מה אתם אומרים חברים?

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
ואני ישבתי שבוע שעבר כמעט חצי שעה ברוטשילד
וחיכיתי ל 42 ו 142 שהיו צפויים (לפי התכנון!!!) לחלוף בהפרש של 4 דקות זה מזה. התדירות לא טובה, והם לא באים לסירוגין. ובין התחנה של המאפיה שבה עוצר 66 לתחנת תלפיות באבא הלל יש מרחק הליכה לא קטן. אני באמת מכירה את האיזור מצוין. הבעיה היא לא ההליכה, הבעיה היא שאפשר לפספס את כל הקווים שאתה צריך בזמן שאתה הולך כי כולם עלולים להגיע ביחד, כי מישהו לא תכנן נכון את היציאה שלהם לדרך. בגלל זה אני מאוד מזדהה עם מה שהוא כותב. ברור שהמצב עכשיו טוב יותר. לו ספציפית נוצרה בעיה, אבל למישהו שצריך לחזור משדרות רוטשילד המצב טוב יותר. כמו שבכל שינויים יש מרוויחים ויש מפסידים ואי אפשר שכולם יהיו מרוצים. אני מסכימה שבלילה לכאורה יש פחות ביקוש, אבל צריך גם לזכור שאנשים התרגלו לא לסמוך על אוטובוסים בלילה, ויקח להם זמן להתרגל אחרת. ודווקא בגלל זה אני מצפה מהם לתכנן כמו שצריך את הנסיעות כדי שלא נחכה הרבה בתחנה שחולפים בה הרבה קווים, ובתחנה עם מעט קווים, לפחות נדע בדיוק מתי להמתין בתחנה לאוטובוס.
בקרוב גם יהיה בקושי משד' רוטשילד
 

olli3

New member
מנהל
נגמר ב-9, די מוקדם לדעתי
אין ממש נוסעים לתל השומר בשעות האלו.
אין טען להפעיל את קו 70 בשעות מאוחרות כאלו. שלא לדבר על חיילים שצריכים להגיע לתל השומר בשעות כאלו.
 

droriko

New member
בקרוב גם יהיה בקושי משד' רוטשילד
זה הכל עניין של ביקוש
ברוטשילד אולי יש היסטוריה וארכיטקטורה יפה אבל אין שם ממש נוסעים , ואת זה משרד התחבורה היה אמור להבין עוד מהכישלון המוחץ של קו 72 .
 

alantan

New member
זה הכל עניין של ביקוש
ברוטשילד אולי יש היסטוריה וארכיטקטורה יפה אבל אין שם ממש נוסעים , ואת זה משרד התחבורה היה אמור להבין עוד מהכישלון המוחץ של קו 72 .
את זה אני מקבל
אבל במקום להרוס את הרעיון של הרפורמה (קווים מעטים ותדירים), צריכים אולי לעשות חושבים שוב. אולי להוציא משם את שני הקווים, 42 ו-142 ולהעביר אותם לבגין (לא רק את 42). אבל מנגד אולי היה שווה לבצע את אחד השינויים הבאים לקו 18: אופציה 1: מקינג ג'ורג' שמאלה לבן ציון, ימינה לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, שמאלה לבן ציון וימינה לקינג ג'ורג'. יתרונות: - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה תשאר עם קו 25/125 בצפון קינג ג'ורג' - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בבן ציון חסרונות: - הדבר מאריך מעט את מסלול קו 18, אבל ממילא הקו לקראת סיום ברכבת מרכז, כך שזה לא ממש מאט למישהו את הדרך - הקישור הישיר בין אלנבי לרכבת מרכז יהיה רק עם X61 אבל גם עם קו 82 - קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי, אבל אפשר להחליף ל-X25. אופציה 2: מדוד המלך להמשיך דרומה באבן גבירול, המשך כמו X42 (היום) לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, המשך כמו X42 היום לאבן גבירול ודוד המלך. - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה עם קו X26 ,X89 באבן גבירול - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בככר התזמורת חסרונות: קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי - ואין ממש אופציה תדירה להחלפה נוחה
 

