מה בפינה
חוגים.

מה בפינה
חוגים.

הנושא שלנו היום הוא חוגים אחרי יום הלימודים או פעילות הגן. האם הם צורך להעשרה, נורמה חברתית, הגדלת מעגל החברים או משהוא אחר.

ולשאלון:
האם הילדים שלכם הולכים לחוגים ובמידה וכן לאיזה?

כמה פעמים בשבוע כל חוג מתקיים?

איך אתם מחליטים לאיזה חוג ללכת?

איך אתם בודקים את איכות החוג/המנחה?

מה קורה אם הילד מחליט באמצע שהוא לא רוצה ללכת יותר?

כמו תמיד, במידה ויש לכם מה להוסיף בנושא, זה המקום.

קישורים:
חוגים לילדים – מדריך שימושי.
כל מה שרציתם לדעת על חוגים, ילדים ומה שביניהם.
 
עונה.

הבת שלי בת 8 ורק השנה התחילה ללכת לחוגים אחרי יום הלימודים. עד השנה לא חשבתי זה חסר לה אחרי יום לימודים של 6 שעות. העדפתי שהיא תשחק עם חברים בחוץ.

יש בכיתה של בוני ילדים שהולכים לחוג או פעילות כמעט כל יום אחרי ביה"ס ולדעתי זאת פשוט נורמה כזאת, חוגים = השקעה בילד. אני מודה שכמה פעמים עברה לי המחשבה האם אנחנו משקיעים מספיק בבוני, כי היא לא הלכה לחוגים.

היום בוני הולכת לחוג דרמה וחוג התעמלות, כל אחד מהם פעם בשבוע.
משבוע הבא היא תתחיל ללכת למקהלה, שזה 4 מפגשים עד חופשת הקיץ, כהכרות לקראת הרשמה לשנת הלימודים הבאה.

אני ראיתי את הפרסומים עבור החוגים וביררתי קצת לגביהם, לאחר מכן שאלתי את בוני אם היא מעונינת.

עדין לא קרה לי שבוני החליטה שהיא לא רוצה ללכת, אבל לדעתי חוג ששלמת אליו מראש צריך לקחת ברצינות. צריכות להיות סיבות טובות להפסיק, והילד צריך להבין את האחריות בלהתחיל חוג.
 

Mottek

New member
עונה

האם הילדים שלכם הולכים לחוגים ובמידה וכן לאיזה?
כן, לכל הילדים יש לפחות חוג אחד.
הגדול - טייקאנדו (ביולי הולך לקבל חגורה שחורה!) וגם לימודים בבית כנסת
האמצעי - חוג התעמלות ושיעורי שחיה
הקטן - שיעורי שחיה ביחד עם אמא

כמה פעמים בשבוע כל חוג מתקיים?
הגדול - לפחות פעמיים בשבוע, ניתן ללכת יותר. בדרך כלל זה לא יוצא לנו.
האמצעי - פעם בשבוע שיעור שחיה ופעם בשבוע התעמלות
הקטן - פעם בשבוע שיעור שחיה

איך אתם מחליטים לאיזה חוג ללכת?
לגבי הגדול לימודים בבית כנסת התחילו מאז גן חובה וזה מאוד חשוב לנו. אני מלמדת אותם ומשקיעה המון בבית אבל היה לי חשוב שירגישו וישתייכו לקהילה. האמצעי יתחיל גם כן ללכת בספטמבר. חוץ מזה היה לו חוג של טייקאנדו בבי"ס והוא נדלק על זה אז המשכנו. לפני כן הוא עשה שיעורי שחיה כי אני ובעלי הרגשנו שזה מאוד חשוב לדעת לשחות. הפסקנו כאשר הוא יודע לשחות היטב ולא היה שום ערך מוסף להשאיר אותו שם (שחיה תחרותית ממש לא מתאימה לו). הוא גם למד לנגן על פסנתר. 4 שנים, יודע לקרוא תווים ולנגן שירים בסיסיים עם אקורדים. הוא נהנה מזה בסך הכל והפסיק אחרי שקיבל מין גביע מיוחד מהמורה שלו. זו היתה המטרה שהוא הציב לעצמו (במחינתי היה צריך להפסיק המון קודם). מוצרט הוא לא יהיה.
האמצעי שיעורי שחיה כמו שכבר הסברתי וחוג התעמלות מגיל שנה וחצי כי תמיד היו לו קוצים בישבן והוא צריך להוציא את האנרגיה. הוא מאוד נהנה מזה. הקטן גם היה בטייקאנדו לשנה אבל הוא לה נהנה מזה. לאחר שקיבל את החוגרה הצהובה הפסקנו.
הקטן - שיעורי שחיה, שזה לא ממש שחיה כרגע אלא יותר שירגיש נוח במים. חוץ מזה שזה משהו שרק אני והוא עושים ביחד והוא מאוד נהנה.

