"מה אתם הייתם עושים" - התנהלות מול לקוח

urilei

New member
"מה אתם הייתם עושים" - התנהלות מול לקוח

טוב, שוב שאלה שפחות קשורה לפן הטכני ויותר למהות העבודה שלנו כנותני שירות וכעצמאיים (מי שהוא כזה מבינינו). אשמח לשמוע כמה דעות.
לאחרונה פיתחתי אתר אינטרנט לחנות גדולה כלשהי (אין מכירות ברשת, זה לא רלוונטי בכלל לענף, מדובר באתר תדמית + קטלוג מוצרים). הלקוח לצערי מקבל לא מעט עצות בלתי נבונות ממישהו שהתמצאותו בתחום האינטרנט (וכנראה מחשוב בכלל) אפסית, ואני זוכה מעת לעת לשמוע כל מיני קפריזות שגורמות לי לתלוש שערות. בדרך כלל מדובר בנזקים קטנים יחסית. בגדר "לא נורא".
לאחרונה הגיע הקש ששבר את גב הגמל: הם רוצים מוזיקה באתר! זה יפה, זה מגניב, ראינו אתרים עם מוזיקה. כל ניסיונותיי להסביר שזה נחמד שראיתם אתרים כאלה, אבל נכנסתם מראש בידיעה שזה מה שאתם הולכים לראות, ולא נכנסתם בטעות ב-2 בלילה לאתר כשהרמקולים בפול ווליום והילדה ישנה ולא התכוונתם להעיר את כל הבניין בטעות ושאלוהים ישמור אף אחד לא שם היום "מוזיקת רקע" באתר אינטרנט, זה לא טלוויזיה - לא הועילו.
הלקוח בשלו, רוצה מוזיקה: "זה נחמד". אני די מתלבט עם עצמי אם לחרב את האתר כי הלקוח רוצה, או להגיד ללקוח "עד כאן". נוטה לוותר... נו, הלקוח תמיד צודק, גם כשהוא טועה...
אז כמו שהכט אמר: "מה אתם הייתם עושים?"
 

rj111

New member
שים לו מוזיקה

אפשר להוסיף מוזיקה עם ברירת מחדל של הווליום על 0.
אפשר לבדוק זמן שהייה ממוצע באתר עם מוזיקה ובלי.
 

urilei

New member
מה זה "מוזיקה עם ברירת מחדל 0"?

איפה בכלל יש הגדרת ווליום לדפדפן ואיך בכלל מגדירים את זה? על הווליום של מערכת ההפעלה מן הסתם אין לי שליטה (בהנחה שאני משתמש בתגים קיימים ולא מתחיל להסתבך עם כל מיני תוספים ואפלטים משנות ה-90 של נגני מדיה, ובכלל אנחנו מדברים על מוזיקת רקע, לא משהו עם נוכחות ויזואלית בדף).

זה יותר בשביל הסקרנות, כי מוזיקה שבברירת המחדל לא מתנגנת זה לא משהו שיספק את הלקוח.
 

mrmistory

New member
אני עושה אחרת. מצידי לבנות אותו דבר בכמה אפשרויות....

אם משלמים.

זאת אומרת, אם הוא רוצה כל הזמן לשנות ולהוסיף דברים שלא קשורים לשנת 2016, תן לו תשלום על כל שינוי ושינוי ואם ירצה לשלם, תעשה לו ואם לא ירצה (אחרי ששומעים שצריך לשלם, מוותרים) אז לא ירצה.

השיטה היא פשוטה, רוצה כל יום שינוי קטן, שלם כל יום שעת עבודה.

ברגע שיהיו לו 5 בקשות קטנות בחודש ואתה לוקח 200 לפני מע"מ, יהיה לו לא כלכלי לבקש וכנראה הוא יגיעה למצב שכדאי לוותר.

לגבי מוזיקה, תחייב שעת עבודה.
ירצה להוריד מוזיקה אחרי שבוע, תחייב שוב שעת עבודה.
 

urilei

New member
די פספסת אותי

הנושא פה הוא ענייני ומקצועי, ממש לא מדובר במחלוקת על היקף עבודה או כסף.
אם אני מוסיף לו מוזיקת רקע אני כנראה מקדיש לזה סביב 3 דקות עבודה (ואם נביא בחשבון גם פתיחת תוכנות, FTP ומה שמסביב - נגיד ש-10). אני לא נוהג לחייב לקוחות על שינויים בהיקף כזה גם אם הם רבים, כל עוד זה לא הופך למעמסה. הדיון פה בפורום והדיונים איתו גזלו לי זמן הרבה יותר גדול מכמה שייקח לי להוסיף מוזיקה.
אגב, הוא דווקא אמר שאם זאת הבעיה הוא מוכן לשלם סכום כלשהו על התוספת, זה בכלל לא העניין. הוא לא לקוח קמצן והוא משלם בעין יפה כשצריך.
הבעיה שהוא ניזון ממישהו שלוקה בגרסה חמורה מאוד של מה שאני מכנה "סינדרום המנכ"ל" - הוא זה שמחליט ועושה את זה לפעמים גם על תחומים שאין להם שום מושג בהם ומתעלם מבעלי המקצוע. בדיוק אותו מנכ"ל שלא מבין שאתר אינטרנט זה לא סרטון פרסומת בטלוויזיה וזה לא אמור להיראות (ובטח לא להישמע...) אותו הדבר.
 

mrmistory

New member
לא ממש פיספסתי, הבנתי את זה אבל לפעמים

הדרך היחידה להוריד אנשים מהנושא הזה היא כל פליץ לחייב ואז גם אם מוכנים לשלם, בשלב מסויים מפסיקים לטרפד אותך עם השטויות שמאכילים אותו.

אני לא מכיר דרך אחרת להוריד לקוח מהשטויות שמאכילים אותו כשהוא לא מוכן לשמוע דעה מקצועית שלך.
כמובן אתה יכול לומר לו או אני או זה שמאכיל אותך, מה יצאה לך מזה ?
לפעמים, מרימים ידיים ואומרים "הלקוח צודק, זה שלו".
 

FreeSoft

New member
מנסה לשכנע

אם הצלחתי - יופי ואם לא אז שם לו מוסיקה ומסיר את הקרדיט שלי.
 
למעלה