את זה אני מקבל
אבל במקום להרוס את הרעיון של הרפורמה (קווים מעטים ותדירים), צריכים אולי לעשות חושבים שוב. אולי להוציא משם את שני הקווים, 42 ו-142 ולהעביר אותם לבגין (לא רק את 42). אבל מנגד אולי היה שווה לבצע את אחד השינויים הבאים לקו 18: אופציה 1: מקינג ג'ורג' שמאלה לבן ציון, ימינה לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, שמאלה לבן ציון וימינה לקינג ג'ורג'. יתרונות: - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה תשאר עם קו 25/125 בצפון קינג ג'ורג' - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בבן ציון חסרונות: - הדבר מאריך מעט את מסלול קו 18, אבל ממילא הקו לקראת סיום ברכבת מרכז, כך שזה לא ממש מאט למישהו את הדרך - הקישור הישיר בין אלנבי לרכבת מרכז יהיה רק עם X61 אבל גם עם קו 82 - קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי, אבל אפשר להחליף ל-X25. אופציה 2: מדוד המלך להמשיך דרומה באבן גבירול, המשך כמו X42 (היום) לרוטשילד, ימינה ליבנה, שמאלה מונטפיורי, והמשך במסלול הקיים. בכיוון ההפוך, אחד העם, ימינה נחלת בנימין, שמאלה רוטשילד, המשך כמו X42 היום לאבן גבירול ודוד המלך. - קישור ישיר בין רוטשילד ליפו ובת ים - החלפה נוחה עם קו X26 ,X89 באבן גבירול - החלפה נוחה עם קווי X39 ו-63 בככר התזמורת חסרונות: קשה יותר להגיע מאיכילוב לאלנבי - ואין ממש אופציה תדירה להחלפה נוחה