איך אתם בודקים את איכות החוג/המנחה?
מחפשים מידע על החוג דרך האינטרנט או הפייס, שואלים אנשים, מנסים ללכת לפחות לשיעור ניסיון אחד.

מה קורה אם הילד מחליט באמצע שהוא לא רוצה ללכת יותר?
לא קרה לי. להפך, הגדול שלי לוקח את האחריות עד הסוף אבל הוא בחיים לא יפסיק עד שאנחנו לא נגיד לא די.

כמו תמיד, במידה ויש לכם מה להוסיף בנושא, זה המקום.
עם כל החוגים שיש, אני תמיד מקפידה שלגדול יהיה לפחות יומיים בשבוע שבו אין לו שום חוג. גם לו מגיע הפסקה. בנוסף חוגים מותנים בעבודה שלהם בבית הספר. כל עוד שהם מצליחים לסיים את כל שיעורי הבית ויש להם ציונים טובים הולכים לחוגים. ברגע שהציונים מתחילים להתדרדר מפסיקים את החוגים עד שהם יתאפסו. חוג זו זכות. בי"ס זו חובה.
 
Extra curricular activity

מקדימה ואומרת שאני מרגישה לפעמים שאנחנו עבדים לחוגי הילדים. אבל זה הכל בא מהם וזה עושה אותם מאושרים...

האם הילדים שלכם הולכים לחוגים ובמידה וכן לאיזה? כמה פעמים בשבוע כל חוג מתקיים?

#1 (13) - שחמט (פעם בשבוע שעה וחצי), סינית (כל שבת למשך 3.5 שעות), תזמורת (פעם בשבוע שעתיים) ותכנות Java (פעם בשבוע שעה).

#2 (11) - שחמט (פעם בשבוע שעה וחצי), ג׳ימנסטיקס תחרותי (פעמיים בשבוע 3 שעות כל פעם, אחד האימונים הוא ביום ראשון!)

#3 (11) - שחמט (פעם בשבוע שעה וחצי), רובוטיקס (פעם בשבוע שעה), השתתף בהפקה של האופרה ״כרמן״ בשבוע שעבר ונאלצנו להסיעו להמון חזרות בחודש האחרון. בשנה הבאה אנחנו רושמים אותו ל-Musical theatre (פעם בשבוע שעה וחצי) והרובוטיקס ירד.

#4 (9) - מקהלה (פעם בשבוע שעה ו-20 דקות). בשנה הבאה אנחנו רושמים אותה ל-Musical theatre (פעם בשבוע שעה וחצי) במקום המקהלה הנוכחית (שאנחנו לא מאוד מרוצים ממנה) והיא גם תנסה להתקבל למקהלת משרד החינוך האיזורי (פעם בשבוע שעה וחצי?)

איך אתם מחליטים לאיזה חוג ללכת?
כאמור, הרצון בא מהם ואז אנחנו מבררים. בעבר הלכו לחוגי נגינה (פסנתר/כינור) ולחוגי שחיה (זה הדבר היחיד שהכרחתי אותם לעשות בניגוד לרצונם!).

