עניין של עטיפה. אנשים מוכנים לשלם לא רק על המוצר שהם רוכשים נטו, אלא גם על ה'עטיפה' שלו (מילה כוללנית לסדרה ארוכה של דברים). זה יכול להיות עטיפה במובן המילולי, כמו מארז לצורך העניין. אבל זה גם יכול להיות עטיפה במובן הרבה יותר נרחב כמו למשל חברה טובה (מבחינת אווירה), שירות טוב וכדו'.
סתם דוגמה פשוטה שכל אחת ואחד מכירים, אין צורך לבדוק מחירים כרגע בשביל לדעת שעבור כוס קפה שמקבלים בבית קפה, אנחנו משלמים מחיר שגבוה במאות אם לא אלפי אחוזים יחסית לעלות חומרי הגלם והכנת אותו כוס קפה (פלוס מינוס) אצלנו בבית. לכאורה צריך להכריז אם כן על כל שותי הקפה בבתי קפה, כחוברת מפגרים עם עודף כסף. האמנם הגדרה זו תהיה נכונה? כמובן שלא. האנשים פשוט נהנים מ'העטיפה'. מהאפשרות של לא להכין לבד את הקפה, מהיעדר הצורך לשטוף כלים בסוף, מכך שמלצר מביא לנו את כוס הקפה המהביל עד לשולחן, מזה שאנחנו יושבים עם כמה חברים טובים או חברה טובה לשתות את הקפה שלנו, מה שהיה אולי יותר קשה בבית המבולגן שלנו, וכך הלאה.
על כל זה אנחנו משלמים ומוכנים לשלם.
אותו כנ"ל כאן, במספרים שבפוסט הפותח. אם אני זקוק לקילו קפה, בוודאי שהגיוני לרכוש מארז של קילו. אולם אם אני שותה קפה טורקי במינון של 2-3 כוסות לשבוע וטריות המוצר חשובה לי, אעדיף כנראה לרכוש שקית קטנה (יחסית) של קפה במקום מארז 'סיטונאי', גם אם אני לחלוטין מודע לכך שאני מפסיד על זה כלכלית.