מתן276

New member
את זה אני מקבל
אבל במקום להרוס את הרעיון של הרפורמה (קווים מעטים ותדירים), צריכים אולי לעשות חושבים שוב. אולי להוציא משם את שני הקווים, 42 ו-142 ולהעביר אותם לבגין (לא רק את 42). אבל מנגד אולי היה שווה לבצע את אחד השינויים הבאים לקו 18: אופציה 1: מקינג ג'ורג' שמאלה לבן ציון, ימינה לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, שמאלה לבן ציון וימינה לקינג ג'ורג'. יתרונות: - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה תשאר עם קו 25/125 בצפון קינג ג'ורג' - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בבן ציון חסרונות: - הדבר מאריך מעט את מסלול קו 18, אבל ממילא הקו לקראת סיום ברכבת מרכז, כך שזה לא ממש מאט למישהו את הדרך - הקישור הישיר בין אלנבי לרכבת מרכז יהיה רק עם X61 אבל גם עם קו 82 - קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי, אבל אפשר להחליף ל-X25. אופציה 2: מדוד המלך להמשיך דרומה באבן גבירול, המשך כמו X42 (היום) לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, המשך כמו X42 היום לאבן גבירול ודוד המלך. - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה עם קו X26 ,X89 באבן גבירול - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בככר התזמורת חסרונות: קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי - ואין ממש אופציה תדירה להחלפה נוחה
האופציה השנייה טובה
לפי דעתי כדאי אם כבר שלכיוון בת ים הוא ימשיך ברוטשילד, יפנה להרצל ואז למונטיפיורי.
 

droriko

New member
את זה אני מקבל
אבל במקום להרוס את הרעיון של הרפורמה (קווים מעטים ותדירים), צריכים אולי לעשות חושבים שוב. אולי להוציא משם את שני הקווים, 42 ו-142 ולהעביר אותם לבגין (לא רק את 42). אבל מנגד אולי היה שווה לבצע את אחד השינויים הבאים לקו 18: אופציה 1: מקינג ג'ורג' שמאלה לבן ציון, ימינה לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, שמאלה לבן ציון וימינה לקינג ג'ורג'. יתרונות: - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה תשאר עם קו 25/125 בצפון קינג ג'ורג' - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בבן ציון חסרונות: - הדבר מאריך מעט את מסלול קו 18, אבל ממילא הקו לקראת סיום ברכבת מרכז, כך שזה לא ממש מאט למישהו את הדרך - הקישור הישיר בין אלנבי לרכבת מרכז יהיה רק עם X61 אבל גם עם קו 82 - קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי, אבל אפשר להחליף ל-X25. אופציה 2: מדוד המלך להמשיך דרומה באבן גבירול, המשך כמו X42 (היום) לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, המשך כמו X42 היום לאבן גבירול ודוד המלך. - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה עם קו X26 ,X89 באבן גבירול - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בככר התזמורת חסרונות: קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי - ואין ממש אופציה תדירה להחלפה נוחה
לגבי אופציה 1
אתה מוריד מקו 18 גם את שוק בצלאל וגם את כיכר מגן דוד . אלה 2 תחנות עם מספר גדול מאד של נוסעים (כן גם עם 25 ו-125 בתור סיוע) ואתה רוצה להחליף אותם ברוטשילד שהוכח כבר ברפורמה שאין בו ביקוש ליפו ובת ים , מה גם שאני לא יודע אם יש פניה שמאלה למונטיפיורי. באופציה השניה אתה בכלל מרוקן את הקו .
 

droriko

New member
לגבי אופציה 1
אתה מוריד מקו 18 גם את שוק בצלאל וגם את כיכר מגן דוד . אלה 2 תחנות עם מספר גדול מאד של נוסעים (כן גם עם 25 ו-125 בתור סיוע) ואתה רוצה להחליף אותם ברוטשילד שהוכח כבר ברפורמה שאין בו ביקוש ליפו ובת ים , מה גם שאני לא יודע אם יש פניה שמאלה למונטיפיורי. באופציה השניה אתה בכלל מרוקן את הקו .
וגורם ל-82 לקרוס
 

alantan

New member
לגבי אופציה 1
אתה מוריד מקו 18 גם את שוק בצלאל וגם את כיכר מגן דוד . אלה 2 תחנות עם מספר גדול מאד של נוסעים (כן גם עם 25 ו-125 בתור סיוע) ואתה רוצה להחליף אותם ברוטשילד שהוכח כבר ברפורמה שאין בו ביקוש ליפו ובת ים , מה גם שאני לא יודע אם יש פניה שמאלה למונטיפיורי. באופציה השניה אתה בכלל מרוקן את הקו .
מצד שני, יש גם את קו X61 ו-24
שלא לדבר על X04, X72, 17, 19 באלנבי. באמת לא חסרים קווי המשך למי שלא נוח ללכת ברגל דרך שוק הכרמל (בנוסף ל-25 ו-125 הישירים). אתה צודק שהביקוש לרוטשילד הוא נמוך יותר, אבל קו 5 ממש לא עושה את העבודה לנוסעים צפונה (חוץ מדיזנגוף). ועדיף לא לפצל את 42 ו-142 כי זה מסבך את הרשת.
 

