מה אם אני אומר לכם שלא מתו בשואה 6 מיליון יהודים?

מה אם אני אומר לכם שלא מתו בשואה 6 מיליון יהודים?

האם תקראו לי נאצי? או אולי אנטישמי? מכחיש שואה?

ומה אם אומר שביד ושם יכולים לומר שכמות השמות שיש להם מיתוך היהודים שנספו בשואה לא עולה על מיליון יהודים?

ומה אם אומר לכם שגם ל' מרמז על זה?
קבלו:

http://youtu.be/AVYGRwVfSSQ?t=48m38s
 
ומה אם אומר לך שבישראל קיימים 160 אלף ערבים בלבד?

על פי רישומי הארנונה של משרד הפנים (10 אחוזים מכלל אזרחי ישראל הערבים) ושההומואים בישראל לא עולים על 300 איש (כמות החברים באגודת הלהט"ב) וכו' וכו' האם תקרא לי גזען? הומופוב וגו'.. מה הקשר בין הנרשמים במוסד כלשהו לבין רישום האוכלוסין שהיה במדינות אירופה ערב המלחמה ושנעדרו לאחריה?

ובכלל מאי שנא, אם נרצחו חמישה וחצי, שישה ושליש... האם סך הנשרפים הוא המגדיר את השואה.. אם כך, "שואת העם הרוסי" הייתה לאין ערוך.. שכן 11 מיליון אזרחים נשים וילדים נהרגו ונשרפו ונקברו חיים על יחוד קדושת יוסיף ויסריונוביץ' ג'וגאשווילי הנקרא בשם ואינו נהגה סטאלין.
 
לא רמז, לא דרש ולא סוד..

הוא לא אומר שם דבר וחצי דבר ממה שכיוונת והתכוונת בו.. ושמיעתי תקינה וקימת קורלציה בינה לבין הבנתי.. למען הסר ספק
 
הוא אמר ש

היהודים בארץ התעסקו בלהקים מחלקות יהודיות בתוך הצבא הבריטי במקום לנסות להציל כמה מאות אלפי יהודים מאירופה.
 
אני אוהב בדיחות, זו אחת הגרועות...

ואגב, בוריאנט מסויים, זה דווקא כן ציטוט של לייבוביץ'
 
אתה בוודאי אומר לעצמך

מי זה הפבל הזה שמאז להביא דברים שנוגדים את הפרה הקדושה הזאת של 6 המיליון? ועוד מאז לצטט את ל' בשביל השחיטה הלא כשרה הזאת.
 
לחלוטין לא.

אני חושב שלא הבנת אותו פשוט. וזה ייתכן, כך אני מניח על פי שמך, כי השפה העברית היא לא שפת אימך, או אפשר שאינה שגורה בפיך, ועל כן הבנת אותו בצורה שגויה, זה הכול.

הוא התכוון לומר שלא התעסקו בהצלת כמה מאות אלפי יהודים אלא ב.. ולא כוונתו לומר שנהרגו מאות אלפי יהודים בשואה או שזה היה סך היהודים שנרצחו, אלא האפשרות שהייתה להציל הייתה כזו, ובאותה מידה יכול היה לומר כמה אלפי יהודים וכו' (אם כי נראה לי ביתר שאת שהוא התכוון להצלת יהודי הונגריה והמו"מ שהתקיים עם אייכמן וקסטנר באותה תקופה והם באמת מנו כמה מאות אלפים).

לנו, שהעברית שפת אימנו הדבר ברור מאוד והוא שווה ערך בשפת היום יום לומר: "באסה שלא הצלחנו לחסוך איזה אלפיים שקל החודש", ולא שאלפיים שקלים זה מה שאנו מרוויחים בחודש.

רק שהזכרת את השם "פאבל" הבנתי שאתה כנראה עולה חדש או בן לעולים חדשים (אגב, שם משפחתך קשור לפרובינצייה הקזאחית Khodas?) ואם הייתי יודע קודם לא הייתי עונה לך כפי שעניתי.
 
