות שכבות של קרבון שעם הזמן הוביל לקריסת שלדות.
אם בשלדה אין פגם כזה, או שהוא במקום לא קריטי, ולא רכבנו בגשם, והבקבוק לא טיפטף איזוטון על תושבת הבקבוק, ולא רכבנו הרבה באזור הים בחום, או שלא רכבנו הרבה ק"מ בכלל, אז כנראה שהכל בסדר.
היום טכנולוגיית הייצור טובה יותר, במיוחד בשלדה עצמה (הוא עדיין מתלונן על המזלגות והסטיררים) והסיכוי לכשל נמוך יותר.
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=EZbg5hCRyvs
 

יזהר BiBi

New member
גם אני חשבתי שזה מובן אבל זה ממש לא

נתחיל בדבר הפשוט שטרק לקחו את שלדת המדון שלהם ובדקו אותה לשווה ערך של 100 שנות שימוש ומאחר שלא נגרם לה כל נזק ומאחר שידוע שקרבון שעובד לפי מגבלות החומר אין לו התעיפות החומר הם קבעו שאין לשלדה אורך חיים מוגדר אלה מחזיקה עד שנמאס מהצבע. מצד שני בביקורים שלי ב EFBE בגרמניה שזו חברה שבודקת עמידות שלדות לרוב החברות הקיימות יצא לי לראות לא מעט שלדות קרבון מרוסקות של חברות מוכרות ומכובדות ועיקר הבעיה היא התחרות המטופשת של מי מוריד עוד מאה גרם מהשלדה על חשבון החוזק והעמידות של השלדה ולכן אין שחור ולבן אבל השלדות המאוד קלות נוטות להשבר ממכות קלות ועומס יתר. לצערי אני לא יכול לפרט מה עובד ומה לא מטעמי שמירת סודיות אבל אני רוכב כיום על שילת טיטניום מטעמי כיף צרוף ורכות נסיעה מדהימה
אין על קרבון העיקר שיהיה אדום
 
למעלה