droriko

New member
מצד שני, יש גם את קו X61 ו-24
שלא לדבר על X04, X72, 17, 19 באלנבי. באמת לא חסרים קווי המשך למי שלא נוח ללכת ברגל דרך שוק הכרמל (בנוסף ל-25 ו-125 הישירים). אתה צודק שהביקוש לרוטשילד הוא נמוך יותר, אבל קו 5 ממש לא עושה את העבודה לנוסעים צפונה (חוץ מדיזנגוף). ועדיף לא לפצל את 42 ו-142 כי זה מסבך את הרשת.
אבל אלה שעולים באלנבי יורדים ביפו-בת ים
בודדים מאד אלה שנוסעים איתו 2 תחנות באלנבי. "עדיף לא לפצל את 42 ו-142 כי זה מסבך את הרשת" תתעורר , אפילו במשרד התחבורה הבינו שהקונספט הזה של "רשת" הוא גרוע , והפעימות תיקון הם עדות לכך .
 

alantan

New member
אבל אלה שעולים באלנבי יורדים ביפו-בת ים
בודדים מאד אלה שנוסעים איתו 2 תחנות באלנבי. "עדיף לא לפצל את 42 ו-142 כי זה מסבך את הרשת" תתעורר , אפילו במשרד התחבורה הבינו שהקונספט הזה של "רשת" הוא גרוע , והפעימות תיקון הם עדות לכך .
מעניין שהקונספציה הזו עובדת בכל העולם המערבי
רק בארץ חושבים שקווים אסימטריים, חמש חלופות לכל קו, קווים סיבוביים חד-כיווניים, חוסר בתחנות ויסות, רשתות בלתי-מובנות ותחנות העלאה בלבד או הורדה בלבד הן קונספציה טובה.
 

droriko

New member
מעניין שהקונספציה הזו עובדת בכל העולם המערבי
רק בארץ חושבים שקווים אסימטריים, חמש חלופות לכל קו, קווים סיבוביים חד-כיווניים, חוסר בתחנות ויסות, רשתות בלתי-מובנות ותחנות העלאה בלבד או הורדה בלבד הן קונספציה טובה.
עם כל הכבוד
אתה לא יכול להשתית על תל אביב קונפציה שעובדת בניו יורק . מדובר בשתי ערים שונות לחלוטין , ולא רק בגודל האוכלוסיה .
 

guyweiss

New member
בדקתי ולא נראה שהתדירות מזעזעת כמו שאת מתארת
אותה. קו 66 מוריד באבא הילל פינת ביאליק, הסתכלתי בלו"ז של הקווים שעוברים במקום החל מהשעה 9 בערב. קווים 42/142/65/67/525/531 עוברים שם בתדירות משותפת של כל 10 דקות, ופה ושם לפי הלו"ז יש חורים של רבע שעה. אבל באמת, אני מסתכל על הלו"ז ובין השעה 21:00 ל01:00 עוברות לא פחות מאשר 29 נסיעות (ואם אחשיב את השתיים שעוברות שם ב20:58 - אז יש עוד שתי נסיעות). אז הנה שעות הלילה המאוחרות והמאד מאוחרות ויש שם תדירות טובה לקווים האלו - יחדיו. אז נכון שיכול להיות ששניים מהם או אפילו שלושה מהם יגיעו בו זמנית ואז מתייבשים בתחנה עוד 15 דקות, אבל מה לעשות? ברוב המקרים זה לא יקרה הרי.... וקו 66 יוצא בתדירות של כל 12 דקות ולאחר השעה 22:00, כל רבע שעה ולאחר השעה 23:00 בכל 20 דקות. לטעמי זו דרך טובה להגיע מאלנבי לאבא הילל בשעות הלילה. כבר ראיתי מספיק קווי רפאים נוסעים להם בלי שאף אחד רוצה לעלות עליהם רק בגלל שהתדירות שלהם גבוהה מידי. אי אפשר לצפות שכל 10 דקות תצא נסיעה בשעות המאוחרות האלו. עם כל הכבוד לאבא הילל, זה לא מקום כל כך מרכזי שמצדיק תדירות עוד יותר גבוהה ממה שיש שם ויש שם תדירות מספיק גבוהה. קווים רבים מסיימים את פעילותם בשעות 19 - 20 - 21. זה לא סתם, אין באמת ביקוש. בשעות האלו ומאוחר יותר יש פחות אנשים שצריכים לנסוע ממקום למקום אחר. נגמרה תנועת היוממים ועכשיו זה זמן לצאת לבלות אם כבר... אז כל הקווים שפעילים נוסעים בין מרכזים שונים. דר"א עד כמה שזכור לי קווים 40/42 של לפני הרפורמה לא ממש עבדו אחרי 9 או 10 בלילה, תקני אותי אם אני טועה. וקו 20 היה בדיחה מהלכת, קו שבקושי יצא לי לנסוע איתו כי הוא אף פעם לא הגיע לתחנה בזמנים בהם המתנתי בתחנה שגם הוא עבר בה.
צודק לגבי שעות הפעילות טרם הרפורמה בקווים
מסוימים כגון 40, 42, 25, 7 ועוד. מצד שני הורידו את התדירויות באופן משמעותי בקווים שפעלו עד חצות החל משעה 20 והלאה, כדוגמת 61, 63, 67. כאמור, הבעיה העיקרית החל מהשעה 20 הינה אי תיאום משווע בקווי המזלג העיקריים כאשר הם יוצאים מתחנת המוצא (בפרט מסוף רדינג). זה הדבר שהכי מפריע לי ביישום הרפורמה (זה ונושא השילוט בתחנות).
 

