מה אתם אומרים על החדר שעשיתי

3Ddreams

New member
בשביל מידול ראשוני - נחמד מאד

אולם ... אני הייתי מוסיף עוד פרטים במודל , בעיקר פרטים קטנים אשר עושים את המודל יותר "נכון" ולכיוון אמין וראליסטי ... שנית - אתה חייב לסדר את התאורה במודל - היא שגוייה וללא הצללות (דבר אשר לא קיים במציאות)
 

einavofir

New member
עוד שאלה

דרך אגב אני בת ותודה על התגובות רק עוד שאלה איך אני עושה השתקפות של מראה
 

Darkscape

New member
Shader של מראה...

Phong- צבע שחור טהור, אפסי את ערכי Transparency, Ambient Color ו- Incandescence כמו כן גם את ה-Diffuse יש לאפס לחלוטין. Specular Color - לבן טהור. Reflectivity - כמובן 1.0 (אפשר, אגב לתת ערך גבוה מ-1 אבל עבור ה-shader הזה 1.0 יהיה מדוייק יותר). הרינדור עובד רק עם MentalRay!!
 

Darkscape

New member
הממ... Blinn עובד אפילו יותר טוב:

אותם ערכים כמו של ה-phong, בנוסף eccentricity ישתנה בהתאם לסצינה (0.4 יכול לעבוד טוב ברוב המקרים), Specular Roll Off ל-1.0
 

Darkscape

New member
Mental Ray זה מנוע רינדור.

מתקדם ואיכותי הרבה יותר ממנוע ה-software של התוכנה. יש לו תכונות כמו Global Illumination, Caustics, Final Gather אבל גם ללא תכונות אלה הוא ירנדר הרבה יותר טוב מה-software. בגלל שזה מנוע חיצוני שנוסף לתוכנה את צריכה לוודא שהוא נטען: Window > Setting/Preferences > Plug-in Manager חפשי ברשימה את mayatomr.mll וסמני את תיבת Loaded. כדאי לסמן גם Auto Load כדי שיטען באופן קבוע. במודול של Rendering צריך לשנות את מנוע הרינדור: Render > Render using > Mental Ray (אפשר לשנות גם דרך Render Globals). חשוב אולי גם לציין ש-Mental Ray לא תמיד מרנדר נכון משטחי Sub-D שבוצע עליהם Crease. במקרים כאלה מקובל פשוט להמיר את ה-sub-D לפוליגונים לפני הרינדור.
 

Darkscape

New member
?? "זה" בסה"כ חומר...

כל גוף שתלבישי עליו את החומר הזה אמור להתנהג כמו מראה. יכול להיות שאת מתכוונת לכך שמרגע שעברת לרנדר עם Mental Ray את מקבלת שקיפויות מחומרים שלא אמורים להתנהג כך. זה בדיוק מה שכתבתי קודם על כך ש-MR איכותית יותר. יתכן שהשתמשת בחומרים לא נכונים המכילים Reflectivity ובעוד שקודם אף אחד לא שם לב לזה כי Maya Software מרנדרת אחרת, פתאום ב-MR זה קופץ לעין. כנראה שאת צריכה לחזור ולהגדיר נכון את כל החומרים בהם עשית שימוש, לדוגמה, לא הגיוני שהקירות של החדר ישקפו משהו ולכן יתאים להם חומר מסוג Lambert אבל לא Phong או Blinn.
 

einavofir

New member
אני לא חושבת שזאת הבעיה...

כיוון שלא צבעתי את השאר בבלין בכל מקרה ניסיתי שוב ואחרי זה זה לא עשה לי כלום זה עשה לי את המראה לבנה ברינדור וזהו בלי השתקפות
 

Darkscape

New member
כנראה שאת צריכה לשחק עם התאורה.

יכול להיות שהאור חזק מדי.
 

eldarinn

New member
אני מוסר דש מ ANTIALIASING

חוצמזה מה תלוי שם על התקרה?
 
למעלה