מה דעתכם על

HAKOLZELETOVA

New member
מה דעתכם על

הגישות הנוירו-התפתחותיות השונות והטיפולים המוצעים ע"- שיטת אלבאום, שיטת ורדי, שיטת רביב, שיטת רמי כץ וכו'? מה הקשר לריפוי בעיסוק- מה דומה מה שונה? האם מומלץ וכדאי לדעתכם? (כמטופל וכמטפל) תודה
 

לילך מ

New member
באופן "מפתיע" אני ממליצה על...

הקשר לריפוי בעיסוק בעיני, הוא סוג האוכלוסיה, בעלת קשיים בתפקוד ולמידה שמגיעים לטיפולים מסוג זה. אני מכירה לעומק רק את שיטת ורדי, כך שהתשובה שלי לא תהיה אובייקטיבית. באופן כללי אני חושבת ששילוב בין ריפוי בעיסוק לשיטה נוספת הוא חיובי ביותר, ומביא למצב של התייחסות מעמיקה יותר לקשיים שהאדם מביא לטיפול. לגבי שונה ודומה - אני יכולה לענות רק על ורדי - התייחסות מעמיקה תוך התמקדות במס' מערכות (מודעות גוף (סכימת גוף/פרופריוספציה וכד'),הצלבה, תפיסה מרחבית, הפרדות (פיצול קשב)), תוך התבססות על הרצף ההתפתחותי ודגש על כך שמערכת אינה תקינה אם האדם לא יכול להפעיל אותה תוך פיצול קשב וברמה הגבוה יותר בשילוב עם המערכות השונות. התבססות על רצף התפתחותי, הכוונה למשל שלפי השיטה לא מטפלים בכל נושא המוטוריקה העדינה עד שהמוטוריקה הגסה לא תקינה (כפי שברצף ההתפתחותי מוטו' עדינה מתפתחת לאחר הגסה, ויש צורך בתפקוד גופני -מוטוריקה גסה תקינה כדי שהעדינה תתפתח באופן תקין ותפקודי לחלוטין), בריפוי בעיסוק, ילד שיגיע עם קושי באחיזת עפרון/מוטוריקה עדינה לעיתים מרבית הטיפול תתמקד בקשיים שלו במוטוריקה העדינה ללא התייחסות מספקת לגסה.לפי ורדי אחרי שכל המערכות יהיו תקינות ברמה של מוטו' גסה, כשנגיע לטפל בעדינה חלק מהקשיים כבר יפתרו או שהטיפול בקשיים יהיה קל יותר, בנוסף המטופל יחווה פחות תיסכול. זה על רגל אחת, אבל זה יותר מורכב מזה כמובן. היתרון בריפוי בעיסוק הוא ההתייחסות וההבנה של חשיבות העיסוק והתפקוד העצמאי ובסיס הידע הרחב (ברפואה ,פסיכולוגיה, בטיפול באופן כללי (ההתפתחות של האדם כמטפל, יחסי מטפל-מטופל וכו') שמוקנה בלימודים). בקיצור שילוב של ריפוי בעיסוק עם עוד ידע הוא טוב בעיני. להתראות
 
לילך, הכל טוב ויפה

אם כי לא מחדש, זוהי התפתחות תקינה פרופר. אך קיימת בעיה אחת בהתחשב במציאות הטיפולית בארץ במקומות ציבוריים. בהתחשב אופן שחרור ההתחייביות המתקמצן, לא ניתן קודם להביא להשלמת ההישגים במוטוריקה גסה ורק אח"כ לפנות לעדינה וכן הלאה. למרות ששוב כך הדברים צריכים להעשות מבחינה התפתחותית ומבחינה הגיונית.
 

שירהד1

Member
מנהל
הכל לא טוב ולא יפה!

