מה דעתכם? הילדים שלכם מאושרים בבית ספר?

carlimi

New member
כן

ראיתי את הקישור שלך ....
לא יודעת באמת עד כמה זה מהימן ...
לא החלטתי עדיין מה דעתי על זה ...
הילדים שלי מאוד מאושרים בבית הספר שלהם, כאן בארה"ב ...
במיוחד הבת שלי - שאם היא חולה ולא הולכת היא ממש בוכה! עם דמעות!
כשחזרנו מהביקור בישראל, היא הלכה לישון בשתים וחצי בבוקר, וכמה כמו נמרה לבית הספר ...

ןהאחיינים שפגשתי בישראל? לא שמעתי מהם כאלה דברים חיוביים על בית הספר, או המורות או כל דבר אחר ... הם בהחלט לא נראו לי יותר מאושרים ...
 

carlimi

New member
החזרה הייתה בסדר גמור

בימים הראשונים מודה שהרגשתי קצת מוזר .... אבל זה עבר די מהר ותוך פחות משבוע חזרנו לשיגרה מבורכת
 
הדיאגרמה נראית לי לא אמינה במיוחד

אבל הילדים שלי מאוד מאושרים בבי"ס.
בעיקר מאז שהתאומים נכנסו ל-Arts programme.
וללמוד בכיף זה הכי חשוב לא?!
 

dasi9

New member
גם לי לא נראה מהיימן

מהסיבה הפשוטה שיש מדינות שנכנסו ל"נהנים" ויש לי הרגשה שהילדים שם תמיד יחייכו ויגידו שטוב כי ככה אמרו להם. (למשל סינגפור).

בכל אופן הבן שלי מאוד אוהב ללכת לבית הספר. הוא לא אוהב שיש חופש גדול. אבל הוא סה"כ בקינדרגרדן אז אפשר להבין למה הוא כל כך נהנה
 
אני לא אוהבת את הסקרים האלה.

הם לא באמת משקפים כלום. בכל מדינה יש בתי ספר טובים וגרועים, ותלמידים שאוהבים את ביה"ס וכאלה שלא.

בוני מאוד אהבה את ביה"ס עד השנה, וביה"ס שלה הוא מעולה מבחינת מורים, ציוד והעברת החומר הנלמד.
השנה יש לה בעיה חברתית (החברה הכי טובה עזבה לביה"ס אחר בעקבות מעבר בית) והיא ממש לא אוהבת את ביה"ס, ומנסה להתחלות לי על ימין ועל שמאל.

השבוע ראיתי בחדשות בישראל כתבה על האלימות בביתי הספר והזדעזעתי. בעיקר מכך שזה לא מטופל, לילדים אין לי לפנות - נורא!!!
 

Boston Guy

New member
סטטיסטיקות זה עניין מפוקפק

ה OCED שעשה את ה"מחקר" הזה בדק בסך הכל, בכל 65 המדינות שנבדקו, 510,000 תלמידי תיכון בגיל 15.
אז כמה תלמידים הם בדקו בכל מדינה - 8000?

רק לשם דוגמא: אני, למשל, לא מאמין למילה שיוצאת למישהו בסין מהפה. אני בטוח שה"מדגם" שהמשטר הסיני הטוטאליטרי אישר את השתתפותו במחקר סונן היטב, ורק תלמידים מעולים שתודרכו היטב מה לומר (והובהרו להם ההשלכות על משפחתם במידה והם לא יצטיינו ו\או יגידו שהם מאושרים) נכנסו לקבוצת המבדק.

דוגמא אחרת? "שימחה" היא דבר יחסי, אמנם - אבל ביפן יש תופעה ידועה של התאבדויות של תלמידי תיכון שכורעים תחת הלחץ ולא מצליח להם. אז כשכתוב שהם "שמחים ללכת לבית הספר" - אני נזכר שלעמים שונים יש דרכים שונות להביע שימחה.