איך אתם בודקים את איכות החוג/המנחה?
המלצות. בקשת פרטים ושיחה עם בעלי המקום/המדריך. לפעמים מגלים שלא מוצלח ומפסיקים.

מה קורה אם הילד מחליט באמצע שהוא לא רוצה ללכת יותר?
קרה בעבר (עם הקטנה בסינית והבנים שהפסיקו כרגע את חוגי הנגינה מכל מיני סיבות). אנחנו לא מכריחים (למעט שחיה שהכרחנו בעבר). משתדלים לוודא לפני שמתחילים את הרצינות והרצון.

כמו תמיד, במידה ויש לכם מה להוסיף בנושא, זה המקום.
אין לי תובנות גדולות בנושא רק יודעת שאנחנו צריכים לעודד יותר לחוגי ספורט... אבל מהורים כ״כ לא ספורטיבים כמונו, איזה ילדים בדיוק ציפיתי שיצאו??
בנוסף, בשנה הבאה אני מקווה שיהיה לנו רכב נוסף ונשתדל שרב החוגים יהיו באמצע השבוע כך שלא יהרסו לנו סופי השבוע ונהיה פנויים יותר לטייל!!!
 
מוסיפה שאלה ברשותך
-שיעורי עברית

הילדים שלכם הולכים לשיעורי עברית

איך הם מגיבים לזה
כשיש חופשות וכו'- האם יש להם שיעורי בית


אני יודעת שלאחיינים שלי שגם גרים בארה"ב יש שיעורי בית סביב הביקור בארץ בהתאם לרמת ההבנה, הכתיבה והגיל כמובן.
 


כל הארבעה שלי יודעים לדבר עברית. הם כולם נולדו בישראל וזו שפתה אם שלהם. חלקם מדברים עם טעויות כמו של עולים חדשים או כשבעצם חושבים באנגלית ומתרגמים לעברית. לא קריטי.
לגבי קרוא וכתוב - הגדול יודע (לימד עצמו בגיל שנתיים וחצי!) השאר לא יודעים ומעולם לא לימדנו אותם או שלחנו לשיעורי עברית. תמיד היתה לנו סיבה טובה אבל בסופו של דבר זה תירוצים... אולי יום אחד יתחשק להם והם ילמדו. סה״כ זה לא מאוד מסובך.
 
שאלה כואבת


אין אצלנו קהילה יהודית ולכן אין פה שיעורי עברית.

בוני שולטת בשפה, אבל לא יודעת לקרוא ולכתוב.

בזמנו ניסיתי ללמד אותה את האותיות (זאת הסיבה שהגעתי לפורום הזה בכלל
) ואחרי כמה פעמים היא לא רצתה להמשיך. מידי פעם היא מבקשת שאני ילמד אותה, אבל לא משתפת פעולה.
מה שעשינו עד כה היה בכייף, לא מעיק, אבל אין לה את הסבלנות ואני לא מוכנה להכריח, זה לא אני.

שיעורי בית יש פה ממש מעט, עד כ-10 דקות ועד 20 דקות גג. שבוע לפני חופשה אין שיעורי בית וגם בחופשות זה לא קיים.
 
לא

הם מבינים עברית ומסוגלים לדבר אם הם רוצים (זה שהם לא רוצים זה סיפור מסרט אחר
) ואם ירצו אי פעם ללמוד לקרוא ולכתוב הם יוכלו לעשות את זה.
 
אצלנו

הבנות שלי לא הולכות לשיעורי עיברית, בעיקר כי אין כאן באיזור.

בבית אנחנו מדברים איתן עיברית, מקריאים בעיברית, ושנה הבאה שהגדולה תהיה בכיתה ב', תתחיל ללמוד לקרוא ולכתוב בעיברית. יש לי את כל הספרים של משרד החינוך של כיתה א', ואני אלמד אותה בבית.
 

rona73

New member
עונה

הילדים שלי בבי"ס יום מלא כך שאחרי הבי"ס הולכים הביתה.
יש חוגים בבי"ס,והם הולכים לכדורגל.שלוש פעמים בשבוע בצהריים.הם מוציאים אנרגיות שם.

