מה דעתכם על אימון אגרסיבי?

מה דעתכם על אימון אגרסיבי?

כמו של אלון במשפחה חורגת?האם רק אימון כזה מביא לתוצאות או שגם אימונים עדינים מביאים לתוצאות?
 
אלון..

במשפחה חורגת לא מאמן אלא עושה מניפולציות !!! לעולם לא תראי תוצאות בסוף התוכניות, הן נשכחות !!! לעולם לא תראי את המאומנת ואת התוצאות שהוא הבטיח.. על פי דעתי אימון צריך לתת כלים למאומן על מנת לשנות את דרכיו ולהחשף למקומות שונים ומיוחדים, לצעוק על המאומן זה טוב בטלוויזיה !!! זה אחלה רייטינג !
 
אגרסיביות מקדמת או מעכבת?

שלום זינה, שאלתך מצויינת כי היא מעלה את נושא הסגנון האישי של הדובר בעבודה האימוני, ואת סגנון העבודה והחיים בכלל של אנשים. אימון הוא כלי מאד מעצים שמטרתו לסייע למתאמן ליצור פריצות דרך עבור עצמו . כשאת שואלת את השאלה האם אימון עדין מביא לתוצאות,השאלה שעולה לי לשאול האם נהיגה אגרסיבית מביאה לתוצאות משמעותיות יותר מנהיגה עדינה? כאן נכנסת סוגיית הסגנון האישי .האם על המאמן להיות רך ורק תומך או שאולי לעיתים רצוי שילחץ על המתאמן לההתקדם,מהי מידת הלחץ שראוי שהמאמן יפעיל.התשובות לשאלות הללו תלויות בתפיסתו האישית שלהמאמן,האסכולה ממנה הוא מגיע נסיונו ,דפוס החשיבה שלו. ראוי לדבר על אימון כאימון עוצמתי ולא במושג של עדין או אגרסיבי ועל כן אימון שמונחה ע"י מאמן/ת מוסמך ומנוסה כנראה יניב את הפירות הרצויים עבור מתאמניו. דורית מאמנת אישית ומאמנת אירגונית www.doritcoaching.com
 
הייתי מכניסה את המונח אסרטיבי

במקום אגרסיבי ומה ההבדל? אגרסיבי הוא זה שיוביל את הדברים על פי צרכיו וינצח בכל מחיר כולל פגיעה באחרים. כלומר לעיתים מרובות אגרסיביות גורמת לאנשים לפחד מהם. האסרטיביות לעומת זאת מטרתה למצוא פתרון טוב ביותר מצב של " A WIN: WIN SOLUTIO, האם אפשרי אסרטיביות ועדינות לדעתי רצוי ומומלץ. התנהגות והתאמה מול המתאמן ודרך המאמן.. לעיני הצופה פרשנות ההמשך שמחה שהנושא עולה למודעות הקהל מה דעתכם,ׂ אירית שעל www.iritshaal.co.il
 