דוגמא שלישית? כל אוכלוסיית ליכטנשטיין - "מדינה" שמופיעה בהשוואה הזו - היא בערך 37,000 איש. כמה תלמידים בני 15 יש בה? אם בכל המדינה יש 1,000 זה יפתיע אותי.
בעיר שנחאי שבסין - שהיא העיר הגדולה ביותר העולם - גרים 24 מליון איש. 8,000 תלמידים בגיל 15 זה מן הסתם מה שיש בבית ספר אחד מתוך מאות בעיר...

איך אפשר באותה נשימה לדבר על ארה"ב - מדינה בגודל יבשת שבה חיים 310 מליון אנשים ושיש בה אלפי מערכות חינוך ציבוריות,
ועל ירדן, או על ישראל, או על לוקסנבורג?
 

Boston Guy

New member
דיברנו כבר על זה שארה"ב גדולה?

ארה"ב מחולקת ל 50 מדינות שונות, שממלאות יבשת ענקית.
בדירוג של "איכות החינוך הציבורי" במדינות ארה"ב, המדינות של אזור ניו-אינגלנד שבו אני גר (וורמונט, ניו המפשייר, מסצ'יוסטס) נמצאות בראש הדירוג - במקומות 1-3.
מתוך כל 50 המדינות, המדינה הספציפית שבה אני גר (מסצ'יוסטס) נמצאת במקום הראשון ב"איכות החינוך הציבורי" - ראשונה מתוך 50 מדינות.
בתוך מסצ'יוסטס יש כ 350 מערכות חינוך ציבוריות (SCHOOL DISTRICTS) - ומערכת החינוך הספציפית של העיירה שבה אני גר נמצאת בערך במקום 80 מתוכן.

כלומר - הילדים שלי הולכים ל SCHOOL SYSTEM ב"עיר אוניברסיטאית" קטנה, שהסטטיסטיקות שלה חריגות לחלוטין מהממוצע בארה"ב:
אחוז הרבה יותר גבוה מהממוצע של הורים הם בעלי תארים אקדמאיים גבוהים (כי אנחנו מוקפים במקומות עבודה אוניברסיטאיים ורפואיים),
אחוז הרבה יותר קטן מהממוצע של ילדים ממשפחות חד הוריות,
אחוז הרבה יותר קטן מהממוצע של ילדים רעבים (כן, יש כזה דבר בארה"ב), או ילדים ממשפחות הרוסות.

לא מזמן בדקתי, עבר תשובה אחרת שלי, והסטטיסטיקה אומרת שה SPENDING PER STUDENT (כמה כסף המדינה משקיעה בכל תלמיד) במסצ'יוסטס הוא כמעט כפול מזה של צפון קרוליינה (שבה גרה מנהלת הפורום הזה), למשל.

אז אם את רוצה לדבר על הילדים הספציפיים שלי - הם גרים ב"עיר בועה" בארה"ב, שממש לא מייצגת את כלל ארה"ב. הם לומדים במערכת חינוך שנחשבת מבחינת המדדים שלה כשייכת למאיון העליון של מערכות החינוך בארה"ב, מוקפים בילדים שהם "בנים של" אקדמאיים לפלפים לבנבנים עם עיגולדים... ולכן הם משצלבים היטב ויחסית שמחים ללכת לבית הספר.
אני לא יודע אם זה היה אותו דבר בבית ספר אמריקאי סטריאוטיפי - כזה שלפי המיתולוגיה האמריקאית רק הספורטאים "נחשבים", ותלמידים טובים מקבלים שמות גנאי כמו GEEK ("חנון") וסובלים מהצקות והשפלות. החוויה של הילדים שלי היא אחרת לגמרי - אצלנו כולם GEEKS...
 
ואתה אוהב את ההומוגניות הזו?

