מה בהקשר לדברי אילעאי עופרן

מה בהקשר לדברי אילעאי עופרן

"על מה אדרוש השבת בבית הכנסת, אחרי ההלם והצער והזעזוע?
אדבר על הפסוק הכי חשוב בתורה, המופיע בפרשתנו - "היום הזה ראינו כי ידבר אלוהים את האדם וחי".
המאבק הגדול ביותר שלנו, אינו בין ישראל לאומות העולם, לא בין מאמינים לכופרים, גם לא בין מקבלי עול לפורקיו, אלא בין מי שאלוהיו הוא אלוהי המוות לבין מי שמאמין באלוהי החיים.
מתן תורה נכשל, עם ישראל השתחווה לעגל ולא קיבל את לוחות הברית. אך המסר של מעמד הר סיני, החידוש העצום, חסר התקדים הוא שהמפגש עם האלוהים אינו מפגש עם המוות אלא עם החיים. עם ישראל חשש ואמר "אל ידבר עמנו אלוהים פן נמות" אך הקב"ה לימדנו ש"אתם הדבקים בה' אלוהיכם חיים כולכם היום" ושהתורה באה "לחיותנו כהיום הזה".
15 פעם בפרשה חוזרת המילה "אש" כתיאור להתגלות של הקב"ה. כמה נפשות מעוותות סבורות שזו האש השורפת והמכלה ואין הם מבינות כלל כי זו האש המחממת והמאירה.
המילים המנחות של עבודה זרה זו הן - מות יומת, אסור, תועבה ושיקוץ, בעוד עיקרי אמונתו הם - וחי בהם, מצווה, טוב, תמימות ויושר. מוקד אמונתם הוא ביעור ה"טומאה", בעוד אנו עסוקים בהוספת קדושה.
עובדי התנטוס, אל המוות - האוחזים בסכין, באבן, באש ובלהב"ה - עובדי האלילים המודרניים, יודעים אמנם לציין את ט' באב, שכן ימים של אבל וחורבן הם ימי אידיהם, אך אין הם מציינים כלל את ט"ו באב. מה להם ולאהבה, חיבור ומחולות?
בצער ובצרה אנו מתפללים שה' ירחם, מלשון רחם - מקור החיים, החום והאהבה. אלוהיהם של אויבינו אלו, לא מרחם.
והקב"ה מצילנו מידם".
 

iricky

New member
הרב עופרן מתכחש למציאות

מות יומת, אסור, תועבה ושיקוץ מופיעים בתורה על כל צעד ושעל והיא מלאה בהם. משה, נותן התורה, מופיע על בימת ההיסטוריה כרוצח, והוא מנהיג את מלחמת האזרחים הראשונה בעם ישראל, מלחמת איש באחיו, על רקע דתי דווקא. לפיכך אותו מעשה של אותו האיש איננו בבחינת הלם צער וזעזוע, למי שמכיר את התורה ואינו מתכחש לה, אלא הוא קיום צוו התורה. עד שיקומו רבנים ראויים ויכריזו בפה מלא שאותו צוו מן התורה בטל ומבוטל. הרב עופרן אינו נמנה עמהם.
 

u r i el

New member


 

Souffle01

New member
בואו נודה בפה מלא ונגיד בקול רם- ארורים הרבנים המשלחים

ארורים הם והשלוחים,יש להרוס את בתיהם,ולגרשם מן הארץ.

ימ"ח שמם.
 

Souffle01

New member
את מי צריך לנחם - מי שנשרף ביתו...

אין לי מושג מי זה הרבנים,אבל ראיתי את העצרת,והייתי עצבני,אין לי מושג

קבל את השיר!

