מה אתם רוצים להיות כשתהיו גדולים?

מה אתם רוצים להיות כשתהיו גדולים?

נתקלתי בדיון חמוד בפורום שכן, שמספר על תגובות של ילדים כשנשאלים מה רוצים להיות כשיגדלו, לצד חוו"ד ההורים בנושא, עם השוואה למה שהיה כשאנחנו היינו ילדים ומה שקורה היום (כולל השינויים בשוק העבודה).

מן הסתם אף אחד לא יגיד שהוא רוצה לעבוד בשירות לקוחות
למרות שהיה שם משהו קרוב - ילד ששואף להיות נהג אוטו גלידה או בעל חנות ממתקים (חלום ילדות מוכר). בכללי, עבודות שירות לקוחות גם נחשבת לעבודה זמנית עד שרוכשים השכלה ומוצאים עבודה במקצוע שלמדתם, אבל זה מתקשר לנקודה נוספת שהועלתה והיא השוק הרווי במקצועות אקדמיים שונים, כך שלאינסלטור, כפי שהועלה בהודעה הפותחת, לרוב יהיה יחסית קל למצוא עבודה, בעוד כולנו מכירים את המצב של עו"ד ורו"ח וכדומה בשוק העמוס לעייפה שלנו.

יש לי תחושה שגם מנהלי המוקדים ודומיהם, כאשר היו ילדים, לא חשבו שכאשר יגדלו זה יהיה התחום בו יעסקו (בעיקר כי כשהיינו ילדים לא היו סלולאריים והאינטרנט רק התחיל את דרכו וכו', אבל נראה לי שהבנתם את הכוונה
). אצל חלקם העבודה כנציג זוטר יצרה מינוף לקריירה, ואצל אחרים כבר שמעתי שזו הייתה השאיפה - בזמנו כשעבדתי בפאסט פוד עבד אצלנו בחור בשנות ה-20 המאוחרות לחייו שהציב לעצמו מטרה להפוך למנהל סניף ולאחר מכן להתקדם ברשת עצמה. אני לא יודעת מה קורה איתו היום, אבל בפועל זה היה כיוון לא רע כי ראיתי את מי שעבדו כמנהלי סניף שהתייחסו לעבודה ברצינות, ואחרי שהוכיחו את עצמם התקדמו או להנהלת הרשת או לתחומים מקבילים ברשתות אחרות (אחד מהם למשל היום הוא בעלים של פאב מצליח, אחת עובדת בהנהלת רשת מובילה). בכל המקרים האלו היה מדובר על אנשים חסרי השכלה שאת הידע וההכשרה רכשו ברשת.

מה לכם יש לספר בנושא? הייתם ממליצים על הכיוון של שירות לקוחות כמינוף לקריירה? אתם בעצמכם חשבתם על זה? עשיתם את זה? מה דעתכם על התופעה בכללי?
 
אני מתחברת לנושא הזה מכיוון אחר

כשעבדתי בחברת כ"א, יצא לי לא מעט לראיין אנשים שהיו מאוד נחושים לגבי הכיוון שלהם ולא היו מוכנים לנסות עבודות שלא בתחום גם לא באופן זמני וגם לא בכיוון דומה. אני נהגתי להסביר לאנשים על האפשרויות להתקדם בעבודה כזאת, גם בתוך החברה עצמה וגם בחברות דומות בעקבות הניסיון שצברו. לא כולם השתכנעו והיו אנשים שהעדיפו להמשיך לחפש עבודה ולא ללכת על משהו "לא מקצועי", אבל היו גם מקרים שזה עבד ואפילו יותר מהר ממה שחשבתי, כמו מקרה ששלחתי מישהי לעבודת אדמיניסטרציה בחברה גדולה, היא הסכימה לדבריה רק כי הייתה מובטלת הרבה זמן ולא מצאה עבודה במקצוע שלמדה כי לא היה לה ניסיון, וכמה חודשים אחרי שעבדה שם, עוד לפני שסיימה את תקופה ההשתייכות לחברת כ"א, דיווחו לי שהיא הועברה למחלקה אחרת שקשורה לתחום שלמדה, כי התרשמו ממנה ומהיכולות שלה ובגלל שהיא כבר הכירה את החברה ואת תחום הפעילות שלה הם העדיפו לקחת אותה ולא לגייס מבחוץ מישהי מנוסה עם ציפיות שכר יותר גבוהות. היו עוד מקרים כאלו, ואני בטוחה שהיו עוד מקרים שאני לא מודעת אליהם.
אני בעצמי גם עשיתי מסלול דומה למה שכתבת על אותו בחור שרצה להתקדם בניהול בפאסט פוד - התחלתי לעבוד בחברת כ"א במטרה להתקדם בתחום משאבי האנוש, ואמנם העבודה בחברת כ"א הייתה לא קלה וכללה המון קטעים מחרפנים, אבל למדתי בה המון והעבודה הבאה שלי כבר הייתה בתנאים טובים בהרבה (גם השכר, אבל לא רק) ולמרות שהעבודה עצמה שונה בהרבה מובנים, הבסיס שהיה לי מחברת כ"א היווה יתרון מכמה וכמה בחינות, כולל כאלו שלא חשבתי עליהן בהתחלה כמו היכרות עם שווקי עבודה שונים ותאגידים שונים ודרישות מעסיקים.
 
למעלה