שאלה טובה!
סרטים מעטים מצליחים ממש להפחיד אותי עד כדי הליכה בבית וידיעה בטוחה שיש מאחוריי ילד מת עם חור בראש. ההפחדה היא אמנות שקשה לשלוט בה, בעיקר אם אין בידך את כל אמצעי הקולנוע - תנועה, תאורה, וכמובן, הסאונד. בשביל לענות על השאלה שלך, בוא נשאל משהו בסיסי יותר - מה הדבר שהכי מבהיל אותנו ב"פאנץ´ ליין" של הפחדה (לא יודעת איך לקרוא לזה...) - התמונה או הקול? נסה לדמיין סצנת אימה טובה בלי רעשי הרקע - המוזיקה הבאסית שמגבירה את המתח בהדרגה שלב אחד מתחת למודעות שלנו, ואז מתפרצת בדיוק כשהיד עם הסכין יורדת, החתול המת יוצא מקברו, או במקרה שלי, הילד המת עובר מחוץ לשירותים. מצד שני, נסה לדמיין רק את הפסקול של הסצנה הזו; אני חושבת שתמצא את עצמך מרגיש מגוחך לשמע המוזיקה המחלחלת, כשאתה יושב בניחותא בסלון המואר ומאזין לה בוקעת מהמערכת שלך. אם תצליח ליצור סצנת אימה טובה בלי הסאונד, אני חושבת שתצליח להעביר אותה לקומיקס, אם כי במאמצים. כשאני חושבת על זה, סצנת אימה תעבור טוב יותר בקומיקס בלי מלים. בלוני דיבור, גם אם תעשה אותם שחורים כדי שיתאימו לאוירה הכללית, עדיין יעצרו את זרימת ה"צפייה" במתרחש. כשקורא מסתכל בקומיקס ללא מילים, ההתרחשות הופכת כמעט לאנימציה: הוא יכול להשלים במוחו את התנועה שבין פאנל למשנהו ולזרום איתה עד, במקרה שלנו, התפרקות המתח המבהילה. ברגע שמכניסים מילים, הקורא מוכרח לעצור בכל ריבוע ולקרוא את הטקסט, מה שהופך את ההתקדמות שלו לאיטית ומקוטעת, והמתח לא נבנה כמו שצריך. ההתקדמות לא מהירה מספיק כדי שהעצירה שלה בידי ה"בו!" תהיה מבהילה. ומסקנותיי מסיעור המוחין הקצר וחסר הטעם הזה: 1. לא חשוב כמה פעמים אני אראה את החוש השישי, אני עדיין אשתדל לא להסתובב בבית כשחשוך. 2. סצנת מתח טובה באמת ניכרת במתח, שעולה באופן לא לגמרי מודע, ואז מתפוצץ, מבהיר לצופה בכמה מתח הוא היה. 3. רוב סצנות האימה/מתח הן חשוכות. אם תסתובב בבית ויקפוץ עליך ארנב זה אולי יפתיע אותך, אבל אם תסתובב בלילה בטרקלין חשוך, כשרק הרוח מייללת בחוץ, ואז תיפול עליך הבובה של אחותך, יש לך סיכוי לא רע להתקף לב. לי, לפחות. 4. בקומיקס, ברגעים הספורים שלפני הבהלה, חסוך במילים. תן למתח לעלות בזרימה ולא בקו מקוטע. 5. את פאנל ה"בו!" מומלץ לעשות גדול, אולי אפילו פינאפ. כדאי שסגנון הציור של הפאנל הזה יתרום לתנועה ולהפתעה שלו. אם ציור פדנטי של שרירים ונימים הופך את הדמות (נאמר, פרדי קרוגר) לסטטית, ותר. אפשר להחסיר בפרטים בשביל האפקט הכללי של ההבהלה; הרי זה מה שאתה מנסה ליצור - את הרושם הראשוני ביותר. על השאר יסלחו לך. 6. אני אישית רואה קומיקס אימה בשחור לבן, מקסימום גרייסקייל. אם הצלחת לעשות את זה בצבע, ברכותיי. 7. מסקנה סופית: הכי טוב לארגן קומיקס שינגן מוזיקה עם כל הפיכת דף. משהו בסגנון כרטיסי ברכה....סטארט-אפ? איי ט´ינק סו! ברכות, אביב, שצריכה ללמוד עכשיו אזרחות אבל מעדיפה לזיין ת´שכל.