אני באופן אישי, מאוד לא חובבת הומוגניות, כך שאני שמחה שאנחנו גרים בשכונה מעורבת ומגוונת הן מבחינת המוצא והן מבחינת הרמה הסוציואקונומית. ולשמחתי בית הספר הוא לא רע, וכאמור, הילדים שלי מאושרים בבית הספר ומעדיפים תמיד יום לימודים על פני השארות בבית (הגדול ממש נכנס לדיכאון לקראת חופשים ובמהלכם).
ולא, מי שספורטאי לא נחשב יותר ממי שהוא חנון. לתחושתי יש פה מקום לכולם. לפחות מהנסיון שלי עם בי"ס יסודי (אצלנו זה עד כיתה ח').
אני אגב, האמא של החנונים...
אין לי נסיון עם התיכונים.
 

Boston Guy

New member
הומוגניות מאיזו בחינה?

אנחנו עיר אקדמאית - כלומר יש כאן אנשים מכל העולם שבאו ללמוד \ ללמד \ לעשות התמחויות רפואיות (ולפעמים גם להישאר...).
בבית הספר של הילדים שלי עושים "ערב בינלאומי" שמופעל ע"י ההורים כל שנה עם דוכנים של כל המדינות שמיוצגות בבית הספר (והמון אוכל "לאומי" של המדינות השונות) - ובבית ספר שבו לומדים 500 תלמידים מיוצגות יותר מ 40 מדינות - מדרום קוריאה ועד ניו זילנד.

חלק מהאקדמאים חיים פה על מילגות פוסט דוקטורט, מה שאומר שהם ממש לא שוחים בכסף (ואנשים באקדמיה באופן כללי לא ממש מרוויחים משכורות ענק).
חלק אחר עשיר מעבר לחלומות - וחי בבתים ששוים הרבה עשרות מליוני דולארים.
אבל ה"עשירים" ששולחים את הילדים שלהם לחינוך ציבורי (ולא לבתי ספר פרטיים אליטיסטיים) - לרוב עושים זאת מתוך אג'נדה של "לחיות עם העם".
כתוצאה מכך - האווירה כאן היא הרבה פחות "נובו-רישית" מאשר במקומות אחרים בארה"ב שבהם חייתי.

דרך אגב - יש כאן גם "אינטגרציה". לבית הספר של הילדים שלי מגיעים (בהסעות) כמה עשרות תלמידים שגרים בשכונות החלשות של בוסטון, ש"זכו בהגרלה" שעריית בוסטון עורכת כל שנה בין הורים שמעוניינים לתת לילדיהם חינוך יותר טוב ממה שהעיר בוסטון עצמה מספקת.

אז יש כאן בעיירונת אנשים עשירים מאוד - ואנשים שחיים בצינעה מהכנסה של 50,000$ לשנה.
אבל המשותף לרוב האנשים שחיים כאן - האספקט ה"הומוגני", אם תרצי לקרוא לזה כך, הוא ש"דרישות הסף" הכלכליות של החיים בעיר שבה הדיור כל כך יקר מהוות חסם כלכלי - ולכן מי שאין לו ובכל זאת חי כאן בעצם עושה זאת כי החינוך של ילדיו קריטי עבורו. והעשירים ששולחים ל PUBLIC - גם להם החינוך הציבורי חשוב.
אז מה שאין כאן זה אנשים שלא איכפת להם מהחינוך של ילדיהם.
ועם זה - אני יכול לחיות.
 

