alphadelta
New member
כמה דברים
דבר ראשון, הוויסות החושי היה סתם רעיון. הכוונה שלי היא שאבחון יכול לסייע לכולם. כחלק מהצוות החינוכי בגן, תמיד נדהמנו איך אחרי איבחון קורה משהו טוב לילד. כאילו הילד נושם לרווחה ואומר ״ סוף סוף הבינו אותי״ . איבחון יכול לתת לך כלים שעונים על הצרכים הספציפיים של הילד שלך. דבר שני: בקשר לזמן איתך, הוא מרגיש שאין לו זמן איתך. זה לא אומר כלום (!!!) לגבייך. זה מה שהוא מרגיש. אבל אולי לעשות את הזמן הזה יותר מיוחד. לתת לזמן הזה שם. לתת לו לבחור מה עושים. עוד משהו, טריק שלמדתי: כשילד נושך או מרביץ לתת ה מ ו ן תשומת לב לקורבן ולילד הנושך רק להגיד בקרירות ״ ככה לא עושים״. כך הילד לא מקבל תשומת לב שלילית על הנשיכה / מכה שנתן. כשנרגעת הרוחות, אפשר לדבר על זה בניחותא. להמליל לו ״ אני חושבת שהרגשת תיסכול כשמייקל לקח את הרכבת שאתה רצית. לנשוך זה לא פתרון מקובל אצלינו. לשאול את הילד ״ מה אפשר לעשות פעם הבאה?״ לשמוע מה יש לו במחסן הרעיונות ולהציע לו כמה ״ להציע למייקל את הרכבת האדומה במקום, או להציע שכל אחד ישחק חמש דקות עם הרכבת״ וכולי. תלוי בשלב ההתפתחותי של הילד. כמו כל דבר בחינוך ובהורות זה לא תמיד עובד. אבל שכן זה מדהים. כמה נחמד היה לפעמים אם כל ילד היה מגיע עם ספר הוראות לבי איתך.
דבר ראשון, הוויסות החושי היה סתם רעיון. הכוונה שלי היא שאבחון יכול לסייע לכולם. כחלק מהצוות החינוכי בגן, תמיד נדהמנו איך אחרי איבחון קורה משהו טוב לילד. כאילו הילד נושם לרווחה ואומר ״ סוף סוף הבינו אותי״ . איבחון יכול לתת לך כלים שעונים על הצרכים הספציפיים של הילד שלך. דבר שני: בקשר לזמן איתך, הוא מרגיש שאין לו זמן איתך. זה לא אומר כלום (!!!) לגבייך. זה מה שהוא מרגיש. אבל אולי לעשות את הזמן הזה יותר מיוחד. לתת לזמן הזה שם. לתת לו לבחור מה עושים. עוד משהו, טריק שלמדתי: כשילד נושך או מרביץ לתת ה מ ו ן תשומת לב לקורבן ולילד הנושך רק להגיד בקרירות ״ ככה לא עושים״. כך הילד לא מקבל תשומת לב שלילית על הנשיכה / מכה שנתן. כשנרגעת הרוחות, אפשר לדבר על זה בניחותא. להמליל לו ״ אני חושבת שהרגשת תיסכול כשמייקל לקח את הרכבת שאתה רצית. לנשוך זה לא פתרון מקובל אצלינו. לשאול את הילד ״ מה אפשר לעשות פעם הבאה?״ לשמוע מה יש לו במחסן הרעיונות ולהציע לו כמה ״ להציע למייקל את הרכבת האדומה במקום, או להציע שכל אחד ישחק חמש דקות עם הרכבת״ וכולי. תלוי בשלב ההתפתחותי של הילד. כמו כל דבר בחינוך ובהורות זה לא תמיד עובד. אבל שכן זה מדהים. כמה נחמד היה לפעמים אם כל ילד היה מגיע עם ספר הוראות לבי איתך.