תודה, (מעז*)

אני לא עולה חדש, אני קצת דיסלקט ומשתדל לדבר באופן פשוט בשביל שכולם יבינו אותי, מצד שני אולי כבר התחלתי לשכוח עברית.
אבל בהחלט אהבתי את היחס המכבד שלך, אפילו שאני כבר 20 שנה בארץ, זה עדיין מאוד מחמם את הלב, ממש הזכרת לי שכשעליתי לא היו הרבה כמוך, שכו ירבו.
לגבי שם המשפחה שלי, יכול להיות שאתה צודק, לא יודע, מעניין. אני יכול לומר שכשבדקתי את מקור, אז מצאתי שהוא מפולין.
&nbsp
ועכשיו בקשר למה שרשמת, יש כמה דרכים להתייחס למה שהוא אמר, אפשר באמת לומר שהוא חשב שהיהודים מסוגלים לעזור רק לכמה מאות אלפי יהודים מיתוך 6 המיליון, ובאמת לא מצאתי משהו ישיר מספיק.
&nbsp
בכל אופן, היה אפשר להציל את כולם או לפחות את הרוב אילו היהודים היו מאוחדים סביב עבודת השם, ברגע שמדברים על מצבים של "אילו ככה ואילו אחרת" אז אין לזה גבול. אילו היו עוזרים אחד לשני זה יכל להיות אפשרי, הרי יש גם מיליארדרים, אתה יודע מה אפשר לעשות עם מיליארד דולר? או עם 10-20 מיליארד דולר?
&nbsp
אז אולי ל-ל' לא היה מספיק דמיון כמו לי, וזה נפלט לו בטעות, לי זה לא היה קורה, במיוחד אילו היתי עובר שנים ארוכות של ההתפלפלויות שקשורות לזה, מרצוני או לא מרצוני זה היה נשגר בפי, שהיהודים היו יכולים להציל לפחות 5 מיליון מיתוך ה-6.
&nbsp
==> או שהוא התבלבל, או שלא, הכל יכול להיות, חבל שאין לי מקום אחר שהוא מדבר על זה, אם אתה מכיר, אשמח שתכוון אותי.
 
מתוך סקרנות אנושית גרידא.. למה התכוונת כשכתבת

"בכל אופן, היה אפשר להציל את כולם או לפחות את הרוב אילו היהודים היו מאוחדים סביב עבודת השם"..??
 
אני מאותם האנשים

שחושבים שעבודת השם היא לא רק מה שההלכה עכשיו אלא גם מה שהיא ראויה להיות, ואני חושב שראויה להיות הלכה כזאת שמרה שצריך להפעיל את כל האמצעים על מנת לעזור לעמיתך הקרובים אליך או הדומים לך, או גם פשוט לחלשים שלא עשו משהו רע. ואילו כל היהודים היו עובדי השם, מהקטון עד למיליארדר, אז המשימה של הצלת היהודים מאירופה היתה יכולה להעשה בקלות רבה.
 
ולמה אתה חושב שיש קשר בין עבודת השם לעזרה לזולת?

או יותר נכון,למה אתה מקשר בין עבודת השם לעזרה לזולת? וכי באומות העולם שאינם עובדי השם אין עזרה לזולת?

לא הבנתי את ההגיון בדבריך.
 
המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו

עניין, אני מכיר אימרות כמו: "המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", אני לא אומר שאני רואה בעזרה לזולת איזה עקרון, אבל הוא כן כלי חשוב לעבודת האל, יש לזה המון הסברים, אחד מהם הוא שבני אדם בדרך כלל לא מסוגלים לחיות ביחידים, וכל מה שקורה לשכן יכול לקרות גם לי, ולכן יש המון פעמים שאם אעזור לשכן, הצרה שלו יכולה לא להגיע אליי, כמו מקרה רמאות או סחיטה ביריונות או גם התעללות ורצח. אני לא מספיק תותח בהלכה, אבל אני כן רואה איך הנפילה שם באירופה הוסיפה לבילבול של הזהות היהודית פשוט כי המון אנשים שהצליחו לקיים חלקים מהתורה נרצחו ונעלמו.
כאן אני לא נכנסתי לשום דבר עמוק במיוחד, אני טועה?
 