כל שיטה (כמו אלבאום ורביב) שגובה כסף רב מאנשים, ומבטיחה הבטחות שווא כגון ריפוי ותיקון לקויות למידה הינה פסולה מבחינתי! מי שמבין באמת בלקויות למידה יודע שהלקות מלווה את האדם לאורך החיים. ולכן להבטיח שתוך 20 מפגשים ו20 דקות תרגול מול הטלויזיה מדי יום במשך מספר חודשים- בזה הלקות תתוקן- טועה ומטעה! (שלא לאמר דברים חריפים יותר). לגבי רמי כץ, האיש פשוט לקח עקרונות התפתחותיים, כאילו פיתח שיטה, ועושה מהעסק מלא כסף! ועל חשבון מי?- על חשבוננו! עכשיו כל גננת שעוברת את הקורסים שלו יכולה "לטפל" והופכת למטפלת בשיטה הנוירו-התפתחותית. ומה אנחנו?- עז? ובכלל, רמי כץ, אלבאום ורביב הם מכונות משומנות לעשיית כסף- מכונים על גבי מכונים, קורסים על גבי קורסים להכשרה...הדבר הטוב היחיד שאני יכולה לאמר עליהם זה שיש להם יכולת שיווק מעולה. אבל מי שאומר לי שעל-ידי תרגילי עיניים ונשימות אפשר להעלים או לתקן לקויות למידה- אז יסלח לי מאוד- הוא לא מבין דבר וחצי דבר בעניין. ודרך אגב- לגבי עניין המוטוריקה הגסה והעדינה שדובר בהן- יש ילדים שהמוטוריקה הגסה שלהם מצויינת ויש להם קשיים במוטוריקה העדינה. זה לא אחד לאחד. אני לא נוהגת להתבטא בחריפות שכזו- אבל הנושא מרתיח אותי!
 

Mנטה

New member
כמה שעות גננת צריכה ללמוד כדי לטפל ?

יש בזה הרבה יתרונות בעיני, אבל גם אותי מעצבנות ההבטחות האלו.
 
לא ראיתי בשרשור את המילה לקויות למידה

אכן לקות למידה ראשונית מעצם הגדרתה כפגם נוירולוגי לא ניתנת לתיקון אלא לפיצוי ולעקיפה במקרה הטוב. גםנוירוכרורג לא יוכל לתקנה. וכן אמרתי שהקונספט ההתפתחותי נראה נכון ואין בו חידוש. לגבי הכל טוב ויפה זה היה ניסוח דיפלומטי. אני מסכים איתך שירה בהחלט שכיום כל אחד שמצליח להשתין לכיוון האסלה, לא צריך לקלוע, מכריז על שיטה קורא אותה על שמו ומתחיל להעביר קורסים כמסחטת כספים בעוד שאם מרפאים בעיסוק היו נוברים בחומר הלימוד, היו עושים סדר בראש ועוברים השתלמיוטת בסיסיות כמו התפתחות תקינה היו מגלים בעצמם שאין חדש תחת השמש. לגבי ה20 דקות מול הטלביזיה מעניין אותי מי מבעלי השיטות מבטיח זאת.
 

שירהד1

Member
מנהל
לגבי ה-20 דקות-

כנס לאתר של שיטת רביב ותיווכח בעצמך במה שהם אומרים. אני הייתי בשוק מוחלט. אבל חשוב להבין שהציבור הרחב, שאינו מתמצא בתחום לקויות הלמידה (כפי שאני לדוגמא לא מתמצאת בכל תחום אחר, שאינו תחום עיסוקי והתמחותי), וניתנות לו הבטחות מהבטחות שונות של תיקון ושל פתרונות אינסטנט- פונה פעמים רבות לכיוון הזה, משלם הרבה מאוד כספים ומתבדה. זה לא נראה לי רציני, ואף, אם אהיה בוטה יותר- רמאות לשמה. אבל העיקר שהם עושים הרבה כסף... לגבי עקרונות ההתפתחות- העבודה שלי ושל רבים מאיתנו מתבססת על זה, וזה בההחלט חלק אינטגרלי ממקצוע הריפוי בעיסוק. נכנסתי לאתר של שיטת ורדי, ולא הבנתי מה החידוש המרעיש, ולמה קרויה שיטה בשם זה, כשכל מרפאה בעיסוק התפתחותית עובדת על-פי אותם עקרונות. אותו הדבר, דרך אגב, שי זילברבוש (נדמה לי שזהו שם משפחתו), שחברתי הפיזיוטרפיסטית לא מבינה על מה הרעש סביבו, מלבד זה שהוא יודע לעשות ביזנס.
 