 
טעותו של עופרן.. וכנראה שלך

אשר נמשכת נהי אחר זו הטעות הוא לראות את פסוקי התורה ולהבינם כהבנתך דבר איש אל אחיו בשנת 2015. זהו כשל אנכרנוסיטי מובהק, אשר רבים כשלו ויכשלו בו (ואין צורך לומר שבפורום זה הדבר רווח כתולעה). כשל אנכרוניסטי אינו מתייחס רק לפסוקי המקרא, אלא ככלל לכל קריאת טקסט קדום, אשר יש במודע ובשאינו, מייחסים לו את הבנת קריאתנו היום את המילים ומשמעותן לתקופה אשר בה משמעותן (סמנטיקה) של המילים היו שונות. לעתים ,במקצת ולעיתים במשמעות הפוכה.

ולעניינו: אין המשמעות של המילה "חי" בתורה, כמשמעותה בימינו: היינו אורך זמן קיומו של האורגניזם או הוותו. אלא, היות האדם אדם, שהוא יצור בעל תכונות ביולוגיות ומנטאליות כאחד, להבדילו מאלוהים. זהו שאמר הכתוב "ואתם הדבקים בה' אלוהיכם חיים כולכם היום", וכן הוא אומר: "חי ה'", "וחי עמכם", "וחי אחיך עמך", "חיים הם למוצאיהם", וכן הוא בעניינו: "הנשמע קול אלוהים ונחי", או "כי לא יראני האדם וחי", רוצה לומר בשל היותו יצור ביולוגי "חי" אין הוא יכול לראותני. ולא כאותם הטיפשים ומיטפשים לחשוב, כאילו מדובר בסיבה: היות האדם "רואה" את אלוהים מוכרח הוא שימות, אלא באשר הוא אדם, מעצם טבעו אינו יכול לראות את אלוהים.

אשר על כן, התורה "תורת חיים" במשמעות של תורת בני אדם (ולא מלאכים) ולא במשמעות טלאולוגית: היינו קיום התורה ניתן לבני אדם לא כדי שיאריכו ימים, אלא כי הם בני אדם.
 
נקודת המוצא שלו שגויה ואידך זיל..

ובתמציתיות: רוצה הוא לבקר את אשר נראה בעיניו לביקורת יבקר, ובכלל זה הנראה בעיניו עבודה זרה, אין לגיטמי מכך! אם ניתן לומר דבר "שהיהדות" כחטיבה אורגנית הייתה פלורליסיטית כלפיו, היא אמונותיהם ודעותיהם של קהל מאמיניה (ובלבד שלא יתחייב מהם ביטול מצווה אחת). אך בל יסתמך, או ישלה את קוראיו באסמכתא זו, כי זה הפסוק זהו פירשו ואין בלתו, וזוהי "כוונת" הכתוב, זולתו נעדרת. מה עוד, שכאמור, שמבחינה סמנטית בנייינו רעוע לא יחזיק מדרגה.
 
רצונו לגיטימי ורגיש ל-mind ומהי כוונתו אלהים ידע וזולתו מה

אדע . בקיצור קשה להבין את הטיעונים שאתה דובר לך ואני עדיין
מחכה לגודו שלא בא. מה שבטוח שלי יש רגישות יתר לעבודה זרה
כלומר אלימות ,חוסר מצפון , רוע של בני אדם ומה דעתך כדאי לי ללכת לרב אילעאי
או לפסיכולוג ככה סתם.......
 
הוא בחור טוב ובעל ייחוס

לגבי פסיכולוגים? במידה והם לא שרלטנים, בין במודע ובין שלא, ובהניח שהינם בחורים טובים, הרי שמרביתם נעדרי יחוס..:)) על כן: עילאי עדיף טפי.
 
לכאורה אתה צודק

- אבל רק לכאורה...
לפי דבריך יכול אותו רוצח, (או כל אדם אחר) להרוג כל מחלל שבת. ולהגנתו יטען, אני קיימת את "צוו התורה"!
האמנם? כך בלי משפט בלי התראה בלי עדים בלי פרוצדורה? עד כדי כך, שאמרו חז"ל בית דין שמוציאה להורג פעם בשבעים שנה היא בית דין של רוצחים.
 
למעלה