בסוף הסמסטר אחד רצה להפסיק וללכת לחוג קרטה,שאלתי את המדריך והוא אמר שרק בתחילת השנה אפשר אז הוא המשיך בכדורגל.

ביום שישי בצהריים הם הולכים למן חוג בקהילה יש שם מדריך ויש להם פעולה או משחקים :) יש הסעות מהבי"ס לשם וחזרה גם.

שחיה הם למדו ממני די הרבה,אולי ילכו בקיץ לכמה שיעורים.

שהם היו בגן הם היו בחוג אנגלית שלוש שנים, עברית הם לומדים בבי"ס והם מאוד אוהבים עברית.אולי יתחילו ללמוד אנגלית גם מחוץ לבי"ס.
 
עונה

קודם כל חוגים זה כמעט תמיד בסופש אצלנו.

הגדול (6) חוג שחייה, החלקה על קרח והנדסה. (בדכ שני חוגים אבל כרגע יצא שלושה.

בינוני (3) הוקי קרח ובקיץ יתחיל שחיה.

לגבי בחירה חופשית - אין. שחיה אני מחייבת אותם. אנחנו הולכים הרבה לבריכה וזה נראה לי משהו שחייבים לבטיחות שלהם.

החלקה והוקי - בהחלטה משותפת איתם. בגדול הם רצו.

לגבי עברית
אנחנו לא ממש מדברים עם הילדים עברית. אני ובעלי מדברים והילדים מבינים ברמה בסיסית אבל אין מאמץ מיוחד בנושא.
 

משל333

New member
מעניין - מה זה חוג הנדסה

בגילאים האלו? הבן שלי בגיל דומה וממה שאני רואה בסביבה שלנו חוגים של רובוטיקה וכדומה הם לבני 8 ומעלה בדרך כלל.
 
האמת זה חוג מגניב

זה נקרא חוג הנדסה מכנית. בשיעור הראשון הם באנו רכבת הרים והיו צריכים להסיע עליהם גולות (תוך חשיבה על השיפוע, סיבוב וכו). בשיעור השני הם בנו קטפולטה קטנה מעץ וראו את הזוית של הזריקה...
האמת היא שנרשמנו כי זה בבית ספר וחבר שלו נרשם אבל זה התגלה כהצלחה.
 

משל333

New member
עונה גם

הבכור - פסנתר ושחייה. בשנה הבאה יתחיל פעם בשבוע שיעורי כתיבה וקריאה בעברית, ומחפשת גם חוג שח עבורו.
הצעיר - חוג משחקי כדור (עושים רוטציה בין כדורגל, כדורסל, פלאג פוטבול ובייסבול), שחייה ואייס הוקי. יתחיל פסנתר בקיץ.
 

משל333

New member
עונה לשאלה נוספת

אם הילד רוצה לעזוב את החוג, אין בעיה, אבל מנסה לשכנע להמשיך עד שתגמר התקופה אליה שילמתי כבר.
חוג אמור להיות כייף ואם הילד מגלה שהתחום לא מעניין אותו, אני לא מבינה מדוע ללחוץ עליו. לא תמיד הילד יכול לדעת מראש אם יתחבר לחוג או לא.
עד עכשיו הבכור הודיע לי שהוא רוצה לעזוב את חוג ההתעמלות שלו אחרי השיעור האחרון ששולם, אז פשוט לא רשמתי אותו מחדש. חוג ציור שהיה בו אחרי הפעם הראשונה לא רצה להמשיך. שיכנעתי אותו שינסה עוד, הוא המשיך עוד פעמיים או שלוש והמשיך להתלונן, ולכן הסכמתי שלא ילך יותר. הכסף כבר שולם, אין סיבה שבנוסף על הכסף האבוד אגרום סבל לילד.
 
