מה דעתכם על הפירוש ?
בראשית ג': "ותרא האשה כי טוב העץ למאכל וכי תאוה הוא לעינים ונחמד העץ להשכיל..." "תאוה הוא לעינים".....תאוה = אותיות "אות-ה'" (אות= סימן) ואיזה סימן אם לא לניסיון......ניסיון לעינים. "ונחמד" = אותיות "חמדן", לחמוד את העץ. "העץ להשכיל" = העץ= אותיות "עצה" ואיזו עצה אם לא של הנחש - "עצה" להשכיל. שכל = מורכב משתי מילים: שך - כל: גודר כל, כלומר אדם שהולך לפי השכל הוא לפעמים יטה לא להאמין בכוח ה' משום שזה לא נראה לו הגיוני ולכן ה- "שכל" בעצם מקבע את האדם באיזה שטח שנקרא "שטח ההגיון" ובכך מרחיק ממנו את האמונה ב- ה', כלומר בגלל אותו "גדר" יהיה לו קשה להאמין באלקים.....שך-כל (כל=מה שמעבר לשטח, שזהו האינסוף, האמונה באלקים). וזה מחזק את דעתי בקשר ל- "שך כל" בעקבות שלפי חז"ל, האדם עשה סייג על מנת לא לעבור על דבר ה' ולכן הוא גם הוסיף עוד חומרה בכך שלא יגע בעץ וכך זה ירחיק אותו מן העבירה. דבר שהוא לא היה צריך לעשות. ובסוף אותו סייג, נוקם בו שזהו ה- "שכל" 'שך-כל', גדר (סייג) שמרחיק/ מקשה את האמונה באלקים.
בראשית ג': "ותרא האשה כי טוב העץ למאכל וכי תאוה הוא לעינים ונחמד העץ להשכיל..." "תאוה הוא לעינים".....תאוה = אותיות "אות-ה'" (אות= סימן) ואיזה סימן אם לא לניסיון......ניסיון לעינים. "ונחמד" = אותיות "חמדן", לחמוד את העץ. "העץ להשכיל" = העץ= אותיות "עצה" ואיזו עצה אם לא של הנחש - "עצה" להשכיל. שכל = מורכב משתי מילים: שך - כל: גודר כל, כלומר אדם שהולך לפי השכל הוא לפעמים יטה לא להאמין בכוח ה' משום שזה לא נראה לו הגיוני ולכן ה- "שכל" בעצם מקבע את האדם באיזה שטח שנקרא "שטח ההגיון" ובכך מרחיק ממנו את האמונה ב- ה', כלומר בגלל אותו "גדר" יהיה לו קשה להאמין באלקים.....שך-כל (כל=מה שמעבר לשטח, שזהו האינסוף, האמונה באלקים). וזה מחזק את דעתי בקשר ל- "שך כל" בעקבות שלפי חז"ל, האדם עשה סייג על מנת לא לעבור על דבר ה' ולכן הוא גם הוסיף עוד חומרה בכך שלא יגע בעץ וכך זה ירחיק אותו מן העבירה. דבר שהוא לא היה צריך לעשות. ובסוף אותו סייג, נוקם בו שזהו ה- "שכל" 'שך-כל', גדר (סייג) שמרחיק/ מקשה את האמונה באלקים.