מה דעתכם על כתיבה תומכת לילד שאינו

כן זה היה אצל אמנון לוי

וגם הייתי שם וראיתי במו עיני. הילד לא סובל. הילד במצב מ-ז-ע-ז-ע. אכן זה ניצול. אני מאמינה בכל ליבי שאותה אישה ששמה סוזי והיא חוזרת בתשובה אכן מאמינה במה שהיא עושה וגם האנשים שמגיעים אליה לקבל תשובות מאמינים בזה. הייתי וראיתי. דיברתי רבות עם סוזי. קיבלתי ממנה גם מידע חשוב וגם מאביו של הילד, לגבי מסגרות, לגבי שיטות טיפול וכו'.
 

sivansof

New member
יש בזה משהו

אכן הילדה לא משתמשת בכתיבה מיוזמתה, אפילו לא כשמאוד רוצה משהו. יותר מזה- לפעמים אני מרגישה שהיא מאוד רוצה משהו (ולא יודעת מה) ואז גם לא ממש עוזרת לי הכתיבה, כי איני מבינה את מה שהיא משרבטת בעיפרון. כך שבכל מקרה אני פועלת במקרים כאלה לפי תחושות.
 

sivansof

New member
מה דעתכם על כתיבה תומכת לילד שאינו

אגדיר את הבעיה שלי: אני עובדת עם ילדה שאינה מדברת (אוטיסטית), ואנחנו כבר שנה שלמה עובדים איתה בכתיבה תומכת וע"י כך היא כביכול מתקשרת איתנו. הבעיה שלי שהיא כותבת את הדברים שאני חושבת עליהם, למרות שלי נראה כי היא כותבת לגמרי בעצמה ולא קיימת עזרה ממני. האם נתקלתם פעם בדבר הזה. אשמח לקבל תגובות מהורים ומטפלים.
 
לא מבין

האם זה חוש שישי? לפי מה שכתבת היא כותבת את מחשבותיך ללא כל דרך מילולית לתקשר בינכן? אילו זה לא היה רציני הייתי לוקח אותה לרב רנטגן איפרגן והוא כבר היה הופך זאת ל"מפעל מאושר" עבורו
 
היתה תוכנית בטלויזיה על תקשורת

בדרך כזאת בארה"ב ועל כך שהילדים למעשה כתבו את מה שהמטפלים=אלה שמחזיקים להם את היד יודעים//חושבים באופן מודע או לא. היו הרבה בעיות כי היו ילד שהאשים את אביו בהתעללות, מה שלא היה ולא נברא, והאב הוצא מהבית עד שהוברר הענין כלא נכון. אותם ילדים שדובר עליהם בתוכנית, היו ילדים שלא התבטאו בכוחות עצמם וגם לא היה להם את הידע שכביכול הם כתבו עליו.
 

ריקי 04

New member
היה לפני כמה חודשים סרט על הנושא

בערוץ שמונה (אני לא ממש יודעת למה את מתכוונת, אבל הם הראו לוח אותיות), והשורה התחתונה היתה שבאמת למרות שהמטפלים חשבו שהם נורא עוזרים והדברים באים מהמטופלים - זה ממש לא היה ככה - הכיתוב היה נטו מהמטפלים.
 

ריקי 04

New member
סליחה, לא שמתי לב לתשובה של שיריתה

אנחנו מדברות על אותו סרט
 

sivansof

New member
אני רוצה לפרט ולתקן

חלק מהדברים שנאמרו פה קצת מכעיסים ולכן אני רוצה יותר לפרט. קודם כל לא מדובר כאן בניצול, אנחנו קבוצה של 7 איש, אנשי מקצוע ומודרכים ע"י אנשים מאוד מקצועיים, אוהבים את הילדה ומרגישים שהיא מתקדמת בהמון תחומים. שנית, איני חושבת שמדובר בתקשור. המחשבות שלי הן מאוד מורכבות בנושא ואין שחור או לבן. זה לא הכל או לא כלום. מה שאני חושבת בעניין שאכן ישנה עזרה תת-מודעת של המטפלים, אם כי ישנם מטפלים שטוענים שאינם תמיד חושבים על מה שהיא כותבת. יש כאן שתי אפשרויות נראות לעין : 1. שהילדה יודעת לכתוב דברים מסויימים וכל השאר זה באמת עזרה תת-מודעת. 2. יתכןוישנה הכחשה מאוד גדולה מצד הצוות וההורים שבאמת רוצים להאמין שהילדה כותבת (על זה גם יש לי הרבה מחשבות, אך לשיחה אחרת). אני גם מכירה מקרה אחד (ולצערי לא שמעתי על עוד מקרים) על ילד אוטיסט שגם היו ספקות גדולים לגבי עצמאות הכתיבה שלו במשך מס' שנים והיום הילד כותב לבד. הנושא הזה הרבה יותר מורכב מסתם מחשבות על תקשור או ניצול. הבעיה הגדולה בזה שילד אינו מדבר היא בכך שאיננו יודעים אף פעם מה עובר לו בראש, מה הוא יודע ולא יודע, מה הוא באמת רוצה וכו'. אני באמת מתוסכלת מכך בתור מטפלת - יש יותר מדי שאלות ללא תשובות.
 