אצלנו

שניהם לומדים תופים פעם בשבוע, שניהם משחקים רוגבי בחורף (אימון פעם בשבוע ומשחק פעם בשבוע) וקריקט בקיץ (גם כאן יש אימון פעם בשבוע ומשחק פעם בשבוע, אבל הם כבר בשלב שבו יש גם שיעורים אישיים וגם אפשרות להשתתף בתחרויות נוספות).
הצעיר משתתף בחוג דרמה, פעם בשבוע אחרי בי"ס, ובסוף השנה ההופעה היא במשך 3 ערבים והופעה אחת בצהריים בפני ילדי ביה"ס.
הבכור יתחיל בסמסטר הבא חוג תכנות בבי"ס (חט"ב). החוג מתקיים במהלך הפסקת הצהריים למשך 8 שבועות.
היתה תקופה שהם למדו שחייה אבל לאחרונה הפסקנו את השיעורים כי ראיתי שזה די מיותר. בכל חופשת סמסטר אני אומרת שאני אזמין להם שיעור פרטי מרוכז ולא מגיעה לזה. יותר מדי פעילויות אחרות.
כשהם התחילו ללמוד תופים זה נעשה במסגרת העשרה שביה"ס הציע, אבל כשראיתי שיוצא להם להפסיד זמן לימודים בכיתת האם יותר מדי פעמים, החלטתי להעביר לשעות שאחרי הלימודים. הבחירה היתה די אקראית - אחד ההורים בביה"ס הוא הבעלים של המקום והחלטנו לנסות. מאחר שאני רואה התקדמות יפה אנחנו ממשיכים איתו.
ספורט - יש עשרות מועדונים והבחירה בדרך כלל היא לפי קרבה למקום מגורים או לאן שהחברים הולכים. המועדונים האלה מתבססים על מתנדבים שהם בדרך כלל הורה של אחד הילדים.
יש חשיבות בעיני להתמדה, לנימוס כלפי הזמן של המדריך ולמחוייבות כלפי הקבוצה כך שאם מחליטים שלא רוצים להמשיך צריך שתהיה לזה סיבה טובה. אם לא רוצים להמשיך תמיד אפשר לעשות הפסקה של עונה אחת.
 
יותר מדי חוגים

הילדים הולכים לחוגים?
בטח, שני הילדים הולכים לחוגים, והרבה. הגדול (14) ואני הולכים פעם בשבוע יחד לחוג משחקי תפקידים, זה ממש כיף! חוץ מזה הוא משחק כדורסל בבית הספר פעם בשבוע ב"קלאב", הולך לחוג דרמה של התיאטרון והולך למרכז משחקי קלפים בעיר. פעם הוא הלך לחוג קפוארה ואז לחוג התעמלות בסגנון חופשי, קצת כמו פארקור או אקרובטיקה. אחרי שהוא "התאמן" בחצר ושבר את פרק היד, קצת נעלמה לו ההתלהבות...
הקטנה (6) הולכת לבלט, התעמלות ודרמה, ועכשיו היא רוצה גם ללמוד פסנתר.
את חוג ההתעמלות אני מאוד אוהבת, הוא במועדון מקצועי וזה חוג מאוד רציני, גם לילדים שאינם בנבחרת תחרותית. גם אני הלכתי לשם לכמה חודשים עד רצף של תאונות אופניים ובבית, אז אני יודעת מכלי ראשון שזה ממש מקום מעולה (אותם מדריכים למבוגרים ולילדים, אגב).
איך בוחרים בחוג?
אין מה לומר, העובדה שאני הולכת עם הילדים לחוגים עוזרת לי לבדוק את איכות החוג על בשרי :)
בכל חוג הלכנו קודם לשיעור ניסיון. אני גם מבקשת מפעם לפעם לצפות - ברוב החוגים זאת לא בעיה.

מה קורה אם הילד מחליט באמצע שהוא לא רוצה ללכת יותר?
בשנה שעברה הקטנה למדה שחייה וקצרה שבחים בקבוצת המתחילים, אבל די מהר העבירו אותה לקבוצה מתקדמת מדי והיא נהפכה באחת מהשחיינית הכי טובה בקבוצה לשחיינית בינונית, שקטנה מכולם בשנתיים. היא שחתה ובכתה, בקבוצה הקודמת כבר נתפס המקום (יש פה רשימות המתנה מטורפות לשחייה), ועזבנו. לא היה שווה את כאב הלב. נכון, דרשנו ממנה לנסות ולהתגבר, אבל אחרי חודשיים הרגשתי שזאת פשוט התעללות שלא מצדיקה את החינוך להתמדה.

