מה דעתכם על מס גודש?


אם זה נעשה בצורה נכונה זה באמת משחרר כבישים.

בפועל זה נאצי.

למה?

קודם כל המיסוי הוא פוליטי ולא הנדסי/טכני.

ז"א הוא מכוון לא לעצבן אנשים ולא לשחרר כבישים.

שנית המיסוי אמור לעבור לתחבורה ציבורית ולשפר אותה

וככה לתת למי שלא רוצה לשלם את הגודש אפשרות סבירה

עם תחבורה ציבורית.

בפועל זה עוד מס שמי יודע כמה ממנו מגיע למקום הנכון - לעזור למי

שאין לו כסף לגודש.

בנוסף זה מניעה של זכות התנועה.
 

jackie111

Well-known member

אם זה נעשה בצורה נכונה זה באמת משחרר כבישים.

בפועל זה נאצי.

למה?

קודם כל המיסוי הוא פוליטי ולא הנדסי/טכני.

ז"א הוא מכוון לא לעצבן אנשים ולא לשחרר כבישים.

שנית המיסוי אמור לעבור לתחבורה ציבורית ולשפר אותה

וככה לתת למי שלא רוצה לשלם את הגודש אפשרות סבירה

עם תחבורה ציבורית.

בפועל זה עוד מס שמי יודע כמה ממנו מגיע למקום הנכון - לעזור למי

שאין לו כסף לגודש.

בנוסף זה מניעה של זכות התנועה.
צריך לקרא למס הזה מס המחדל התכנוני.

תיכנון כבישים צריך לצפות את סתימת הכבישים בעתיד.
ואז לתכנן כבישים רחבים יותר, תחבורה צבורית מעל ומתחת
לקרקע.

ואז יהיו פחות פקקים ויותר נתיבי נסיעה.
 
צריך לקרא למס הזה מס המחדל התכנוני.

תיכנון כבישים צריך לצפות את סתימת הכבישים בעתיד.
ואז לתכנן כבישים רחבים יותר, תחבורה צבורית מעל ומתחת
לקרקע.

ואז יהיו פחות פקקים ויותר נתיבי נסיעה.

דבר ראשון אין כסף בגלל השיטה הכלכלית של כסף כחוב

ולכן גם לא עושים מה שאמרת ומס גודש עוזר לפחות למקורבים/עשירים וכד' ;)

דבר שני טכנית בעיר עמוסה הכל יסתם למעלה - לא משנה כמה נתיבים יהיו.

אלא אם חוזרים לחשמליות.
 

lemner40

Well-known member

אם זה נעשה בצורה נכונה זה באמת משחרר כבישים.

בפועל זה נאצי.

למה?

קודם כל המיסוי הוא פוליטי ולא הנדסי/טכני.

ז"א הוא מכוון לא לעצבן אנשים ולא לשחרר כבישים.

שנית המיסוי אמור לעבור לתחבורה ציבורית ולשפר אותה

וככה לתת למי שלא רוצה לשלם את הגודש אפשרות סבירה

עם תחבורה ציבורית.

בפועל זה עוד מס שמי יודע כמה ממנו מגיע למקום הנכון - לעזור למי

שאין לו כסף לגודש.

בנוסף זה מניעה של זכות התנועה.
זה הגיוני ויכול לעבוד
רק אבל רק
כשיש אופציה אחרת
ביום שכל קווי הרכבת הקלה והרכבת התחתית המתכוננים יהיו פעילים
ואפשר יהיה להגיע מכל מקום בטווח של 50 קילומטר מתל אביב לכל מקום בתל אביב
דרך תחבורה ציבורית, מהירה, יעילה , זולה , וקיימת בכל רבע שעה,
אפשר יהיה לקנוס תחבורה ברכב פרטי,
ואז גם אפשר יהיה לגיטימי למסות ביוקר מכוניות ודלק
אבל זה לא קיים היום
מכל הקווים ההכרחים, יש היום רק קו אחד , הקו האדום
אז עד אז, זה לא לגיטימי.
אני במשך שנים גרתי במרינה בהרצליה ועבדתי בתל אביב
ביום שהקו הירוק יהיה מתוכנן, אפשר יהיה לצאת מהמרינה ולהגיע לתחנה מרכזית כלשהיא
לרדת ולעלות על הקו הסגול, ולהגיע למקום העבודה.
אבל היום זה לא קיים
 