כן. ולדעתי טעות יסודית

הדת היהודית, ככל הדתות המונותאיסטיות, אינה עובדת את האדם אלא את אלוהים. ועבודת אלוהים אינה עבודת האדם. אכן, בדת היהודית, כבכל הדתות, תמצא חוקים או כללים אשר יש בהן סיוע ועזרה לזולת או התחשבות בו ובכלל (לפחות כך נראה לנו) אך תוקפם הוא אלוהי, ולא האדם כאדם.

ודווקא היות האדם מאמין הוא שעלול למנוע ממנו מלסייע לזולתו.
 
רגע, אני אמרתי אחרת?

אני אנסה להסביר עצמי ביתר בהירות,
&nbsp
כל מה שנוגע לדתות האחרות זה נתון למחלוקת, וחבל סתם להיגרר לזה, שווה למצוא קודם את עמק השווה.
אני ואתה מסכימים שביהדות ההיסטורית עבודת האל לא מקדשת את האדם, והאדם הוא רק כלי לעבודת האל (אם תסתכל, אתה תראה שלא אמרתי משהו אחר).
&nbsp
מה אני בא לומר? זה שהאדם הוא כלי, לא אומר שמותר להתעלם מהתעללות ורצח של חפים מפשע, במיוחד כאשר אלא האחים, הקרובים או חלק מהקהילה שלך.
&nbsp
מאיפה אני מביא את העקרון שיש חשיבות לקהילה? אני לא אומר שהקהילה היא מקודשת, אני אומר שזה כלי חשוב שבלעדיו אי אפשר להתקיים לרוב בני האדם, אז מאיפה?
&nbsp
"ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם"
"כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו"
 
כל אשר אמרת ועוד תוסיף עליהם כהנה וכהנה

אין מקורם בחשיבה היהודית (תיאולוגית) בהכרתך בחשיבות הזולת (יהא זה אחד, משפחה, או שבט) מה שאנו קוראים בזר'גון "הערכי" הומניזם. אלא מקורם בציווי אלוהי (תאיסטי) והכרתך במעמד זה. ושום אינטרס אנושי אינו עומד בפני מעמד זה.

אם כן, מה גורם לאותו מעשה (נניח נתינת צדקה לעני, או הצלת חיי הזולת) להיות נבדל בין ההומניסטיים ובין המאמינים? הווי אומר זוהי הכוונה. אם כוונתך לקיים מצוות צדקה, או לקיים מצוות לא תעמוד על דם רעך, הרי שלמעשיך יש משמעות דתית. ואם כיוונת להציל את חברך מפאת רחמים או מפאת זה שאתה מכיר בערך חיי אדם וכו' וכו' אז אולי עשית מעשה טוב, אך למעשה הוא נטול ערך דתי (אף כשהוא לעצמו מעשה ראוי אף מבחינה דתית מסויימת ודוק)
 
בסדר גמור, מיתוך הכרה דתית לשמה

ראוי שתכתב הלכה מסודרת לזה שהיהודים צריכים לעזור אחד לשני, ומי שעוזרים לו, מודה קודם כל לאל, ומי שעוזר לא צריך להחזיר לעצמו טובה, אלא בין היתר לכך הוא נוצר.
אני לא אומר שזאת הלכה למען ערך האדם, אני לא מקבל את ערך האדם, אלא רק את ערך עבודת האל.
&nbsp
למה הדבר דומה? לפעמים אני רוצה תה עם נענע, אז אני מגדל בחצר שיח נענע, שם לו מים, שמש, ואפילו שם לו חומר מדשן, ואם בא הכלב להרוס לי את השיח אז אני בועט בו, אבל אני לא מעוניין בערך שיח הנענע, אני רק רוצה תה נענע, וגם בתה הנענע אני לא רואה ערך, אלא הוא מרגיע אותי בזמן לימוד תורה או בזמן העבודה. אני לא מקדש כאן את שיח הנענע. האדם משול לשיח הנענע, האם הסברתי את עצמי נכון?
 
למעלה