תרבות של חוגים
אני חושבת שבגלל שרוב השנה די קר בחוץ, הרבה יותר מפתה ללכת לחוגים. כמה אפשר לשחק בתוך הבית, שלנו או של חברים? מצד שני, בהחלט יש תחושה של עומס. הילדים שלי מאוד אוהבים חוגים, אבל בית הספר פה עד 3 וחצי אחה"צ, ואני הייתי רוצה שיהיו קצת בבית, איתנו. חסר לי הזמן הזה איתם וקשה לי עם התרבות העסוקה הזאת.

גם כאן יש תחושה שאם שולחים את הילדים לחוגים זה אומר שמשקיעים בהם, שהם יותר תרבותיים, שהם נחשפים לעולם וכו'. אני אמביוולנטית ביחס לזה. מצד אחד, הרבה חוגים שהלכתי אליהם כילדה נחרתו בזכרוני והעניקו לי ביטחון בכל מיני כישורים גם אם לא המשכתי לעסוק בהם אח"כ - כמו נגינה או התעמלות. מצד שני, אני חזרתי הביתה ב-12 בצהריים והיה לי המון פנאי. אני מרגישה שהשקעה אמיתית בילדים היא להעניק להם זמן איכותי עם ההורים.

חוגי עברית
בשנה הראשונה והשנייה שלנו פה לימדתי בעצמי חוג עברית לקטנים בגן ולתלמידי יסודי. היה כיף ללמד, אבל השיעורים היו באמצע השבוע בשעה מעצבנת או בשבת בבוקר ובתשלום נמוך ובסופו של דבר נמאס לי להקריב את השבתות שלי ולעבוד קשה בשביל שכר נמוך. עד היום אני פוגשת תלמידים או הורים והם שואלים אותי מתי אני מחדשת את החוג... כשהגענו לא היה צורך אמיתי בשיעור, ולילה היתה "העוזרת שלי" בשיעור. דווקא עכשיו, כשהקטנה כבר מעדיפה לדבר אנגלית, הייתי שמחה שהיא תלך לאיזה חוג עברית - אבל זה ממש ממש לא בראש סדר העדיפויות שלי. היא עמוסה בטירוף בעיני, ואני הרי מורה לעברית בעצמי, אז מלמדת אותה בבית מפעם לפעם וכמובן מדברת איתה רק בעברית.
 
חוגים

אנחנו החלטנו שאצלנו חוגים מתחילים בגיל 5.

האם הילדים שלכם הולכים לחוגים ובמידה וכן לאיזה? הגדולה כבר שנה וחצי בחוג התעמלות כרגע פעם בשבוע, שעה וחצי. היא מצויינת ומתקדמת מהר, היא מקווה שנה הבאה להתקבל לנבחרת.
הקטנה תתחיל ללכת בתחילת שנה הבאה לריקוד, ככל הנראה בלט.
שנה שעברה בקיץ שתיהן למדו לשחות.
בעונת הכדורגל הנוכחית (יולי-נובמבר) הן יהיו בנבחרת, כל אחת בהתאם לגיל שלה.

כמה פעמים בשבוע כל חוג מתקיים? פעם בשבוע.

איך אתם מחליטים לאיזה חוג ללכת? אנחנו שאלנו מה הן רוצות. בחופשת קיץ כל אחת תלך למחנה של שבוע, הקטנה רוצה מחנה דינוזאורים, והגדולה אומנות.

איך אתם בודקים את איכות החוג/המנחה? שואלים את ההורים בסביבה, קוראים ברשת, והולכים לבדוק את המקום. שנה שעברה הגדולה החליפה 3 מאמנים שונים, כי לא הרגשנו שהיא מקבלת את מה שהיא צריכה, אז גם עשינו את המחקר לפני החוג, עדיין בזמן החוג אנחנו משגיחים לראות שיש התאמה בין המאמן לבינה.