Mנטה

New member
לגבי שי היא טועה

אני לא מכירה את שי היום אבל היכרתי אותו בעבר וראיתי מה תלמידים שלו יודעים לעשות והם אכן מציעים דברים אחרים מהפיזיותרפיה הקונבנציונאלית. שי מגיע מעולם הפלדנקרייז והגישה שלו לגוף שונה. הוא משלב מרכיבים שקשורים בהתפתחות הנורמלית מן הסתם, כי הוא עובד עם ילדים אבל הוא בהחלט מחדש ומאיר דברים באור שונה. ממה שהיכרתי אותו בעבר (שניה לפני שהתפרסם) הוא היה אחלה של מטפל.
 

Mנטה

New member
אבל הוא כן עושה דברים אחרים מפיזיו'

הוא עשה מן שילוב של הידע ההתפתחותי עם הידע שהוא בא ממנו שזאת שיטת פלדנקרייז. התרשמתי שהוא עושה דברים שאחרים לא עושים ובצורה מאוד טובה. וחוץ מזה אני מכירה אותו באופן אישי והוא אדם ומטפל נפלא.
 

HAKOLZELETOVA

New member
אבל אם

אם מרפאים בעיסוק עוברים קורסים שכאלו- זה לא משדרג אותם- דווקא מהבחינה הכלכלית? כל טיפול ואבחון בשיטות הללו הוא כמה מאות,ולא ניתן למצוא בקופ"ח וכו' אלא לפרטי,ואולי יש בשיטות הללו דברים שריפוי בעיסוק לא מציע שאנשים כן מחפשים וחוץ מזה למרפא בעיסוק שכבר יש את הידע בתחום ולומד ומוסיף כל מיני גישות ותרגילים וכו' ונעשה מאבחן ומטפל בשיטה כלשהי מזווית של מטופל שרוצה לפנות למרב"ע או למטפל ומאבחן בשיטה כלשהי אתה מקור שיש לו גם וגם אז יותר כדאי לפנות אלייך-לא? אני אמנם לא מרב"ע (מתעדת להיות) אבל השיטות הללו כן קסמו לי וחשבתי שאולי הן יכולות כן לשדרג מרב"ע דווקא מהפן הכלכלי, שרבות עליו התלונות, יכול להיות שזה דווקא טוב לפנות לתחום שמתפתח ונעשה "מכונת כסף" אם כל מה שהוא מציע אכן טוב, אבל אני לא יודעת לעומק באמת מה ההבדלים בין רב"ע לשיטות הללו, ולכן אני מודה לכם על כל תגובה שמעשירה אותי בידע חדש...
 

שירהד1

Member
מנהל
כפי שכתבתי

הבייה היא שחלק מהשיטות הינן מוטעות ומטעות ולכן לא נכון מה שכתבת שזה טוב לפנות לתחום שמתפתח אם כל מה שהוא מציע הוא טוב. זו הבעיה בדיוק- שהרבה פעמים השיטות מציעות דברים שאינם טובים (בלשון המעטה). וחוץ מזה בוודאי שיש להתפתח בכיוונים שגם יעניינו וגם ישדרגו את המצב הכלכלי של המרפאה בעיסוק. אבל הבעיה היא שהמכונים הללו מכשירים אנשים שאין להם שום רקע, מעבירים קורסים קצרים, עושים לעצמם פרסומים כאילו יצילו את העולם ושיפנו רק אליהם, ולבסוף מה שהציבור מקבל הם "מטפלים" לא מקצועיים, ללא ידע אמיתי וללא הבנה אמיתית ומעמיקה של אופי הלקויות.
 
אם הכוונה היא שדרוג כלכלי

הכי אני ממליץ על קורס בסטונרים בשוק. אז אנחנו כבר לא מדברים על תוכן ותקפות מדעית.
 

