מה דעתכם על רש"ר הירש?
דרכי ה' צדק וחסד הם יסודות התורה, שלא כרמב"ם (להוציא מהפרק האחרון של המורה) הוא לא מסרס את המצוות שבין אדם לחברו ב"טובת החברה". הגותו היא לדעתי סיסטמציה של המודל שהרמב"ם מציע בפרק האחרון של המורה. (להבנתי [לא כל'] הרעיון הוא שידיעת ה' מובילה למסקנה שאי אפשר להידבק בו אלא ע"י הידבקות במידותיו וזה גם הרעיון של רצוא ושוב בחסידות [אם רץ לבך שוב לאחור] ורעיון הספירות "איהו וחיוהי חד איהו וגרמוהי חד") אלא שלהבדיל מהרמב"ם הוא לא אליטיסט והוא לפחות מנסה להסביר את זה בשפה המובנת לכול. הוא לא מתפלסף התפלספות יתר, את השארת הנפש הוא מסביר כהישארות האנושיות גם אחר שהאדם מת.
שלא כרמב"ם, הוא לא אינדיבידואליסט קיצוני ושייכות לעם שומרי המצוות וההיסטוריה של עם זה תופסים בהגותו מקום יותר מרכזי.
אצ"ל בנושאי "השקפה" שהוא ממש מציע את "שביל הזהב" - "התבדלות" ושלילת הלאומיות והציונות מחד, ותורה עם דרך ארץ והגינות אזרחית מאידך.
סופסוף מישהו שחושב כמוני.
מה דעתכם? האם מישהו מכיר התייחסות של ל' אליו?
דרכי ה' צדק וחסד הם יסודות התורה, שלא כרמב"ם (להוציא מהפרק האחרון של המורה) הוא לא מסרס את המצוות שבין אדם לחברו ב"טובת החברה". הגותו היא לדעתי סיסטמציה של המודל שהרמב"ם מציע בפרק האחרון של המורה. (להבנתי [לא כל'] הרעיון הוא שידיעת ה' מובילה למסקנה שאי אפשר להידבק בו אלא ע"י הידבקות במידותיו וזה גם הרעיון של רצוא ושוב בחסידות [אם רץ לבך שוב לאחור] ורעיון הספירות "איהו וחיוהי חד איהו וגרמוהי חד") אלא שלהבדיל מהרמב"ם הוא לא אליטיסט והוא לפחות מנסה להסביר את זה בשפה המובנת לכול. הוא לא מתפלסף התפלספות יתר, את השארת הנפש הוא מסביר כהישארות האנושיות גם אחר שהאדם מת.
שלא כרמב"ם, הוא לא אינדיבידואליסט קיצוני ושייכות לעם שומרי המצוות וההיסטוריה של עם זה תופסים בהגותו מקום יותר מרכזי.
אצ"ל בנושאי "השקפה" שהוא ממש מציע את "שביל הזהב" - "התבדלות" ושלילת הלאומיות והציונות מחד, ותורה עם דרך ארץ והגינות אזרחית מאידך.
סופסוף מישהו שחושב כמוני.
מה דעתכם? האם מישהו מכיר התייחסות של ל' אליו?