Mottek

New member
לא אוהבת

כמו שנאמר לפני, יש כל כך הרבה מדדים שמשתנים מבי"ס אחד למשנהו ומקהילה לקהילה... הממצאים לא מהיימנים לדעתי.
אני יכולה לאמר שאחת מהסיבות העיקריות שאני לא רוצה לחזור לארץ זה בגלל מערכת החינוך (בעלי היה אורז היום את המזוודות אם הייתי נותנת לו אור ירוק). בארץ שנאתי את בי"ס ברמות ובעצם אפילו במחשבה לאחור אני לא יכולה לחשוב על אף אחד שאהב את בי"ס (טוב, אולי אחד או שניים אבל הם תמיד היו הילדים שהיו מוציאים מאיות בכל דבר) והשנאה הזאת כלפי המוסד החינוכי זכור לי שהתחיל בגיל מאוד מאוד צעיר,
מצד שני הבן שלי הולך לבי"ס ציבורי כאן בארה"ב וממש אוהב את הבי"ס. הוא אוהב את הלימודים, את המורים ואפילו לעשות שיעורים. כשאני מדברת עם החברים שלו כמעט כולם מרגישים אותו הדבר ומעטים הם אלו שלא אוהבים את בי"ס. הבן שלי אפילו עצוב כשמתחיל החופש הגדול (כיתה ו).
 
הילדים שלי אוהבים מאוד את בית הספר

זה די מדהים בעיני. אני שנאתי את בית הספר בתור תלמידה (ולכן כנראה נעשיתי מורה...!).

בישראל הגדול הלך לבי"ס דמוקרטי וחששנו שהתלבושת האחידה (כולל עניבה!) והמשמעת האנגליים יהיו לו קשים מנשוא, אבל הוא השתלב בזה בתוך דקות והיום ממש נהנה להישאר בתיכון לכל מיני חוגי העשרה (בחינם) עד חמש אחה"צ.
בת ה-6 מחבקת את המורה לפני שהיא הולכת הביתה, היא ממש אוהבת להיות שם.

כדי להבין קצת יותר איך זה יכול להיות התחלתי להתנדב בבית הספר של הקטנה פעם בשבוע ובאמת האווירה מאוד נעימה, אין אלימות והמורות מדברות בטון נעים ומכבד, הפעילויות מגוונות ומתאימות למגוון גדול של ילדים, והמגוון האתני עצום. יש ילדים מהמון מקומות בעולם וזה תורם לאווירה מאוד סובלנית ומכבדת בבית הספר. אני גם אוהבת את העובדה שמצד אחד מעודדים את הילדים להישגיות, אבל אין תחרות גלויה ובוטה בין הילדים, כמו שהיה בבית הספר שלי, שבו כולם ידעו בגיל מאוד צעיר מי בקבוצה החלשה ומי בקבוצה של ה"חכמים" והמורות התייחסו לילדים בהתאם. אני גם מתרשמת מאוד מהמקצועיות והארגון של המורים והמורות שפגשתי כאן. יש להם מערכי שיעור כתובים מראש לכל הסמסטר, וגם אם מורה נעדרת יום הלימודים נמשך כאילו לא קרה כלום: כל החומרים כבר מוכנים בשביל המורה המחליפה (והילדים מקבלים את הסמכות שלה בלי ציוץ. מדהים). אין פה דבר כזה "שיעור של מורה מחליפה" שבו סתם מתבטלים עם מורה משגיחה כמו שהיה כשאני הייתי בבית הספר.

לא רוצה שישתמע כאילו הכל מדהים, אבל מבחינת הילדים שלי - כן, הם אוהבים את בית הספר.
 
הילדים שלי מעדיפים בהרבה את ארה"ב

אחד מהדברים העיקריים שהילדים שלי מאד מתגעגעים אליו הוא הבית ספר בארה"ב. אנחנו כבר שנה וחצי בישראל ולא הצלחתי לשמוע מהם מילה טובה אחת על הבית ספר. (חוץ מזה שהם לא ממש לומדים פה כי רוב הזמן מעבירים בלנסות ולעשות שקט בכיתות...) בקושי יש להם שיעורי בית (כי הם בין היחידים שמספיקים לעשות אותם בזמן הלימודים כשהאחרים משתוללים...אולי בעצם בגלל זה ילדים "מרוצים" מבית ספר...

הם מתגעגעים לשקט ולאוירה הבטוחה שהיתה להם בבית הספר בארה"ב.
 
למעלה