לילך מ

New member
חבל על הויכוח

ואני גם חושבת ויכוח כזה עדיף יעשה בקומונה, כי כאן זה הפורום של ריפוי בעיסוק וכבודו במקומו מונח. אני כותבת את מה שאני כותבת מתוך ההכרה של שתי דרכי הטיפול. יש ביניהן אכן חפיפה, אבל יש בינהם גם שוני , והשוני הזה עשה מהפך בתוכן של הטיפולים שלי, בהבנה שלי את המתרחש בטיפולים ובעיקר את תוצאות הטיפולים. מי שמכיר אותי יודע שאני סקפטית כשצריך, ביקורתית עד לעצבן ולא הולכת אחרי העדר...והכי הכי לא מאמינה עד שאני לא רואה/חווה בעצמי. זה מה יש...זה לא נעים לחשוב שלמדנו 3.5 ורכשנו כ"כ הרבה ידע ובא מישו בלי תואר וגם לו יש ידע . אבל האמת (שלי ) צריכה להיאמר...יצאתי לשטח עם המון ידע ובלי כלים לעבודה, הייתי כל הזמן במרדף אחרי ידע (שקיים, אבל מפוזר בDATA BASE הרחב של רב"ע) ,והרגשתי שצריך לעבור המון זמן (בסביבות 5-10 שנים) עד שארגיש שאני מספיק יודעת מה אני עושה בטיפול..., גם כשהיו הצלחות לא תמיד הבנתי למה,חיפשתי מקום שירכז עבורי ידע ויתן לי סופסוף את הכלים!!!!!!! ומצאתי...עם העובדות שלי ועם ההצלחות שלי,אני לא יכולה להתווכח. והשילוב עם רב"ע (עם הידע והנסיון) מבחינתי היה אידאיאלי . זה שיש שיטות פחות מוצלחות ושיש נוכלים לא סותר, את זה שאם אנחנו כמרפאים בעיסוק נרחיב את הידע שלנו בדברים שעדיין לא נחשבים "מיין סטרים" זה יכול גם לתרום. מצטערת, אבל ללכת לתואר שני וללמוד עוד כמה תאוריות, עוד קצת סטטיסטיקה עוד כמה שיטות מחקר, לכתוב תזה בזיעת אפי...זה לא מה שהיה הופך אותי למרפאה בעיסוק טובה יותר. נכון שלא כל מי שהולך ללמוד את השיטות האלו יהיה מטפל מוצלח בעל ידע רחב בסוף, אבל אני יכולה להעלות בראשי גם כמה מטפלים לא משהו שלמדו באוניברסיטה. עם יד על הלב, כמה מאיתנו היו עומדים היום בתנאי הקבלה לאוניברסיטה לחוג לריפוי בעיסוק...יש אנשים עם פוטנציאל להיות מטפלים טובים, שלא יכולים להתקבל ומחפשים את דרכם בשיטות מקבילות, ויש חרשנים עם אישיות לא מספיק טיפולית שמתקבלים לאוניברסיטה. לא את כל מי שלא למד באוניברסיטה צריך להפנות לשוק בסטונרים בשוק, קצת צניעות (לקח לי זמן להבין מה זה הקורס הזה...תנקד בפעם הבאה
)
 
לילך צר לי אבל הסקת מסכנות נמהרות

לא כתבתי לא בשרשור זה ולא באחרים מילה על היתרון של הלימוד האקדמי ובמיוחד לא תואר שני לעומת האוטו דידקטיקה. הביקורת שלי היתה כלפי שיטות חדשות הצצות כפטריות לאחר הגשם ובתחום שלנו גם ללא גשם ולגבי התגובה שכדאי אולי ללמוד אותן בקורס לשם שדרוג כלכלי. יש הרבה מן האפנה בחלק משיטות הטיפול החדשות, רצון מצד חלק מבעלי השיטה לגרוף כסף קל ולעשות לעצמם שם ללא בסיס. פעמים רבות מדובר באותה גברת בשינוי אדרת ופעמים רבות בשרלטנות לשמה. אני גם לא מאלה שמתנגד לכך שמרפאים בעיסוק ירויחו כסף, להפך אני מתנגד תדירות לאלה המתביישים לקחת תגמול הולם בגלל בעיית 'מצפון ' ו\או חוסר ביטחון עצמי ובטחון בערך המקצוע.. אם תכנסי לפורום היעוץ תקראי גם שתהיתי לפני כמה ימים לגבי התאמת חלק מ'האיינשטנים' המתקבלים היום למקצוע. אני מאלה שטוענים שהלימוד הטוב ביותר הוא קליניקה עשירה מלווה בהדרכה טובה+ קורסים נלקחים אבל לא של שרלטנים(לעתים יודעים זאת רק במהלך הקורס).. התגובה נכתבה ברוח טובה עם מעט סרקזם. מה לעשות שבתגובה כתובה לא ניתן להבחין בטון דיבור.
 
למעלה