מה קורה אם הילד מחליט באמצע שהוא לא רוצה ללכת יותר? עוד לא נתקלנו בסיטואציה, אני מצפה להתמודד עם השאלה עם הקטנה שלי הקיץ.....
 

annadolly

New member
יותר מדיי חוגים!

הגדול (11): קולנוע, ג׳ודו, סקאוטס, גיטרה, צרפתית, טיפוס, מחשבים. בקיץ גם ספנות. תודה לאל שהוא סופסוף סיים את כל שלבי השחייה.
האמצעית (9.5): בראוניס, ג׳ודו, טיפוס, חלילית צד, נטבול, החלקה על הקרח ושחייה. בקיץ ספנות.
הקטנה (5): שחייה והחלקה על הקרח

זה מה שהם עושים עכשיו אבל זה גם משתנה כל הזמן. בעבר האמצעית למדה ריקוד במשך שלוש שנים, שרה במקהלה, התעלמות וחוגים אחרים. כך גם הבן.

יש להם גם מחויבויות נוספות במשך השבוע אבל לא הייתי מגדירה אותם כחוגים.

פעם בשבוע כל חוג.

שחייה אצלינו במשפחה זה חובה והחשיבות של שחיה דיי ברורה. צרפתית גם היה לי חשוב שילמדו, אבל באיזה שהוא שלב ויתרתי לבת. כל השאר בא מהם, חלק בעידודינו וחלק ממש לא.

איכות החוג או המנחה היא או לפי המלצות או לנסות term אחד ולראות אם שווה להמשיך. גם תלוי כמובן אם הילד/ה אוהבים.

תלוי לאיזה חוג. לגבי שחייה הם יודעים שבין אם הם אוהבים ובין אם לא הם צריכים ללכת. חוגים אחרים לא מפסיקים באמצע הטרם. אם הם לא רוצים להמשיך אני לא מכריחה למרות שחוגים מסוימים אני מעודדת להמשיך. היה לי מאוד חבל שהבת שלי רצתה להפסיק עם המקהלה, אבל לא הכרחתי אותה להמשיך.

תמיד היה לי חשוב להשאיר את סוף השבוע חופשי מחוגים, ולצערי בשנה האחרונה זה ממש לא המצב. יש להם משהו כל יום בשבוע כולל סופשבוע - שבת וראשון. ממש לא מצב אידיאלי
 

1me too1

New member
חוגים

האם הילדים שלכם הולכים לחוגים ובמידה וכן לאיזה? כרגע הילדון הולך ל Hebrew afternoon school

כמה פעמים בשבוע כל חוג מתקיים? פעם בשבוע, שעתיים 4-6.

איך אתם מחליטים לאיזה חוג ללכת? אני מציעה לו חוג, ואם נראה לו, אני רושמת. בדרך כלל אני דואגת שחבר ילך לאותו החוג.

איך אתם בודקים את איכות החוג/המנחה? האמת, לא בודקת......

מה קורה אם הילד מחליט באמצע שהוא לא רוצה ללכת יותר? זה תלוי גיל. כשהיה קטן יותר הפסקנו ללכת, לפעמים קבלנו חלק מהסכום חזרה, ולפעמים הכל הלך. כשגדל, בהתחלה התלהב מהחוג ואחרי מס' שיעורים היה מתחיל להתבכיין שהוא לא רוצה יותר. אז דיללנו את מס' ההשתתפויות. עכשיו כבר אני מכריחה אותו להשאר - זה הפך לטכניקה - הולך פעמים ורבע, אומר שכיף לו, אני משלמת ואז מתחיל הניגון - אני לא רוצה ללכת. בפעם האחרונה, בקאראטה הכרחתי אותו לסיים את הסשן, והסברתי לו שזה יקר לי, ואני לא מעוניינת לזרוק את הכסף שלי....
 
למעלה