olli3

New member
מנהל
צודק לגבי שעות הפעילות טרם הרפורמה בקווים
מסוימים כגון 40, 42, 25, 7 ועוד. מצד שני הורידו את התדירויות באופן משמעותי בקווים שפעלו עד חצות החל משעה 20 והלאה, כדוגמת 61, 63, 67. כאמור, הבעיה העיקרית החל מהשעה 20 הינה אי תיאום משווע בקווי המזלג העיקריים כאשר הם יוצאים מתחנת המוצא (בפרט מסוף רדינג). זה הדבר שהכי מפריע לי ביישום הרפורמה (זה ונושא השילוט בתחנות).
ועדיין 61 לא מפוצץ כל כך בשעות האלו
יצא לי לראות אותו כמה פעמים בשני הכיוונים ועמוס לעייפה הוא לא היה. את 63 ו67 לא יצא לי לראות ממש, לא נוסעים בצירים שאני נוסע בהם ממש. מרידיניג קווי המזלג יוצאים בזמן חופף או תואם. אני חושב שהמטרה של כך הייתה ליצור החלפות נוחות מקצה של מזלג אחד למשנהו. כך שכולם באים בבת אחת ולא צריכה להיות בעיה להחליף, מה שבפועל כמובן לא קורה. קווי המזלג טובים בעיקר למרכז ת"א ולמקומות מרכזיים אחרים (זו הייתה המטרה), אבל במעבר בין איזור לשני, זה יכול לקחת זמן. לגבי מזלג X39 זה בכלל לא מובן לי למה הם צריכים לצאת יחדיו, גם ככה בכל המסלול שלהם במרכז ת"א הם זהים, אז מה זה תורם? זה לא שכל אחד מגיע ממקום אחר אל מרכז ת"א, כולם יוצאים מרידינג. זה בהחלט מטומטם.
 

guyweiss

New member
ועדיין 61 לא מפוצץ כל כך בשעות האלו
יצא לי לראות אותו כמה פעמים בשני הכיוונים ועמוס לעייפה הוא לא היה. את 63 ו67 לא יצא לי לראות ממש, לא נוסעים בצירים שאני נוסע בהם ממש. מרידיניג קווי המזלג יוצאים בזמן חופף או תואם. אני חושב שהמטרה של כך הייתה ליצור החלפות נוחות מקצה של מזלג אחד למשנהו. כך שכולם באים בבת אחת ולא צריכה להיות בעיה להחליף, מה שבפועל כמובן לא קורה. קווי המזלג טובים בעיקר למרכז ת"א ולמקומות מרכזיים אחרים (זו הייתה המטרה), אבל במעבר בין איזור לשני, זה יכול לקחת זמן. לגבי מזלג X39 זה בכלל לא מובן לי למה הם צריכים לצאת יחדיו, גם ככה בכל המסלול שלהם במרכז ת"א הם זהים, אז מה זה תורם? זה לא שכל אחד מגיע ממקום אחר אל מרכז ת"א, כולם יוצאים מרידינג. זה בהחלט מטומטם.
61 הוא אחד העמוסים בלילה בכל גוש דן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה