מה דעתכם על שיר האייטיז הזה מ...2010?

voggi

New member
מה דעתכם על שיר האייטיז הזה מ...2010?

http://www.youtube.com/watch?v=zPnDEvn_HW0 עוד אחד - http://www.youtube.com/watch?v=28fxZ8vMi-c ושיר חדש ומצויין שנשמע ממש ניו ווייב - http://www.youtube.com/watch?v=JW0yynlDmqQ מה דעתכם על הרטרו האייטיזי הזה שכבר גובל בחקיינות וחוסר מקוריות? אני מטורפת על מוסיקת אייטיז, אבל אם הייתי רוצה לשמוע מוסיקת אייטיז... הייתי מחפשת מוסיקה מהאייטיז. אני שומעת אומנים חדשים כדי לשמוע מוסיקה חדשה. אולי זאת ציפייה מוגזמת מידי. כבר נמאס לי מרטרו! בעשור האחרון הכל רטרו, אין שום תנועה חדשה במוסיקה, שום סגנונות חדשים, כלום. וזה נכון גם למיינסטרים וגם לאינדי/אלטרנטיבי. עלתה השערה שבתקופה של טרור, מלחמות ומשברים כלכליים כמו שעכשיו, חברות התקליטים פונות לרטרו כדי להסתמך על סגנונות שכבר הוכיחו את עצמם בעבר וסיכויי ההצלחה שלהם גבוהים יותר, וחוששים לנסות כיוונים חדשים ולא ידועים. או בקיצור: עמידה במקום, התבוססות בעבר ומצ'עמםםםםםם!
 

voggi

New member
וזה נראה לך טוב? או מרתק במיוחד?

אותי מרתק לשמוע דברים חדשים. אני אוהבת להתרפק על העבר, אבל אני גם רוצה התקדמות, חיובית אם אפשר.
 

voggi

New member
כן אבל גם צריך להישאר מחוברים למציאות ../images/Emo3.gif

 

אסף THE KOP

New member
טפו...טפו...טפו... התקופה הזאת יחסית שקטה.

יש דווקא פריחה מוסיקלית, את רק מחפשת אותה במקום הלא-נכון. היא לא תבוא מחברות התקליטים שהולכות על בטוח אלא מ-youtube, myspace והופעות במועדוני אינדי. חוץ מזה, הקישור האחרון הוא מחווה נהדרת ל"E.T", אחד הסרטים הדולים של שנות ה-80 ובכלל.
 

voggi

New member
נו באמת...

פריחה מוסיקלית שלא מורגשת איכשהוא במיינסטרים היא לא באמת פריחה. זה כמו שעץ שנופל ביער ואף אחד לא רואה אותו לא באמת נפל. אין ספק שהיצירתיות המירבית כיום נמצאת בסצינת האינדי, אבל גם זה צריך להגיע לחשיפה ולמצעדים כדי שזה יהיה בעל זכות קיום.
 

Modium

New member
קשה לי לקבוע אם הסיבה היא שיש מחסור בכישרון

או שהכישרון הולך לאיבוד בים הזבל הנוצץ שמייצרים אנשים עם פחות כישרון אבל עם יותר גישה לאמצעי הפקה, או שחברות השיווק וההפצה, למרות ההאטה במכירת הדיסקים, חזקות היום יותר מאי פעם וממלאות את הנוף במוצרים סכריניים זולים בעלי חיי מדף קצרים.
 

sandbird4

New member
נו באמת... אתה חי בעבר

היום כל אחד עם מחשב נייד יכול ליצר גם מוזיקה איכותית מאוד ומקצועית שפעם היית צריך אולפן במלא כסף כדי לעשות אותה. כל מה שצריך זה רק כישרון ולהוריד CUBASE ועוד VSTים פיראטית באפס כסף ואתה מסודר. ואז נשאר לך השקעה לא גדולה בציוד להקליט שירה וכלים חיצונים, למרות שגם זה כבר לא צריך כי יש VSTים שיודעים ליצר סאונד של כל כלי נגינה שקיים ושזה ישמע ממש אותו הדבר + יכולת לחקות גם סיגנונות נגינה שונים. גם על יחצנות אתה כבר לא צריך לשלם כי יש את האינטרנט בחינם. גם בשקעה כספית הגיונית ובלי הורדות פיראטיות אתה יכול להקים "אולפן מקצועי" בבית שיהיה איכותי הרבה יותר מלפחות רוב האולפנים של שנות ה-80 ובהשקעה לא גדולה. קונים: FL-STUDIO פלאגים שווים לתופים וכלי נגינה REAKTOR ליצר סאונדים חדשים משלך כרטיס קול מקצועי + מיקרופון להקלטת שירה ואתה מסודר בקיצור כבר לא צריך את חברות התקליטים וזה מה שכואב להם ולא הפיראטיות שגם היתה בשנות ה-80 (העתקת קסטות). ובעולם חדש כזה אין מקום למושגים כמו תאגידי מוזיקה ענקים, חברות יחסי ציבור, מצעדים ומינסטרים. העולם השתנה וצריך להתרגל למצב החדש. מי יזכור את לידי גאגא הזאת עוד 20 שנה?
 

voggi

New member
אני לא חיה בעבר! ברור שיוטיוב זה המדיום החדש

לצריכת מוסיקה, ואני תמיד טוענת שמאז כניסת היוטיוב לחיינו התחלתי באמת להינות ממוסיקה, שלפני כן הייתי תלויה בתחנות רדיו, MTV וכו' שיחליטו בשבילי מה לשמוע ומתי. אבל עוד לא נתקלתי באומנים שהתפרסמו באמת כתוצאה משיווק המוסיקה שלהם ביוטיוב. אין מה לעשות - שיר שלא נכנס למצעדים הרשמיים לא באמת מוכר לקהל הרחב ולא יהפוך לפופולארי ולא ייתן את הטון בשום צורה.
 

sandbird4

New member
לא חייבים להכנס למצעדים בשביל להיות פופולרים

דוגמא: כל הקליפים האלה ביוטוב שיש להם מלא צפיות וגרמו לאנשים להיות מפורסמים מאוד. מי בכלל שומע מצעדים? ואיזה מצעד? יש מלא מצעדים... בימינו שיש מלא ערוצים, מלא אתרים ומלא מקורות מידע אז איזה מצעד הוא "רשמי"? האם אתרים אינטרנט שיש להם מיליוני כניסות (אמיתיות) ויש להם מצעדים בקרב מיליוני הגולשים שלהם פחות "רשמיים" מגלגל"צ? לידיעתך, ב-ITUNE יש אומנים "לא רשמיים" שמוכרים מיליוני הורדות כל אחד והם לא מושמעים בערוצי הרדיו "הרשמיים" או במצעדים "הרשמיים". יש לא מעט אומנים שעשו מלא כסף באינטרנט בלי התאגידים הגדולים ובלי המצעדים של גלגל"צ. יש כמה אתרים כדי לאתר מוזיקה חדשה והם לא YOUTUBE: MYSPACE אתרים שמרכזים לינקים לתחנות רדיו באינטרנט (מחפשים סוג מוזיקה שאוהבים ומאזינים לתחנות באותה קטגוריה). פורומים של סיגנון מוזיקה שאוהבים: הרבה פעמים אומנים חדשים מפרסמים את עצמם בפורומים כאלה. אני אישית כבר כמה שנים מוריד מוזיקה מהאינטרנט וצורב לי לאוטו (או שומע בסלולרי ב-MP3).
 

Modium

New member
משום מה הרטרו הוא רק לסוג מנוון של דיסקו...

אותה השפעה שהולידה את האלקטרוקלאש. אבל הרי היו עוד סגנונות בשנות ה-80, מה איתם? הבעיה הכי גדולה היא שזה אף פעם לא ברור אם האומן באמת מושפע או שאיזה מפיק החליט שבגלל שהאנשים שהיום הם רוב הצרכנים נולדו או גדלו בשנות ה-80 אז צריך להחמיא להם לאוזן. לגבי סיזור סיסטרז, הם היו בעסק לפני שזה נהיה פופולרי, והרפרנסים המוזיקליים שלהם לפרנקי הולך להוליווד דווקא מצאו חן בעיניי. סולוואקס מחברים בין עבר להווה גם כשהם בתפקיד די-ג'ייאים. לגבי הדוגמא האחרונה, קשה לי לומר - במיוחד לאור השניות האחרונות של הקליפ בה רואים את הלהקה דופקת את השיר על הכלים "הכי חזק שאפשר".
 

voggi

New member
ההיבט המבורך של הרטרו-אייטיז בשנים האחרונות

הוא שהסינתפופ - שעד לא מזמן נתפס כארכאי מיושן הומואי ונלעג, כחלק מכל הטרנד של להפוך את האייטיז לשק החבטות התרבותי - חזר לפופולאריות גבוהה, והוא משפיע גם על ז'אנרים נוספים כמו רוק והיפ-הופ. כשמושפעים מהעיבודים האלקטרוניים האיטיזיים אבל עדיין חוקרים כיוונים חדשים מבחינת לחן והפקה, זה סבבה ונחמד. אבל כשפשוט מייצרים שירים שנשמעים ממש כאילו יצאו ב-1985, בלי הייחודיות שעוד 10 שנים ניזכר בשיר ונגיד "זה שיר מ-2011" - זה פשוט דפוק ודגנרטי.
 
למעלה