ליפט

New member
אימון כמבנה תומך מחויבות

מאוד מסכימה עם ההגדרה של איריתשעל. וזה אולי אחד הדברים החשובים - האופן בו אנו מגדירים מושגים ומפרשים התנהגויות. מה שאני בחרתי לראות באימון של אלון גל , שללא ספק בעל סגנון יחודי לו, הוא שיקוף חד של המצב ובדרכו בעצם אומר "אני לא מחוייב לסיפורים ולתרוצים אלא למטרות שבשמן הזמנתם אותי ללוות אתכם" - אין ספק שאת המסר הזה ניתן להעביר בטונים שונים, בליווי שפת גוף שונה אולי (אם כי, שוב, חשתי מספיק נוח כצופה מהצד) אבל העיקר שיעבור בצורה ברורה המסר לגבי מה חייב להשתנות כאן והיום אם רוצים לראות תוצאות ולהביא פתרונות ולא רק לדבר ולדוש בבעיות. לא ברור לי היכן מתבטאת האגרסיביות? לראייתי, אחד האמצעים החשובים העומדים לרשותנו כמאמנים בתהליך ממוקד מטרה הוא השיקוף. ואחד השיקופים המשמעותיים הוא שיקוף השקר בו חי המתאמן. שיקוף הפער בין אמירותיו לעשייתו. אין השיקוף עומד בפני עצמו, כמובן, אך הוא מהותי להתקדמות התהליך. כיוון שכל עוד המתאמן לא יפנים את התרומה שלו למצב הקיים ויקח אחריות על ההנעה קדימה...כלום לא יקרה באמת. בתגובתי למאמנת דורית הוספתי את המתאמן עצמו כמי שמנחה את סגנון האימון בשלביו השונים. מנסיוני, ישנם המתאמנים שגישה כזו פשוט מייצרת שיפט בהתייחסות שלהם. אני ממש יכולה לשמוע את ה"דינג-דונג" בראשי כשזה נדרש. בל נשכח שהמתאמן עצמו יבדוק את הגבולות שלנו, לא פעם. והגבולות שלנו צריכים להיות מאוד ברורים. ויש מקומות שאני אייצג "קיר" - הוה אומר: "אי אפשר לחצות" או "בדרך הזו אני לא פוסעת איתך" או אחר. לתפישתי המקצועית, מתאמנים מבקשים שמאמן ילווה אותם במטרה לעזור להם לשמור על מסגרת המחויבות שלהם למטרה שהם עצמם הציבו, לאג'נדה שלהם. בדיוק במקום בו הם לא מצליחים לבד ליצור את השינוי בחייהם ובשם הסיבות הלא מובחנות דיין שבגינן לא מתאפשר השינוי המיוחל. בדיוק שם הם הכי מקובעים והכי מגוננים. בדיוק שם יתחילו להסתובב ולסובב אותנו במעגלים כשכל הפסטיבל מגובה ב"סיפורים" הכ"כ מרשימים שכן אלה הם הסיפורים שלמדו לספר לעצמם כל חייהם, ואלה הם בדיוק הסיפורים שהם חיים. ואלה הם בדיוק הסיפורים שלא מאפשרים להם להגשים את מטרתם. ובנוגע לחלק האחר בשאלה - "אימון עדין" - לא ברור לי למה הכוונה? יכולתי להניח שזה ההפך ממה שכינית "אגרסיבי" אך אני מוותרת על ההנחה ואם תרצי לענות ולהמשיך את הדיון יכול להיות מעניין. ובכל מקרה, יופי של שאלה.
 
חלק מהתפתחות ....

דיסציפלינה בכל תחום - היא היכולת להרחיב את גבולות המסגרת בתוכו: להכיל מיגוון רחב של מודלים, גישות, זויות התבוננות ודרכי פעולה ומבלי לאבד את הזהות העיסוקית. תחום האימון הוא תחום צעיר יחסית (לא לקפוץ. אני יודעת... 20 שנה וכו'... ובכל זאת הוא צעיר) וחלק מההתפתחות שלו, בעולם ובארץ, קשורה ביכולת הרחבת המסגרת והכלה של יותר ויותר זויות בתוכו. לכן, במקום לקטלג את האימון שניתן בטלויזיה (כן אימון... לא אימון.... כן אגרסיבי.. לא אסרטיבי....) אפשר לצאת מנקודת הנחה שגם זה סגנון אימוני (בלי לתת לו כותרות ושמות) וגם הוא, לכן, יכול להיות באותה מסגרת דיסציפלינרית, בלי לערער על הסגנון שכל אחד מאיתנו בוחר לעצמו. אני לא באמת מבינה את הצורך לעסוק כל הזמן בשאלה : זה אימון או לא אימון ? בואו נניח שזה אימון בסגנון של אלון גל ונבדוק, איש לעצמו או כקבוצה, האם סגנון האימון הזה נכון לנו. אבל למה להוציא מחוץ למסגרת את הסגנון הזה כשאפשר להרחיב את גבולותיה ולאפשר לה, ולכולנו, לגדול ??? רק טוב ענת
 
למעלה