jackie111

Well-known member
זה הגיוני ויכול לעבוד
רק אבל רק
כשיש אופציה אחרת
ביום שכל קווי הרכבת הקלה והרכבת התחתית המתכוננים יהיו פעילים
ואפשר יהיה להגיע מכל מקום בטווח של 50 קילומטר מתל אביב לכל מקום בתל אביב
דרך תחבורה ציבורית, מהירה, יעילה , זולה , וקיימת בכל רבע שעה,
אפשר יהיה לקנוס תחבורה ברכב פרטי,
ואז גם אפשר יהיה לגיטימי למסות ביוקר מכוניות ודלק
אבל זה לא קיים היום
מכל הקווים ההכרחים, יש היום רק קו אחד , הקו האדום
אז עד אז, זה לא לגיטימי.
אני במשך שנים גרתי במרינה בהרצליה ועבדתי בתל אביב
ביום שהקו הירוק יהיה מתוכנן, אפשר יהיה לצאת מהמרינה ולהגיע לתחנה מרכזית כלשהיא
לרדת ולעלות על הקו הסגול, ולהגיע למקום העבודה.
אבל היום זה לא קיים
יש עוד סיבה לפקקים. התחבורה הצבורית שומרת שבת יומים
בשבוע יש עוצר זה מחייב משפחות רבות לרכזוש רכב פרטי לבקר
קרובי משפחה בערים אחרות או לסוע לחוף ים קרוב.

ולכן התחבורה הצבורית צריכה להיות נגישה גם בשבתות וחגים
ובשעות הקטנות של הלילה.
 

certified.woke

Well-known member

אם זה נעשה בצורה נכונה זה באמת משחרר כבישים.

בפועל זה נאצי.

למה?

קודם כל המיסוי הוא פוליטי ולא הנדסי/טכני.

ז"א הוא מכוון לא לעצבן אנשים ולא לשחרר כבישים.

שנית המיסוי אמור לעבור לתחבורה ציבורית ולשפר אותה

וככה לתת למי שלא רוצה לשלם את הגודש אפשרות סבירה

עם תחבורה ציבורית.

בפועל זה עוד מס שמי יודע כמה ממנו מגיע למקום הנכון - לעזור למי

שאין לו כסף לגודש.

בנוסף זה מניעה של זכות התנועה.
אגרת גודש ומס נסועה - הכרחיים.
זאת רואה כל הצופה בתנועה בשעות הלחץ...
 
אגרת גודש ומס נסועה - הכרחיים.
זאת רואה כל הצופה בתנועה בשעות הלחץ...
מה עם נקודת המבט של החופש ליסוע?

עקרונית יותר נכון להשתמש בעומס כמדד למצב התחבורה.

ז"א לנסות להפחית אותו בדרכים עקיפות,

למשל אם שמים נתיב תחבורה ציבורית זה אמור להפחית את העומס!

אם זה רק הגביר אותו סימן שהנתיב הוא סה"כ שלילי.
 

certified.woke

Well-known member
מה עם נקודת המבט של החופש ליסוע?

עקרונית יותר נכון להשתמש בעומס כמדד למצב התחבורה.

ז"א לנסות להפחית אותו בדרכים עקיפות,

למשל אם שמים נתיב תחבורה ציבורית זה אמור להפחית את העומס!

אם זה רק הגביר אותו סימן שהנתיב הוא סה"כ שלילי.
אינך כבול ל"תחום-מושב" בחוק, תקנה, או צו כלשהם.
אתה חפשי לנוע בדרכים ממש כמו כל אדם אחר...עד שהעומס הנובע מחופש זה ישתק את התנועה.
אתה חפשי לרכוש רכב, ככל שידך משגת, אולם אין זה מבטיח לך יכלת לעשות בו שמוש מהנה.
יהא עליך להתענות יחד עם כל האחרים בזחילה בדרכים...
 
למעלה