sivansof

New member
ועוד שאלה משמעותית

נאמר שאנחנו אומרים : 95% שישנה עזרה מצד המטפלים ורק 5% שהיא בסוף תלמד לכתוב לבד. האם במקרה כזה להפסיק ולא לתת צ'אנס ל-5% שאומנם הם רק 5% אבל יתכן והם יכולים בעתיד לתת לילדה עולם ומלואו ???
 

yonitbrk

New member
כתיבה תומכת

שלום לכם אמנם הרבה זמן לא גלשתי אך הפעם חזרתי ובנוגע לכתיבה התומכת ידועה לי השיטה - נוהגים לעבוד בדרך הזו עם חולים שאיבדו את כושר הדיבור (חיילים שנפצעו וכו' או נמצאים בתהליך אחלמה אחרי שהיו במצב של תרדמת). לגבי להזכירכם הרי אני מבורכת בשני ילדים אוטיסטים ובגן הציעו לי את השיטה הזו עם הילד שלוקה בצורה קשה בבעיה ועדיין לא ממש מתקשר אך סירבתי לקבל את ההצעה וכן את ההצעה ללמד אותו להדפיס במחשב מכיוון שזה לא תחליף לתקשורת מילולית ואני לא מוכנה להרים עדיין ידיים.
 
אכן כתיבה תומכת לא מגיעה מהילד

היי סיון, אל תיפגעי ממה שאכתוב כאן וקחי זאת לתשומת ליבך! כתיבה תומכת אינה משרתת את הילד כלל כיון שהיא למעשה כתיבה של התתמודע של התומך בלבד ולא של הילד כלל וכלל ולכן אתם חייבים למצוא שיטה אחרת לחלוטין שתשרת את הילד ולא את הצרכים החבויים בתת מודע של המטפלים!! הפסיקו מייד לעבוד בשיטה זו כיון שהוכח שהיא רק מדרדרת את תפקוד הילד ובשום פנים אינה מקדמת אותו!! ראיתי את הסרט המלא כולל כל המבדקים שעשה צוות חוקרים של קלינאי תקשורת ופסיכולוגיים במסגרת קורס גדול שאני עוברת לעבודה בתקשורת תומכת. הוכח באופן מדעי וחד משמעי כי בכל המיקרים של כתיבה תומכת הטקסט נכתב למעשה ע"י התומך ולא ע'י הילד. בכל פעם שהראו לילד ולתומך תמונות או חפצים שונים הטקסט שנכתב היה החפץ שראה התומך. באף מקרה לא באה לביטוי היכולת של הילד או מה שהוא ראה. חבל על הכסף והמאמץ שמשקיעים ההורים בטיפול כזה שכבר הוכח שוא בזבוז זמן וכסף של המשפחה. כדאי להפנות משאבים לכיוונים של עצמאות ותקשורת עם רכישת כלים עצמאית וניתנת למדידה. יש מספיק שיטות בארץ שהוכחה יעילותן: גרינשפן, ABA, שיטת מילר , או אפילו מפנה. הכל יהיה טוב ומוצלח יותר לקידום הילד וה5% שדיברת עליו זה קישקוש ללא הוכחה. קחי לתשומת ליבך והלוואי שההורים יקראו את מה שכתבתי. אני מקווה עבורם.
 

ריקי 04

New member
מסכימה עם כל מילה ../images/Emo45.gif

אני חושבת שכל הנושא של כתיבה תומכת מגיע מהגישה, שהופרחה כבר לפני ארבעים שנה, שאוטיסט הוא אדם רגיל שבחר "להתנתק מהעולם", ולפיכך אנחנו פשוט צריכים למצוא את הכלי לגלות "מה עובר לו בראש". וכל מילה נוספת מיותרת...
 

sivansof

New member
תלמה מאוד אהבתי את תגובתך

אני בהחלט חושבת כמוך, אך ללא תמיכה תיאורטית לכך אלא רק מתחושות בטן שצצות במהלך העבודה. רק הייתי רוצה להדגיש שהכתיבה התומכת היא רק חלק מהעבודה שאנחנו עושים איתה (גרינשפיין). לפי דברייך אני מבינה שאת לומדת את זה. אם יש ברשותך מאמרים או חומר נוסף או ידע נוסף ממה שאת למדת אשמח להיות איתך בקשר. תוכלי לכתוב לי לתיבת המסרים או לטלפון 064-652620. תודה סיון.
 
למעלה