מה דעת הקבלה בעניין טפול רפואי בעזרת מטוטלת?

מה דעת הקבלה בעניין טפול רפואי בעזרת מטוטלת?

וכן רפואות של תורות המזרח כגון רייקי, ושאר סוגי היליניג ?
 

ינוקא1

New member
היי.

נתחיל מהסוף - לגבי טיפולים אנרגטיים כמו רייקי והילינג - הבעיה איננה בעצם הטיפול אלא בסמלים שמגיעים מתרבויות זרות. לכן מותר לעסוק ברייקי אם אינך מתכווין על סמלים כלשהם אלא רק להיות "צינור" , או שאתה משתמש עם סמלים כשרים כמו האותיות הא' ב' , למשל. כנ"ל הילינג עם חוצנים הוא סכנה גדולה ואסור. הרפואה היא מהקב"ה , ומבקשים בקשות רק מהקב"ה - לא מכל מיני ישויות ואפילו לא ממלאכים. לכן אם האדם מתחבר לקב"ה - מותר ומצווה. אם מבקשים בקשות מישויות שונות - יש כאן בעיה. (בטיפול הילינג באים כל מיני נשמות ומלאכים כדי לעזור , כפי שלכל צדיק ולכל אדם עוזרים מלאכים. אבל חשוב לזכור שאת הרפואה מבקשים מהקב"ה ולא מהם). לגבי מטוטלת - כאשר הריפוי נעשה בעזרת המטוטלת כקריסטל , אין עם זה שום בעיה. כאשר מנסים להגיד עתידות באמצעות המטוטלת : לכאורה לפי הרמב"ם יש בזה בעיה של ניחוש , על שם הפסוק "עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו". עם זאת רבים נהגו להקל בזה , כי ישנם החולקים על הרמב"ם בעניין זה של ניחוש וסוברים שניחוש הוא רק בדברים הקשורים לעבודה זרה , אבל כאשר שואלים שאלה ומבקשים סימן מהקב"ה הדבר מותר כמו אליעזר עבד אברהם ויונתן בן שאול. (חוץ מזה שאלתי בעבר את הרב עזרד והוא אמר לי שמצא בספר של הרמ"ז שמצטט את מהרח"ו שאומר הוראות להכנת מטוטלת : "קח טבעת זהב שלא יהיה קבועה בה שום אבן... וקח חוט פשתן לבן דק ותקשור הטבעת בקצה החוט... ותתלה הטבעת באוויר באמצע ממש של כלי נחושת... ותחשוב השאלה בלבבך... ותאמר אם יהיה כך וכך תתנועע מצפון לדרום, ואם לאו תתנועע ממזרח למערב, וגו'". את הציטוט העתקתי מהאתר של הרב עזרד , אך לצערי אין לי את המקור המדויק).
 

ינוקא1

New member
ודברי בעל ה"תורה תמימה"

מאירי עיניים בנושא הזה של ניחוש , ולדעתי הם המפתח לטיפולים אנרגטיים וטיפולים בכלל : "אבל מה שנראה ברור בכלל ענין זה, כי באמת אינו אסור רק נחוש כזה מבלי להזכיר שם ה' ומבלי בקש סיועו לסבוב מקרה זה, משום ואז יש בזה ענין כשוף, כמו שאמרו בחולין ז' ע"ב: "למה נקרא שמם כשפים? שמכחישין פמליא של מעלה, היינו שמסירים כביכול השגחת ה' ומאמתים מעשיהם הם, מה שאין כן אליעזר שאמר: "ה' אלוקי אברהם הקרה נא לפני..." הרי שעשה הכל בדרך אמונה ותפילה ובקש מהקב"ה שיסבב לו סימן זה, למען יהיה בטוח במעשיו. אין בזה אף ריח ניחוש. ומותר לכל אדם לעשות כן. ומה שאמרו בגמרא "כל נחוש שאינו כאליעזר – אינו ניחוש" – הכוונה אם עשה סימן כזה בדרך נחוש מבלי להזכיר שם ה'. ועם ביאור זה יתיישב הכל. וגם יתיישב על פי דרך זו מה שהקשו התוספות שם (חולין צ"ה) מיונתן בן שאול – היאך ניחש? יען כי גם הוא זכר שם ה' כמבואר בקרא. כלומר כאשר ההילר עושה טיפול אנרגטי ומבקש סיוע מהקב"ה - מותר. ואז מותר אפילו לשאול דברים במטוטלת כסימן. כאשר ההילר תולה עצמו בישויות למינהן - בעייתי.
 
תודה גם על הציטוט הזה

ומעיון בו נראה שהמסקנה שעולה ממנו קצת שונה מהמסקנה שהגעת אליה. כי אלה שמתעסקים היום עם מטוטלת שואלים אותה לכן ולא, ולא את הקב"ה, מה שנקרא על פי הציטוט כישוף וניחוש.
 

ינוקא1

New member
אז לכן עדיף

שאם מישהו שואל שיבקש בפירוש מהקב"ה תשובה. כמו כן קיימות שיטות נוספות בנושאי ניחוש שלא הבאתי - יש את שיטת רש"י , שאם לא סומכים במאה אחוז על מה שמקבלים , אז מותר. יש גם את שיטת הר"ן שאם יש בניחוש גם הגיון אז הוא מותר - ובמטוטלת לכאורה יש הגיון שזה מגיע מהתת המודע או משהו כזה. (אבל הכי טוב לדעתי זה כמו דברי התורה תמימה שציטטתי , שאם אדם שואל מטוטלת שיבקש שהקב"ה יעזור לו להגיע לתשובה). אגב , פעם הייתי אצל קרוב משפחה חרדי מבני ברק , והוא הראה לי "שיטה חדשה" כדי לדעת מה בריא לאכול - הוא הביא שרשרת ושם אותה מעל האוכל והראה לי שאם היא זזה בקו אז "לא" , ואם בסיבוב אז "כן". כמובן שכאשר ראיתי את זה צחקתי קצת ואמרתי לו שזוהי מטוטלת.
 

ינוקא1

New member
כמו כן ,

אף אחד לא שואל את ה"מטוטלת" המטוטלת היא בסך הכל כלי - התשובות מגיעות מהנשמה שלנו , מהתת מודע שלנו , מההדרכה שלנו (=מלאכים) וכו' וכו'. להבדיל זה יכול להגיע גם מכוחות טומאה. כך שהמטוטלת לא משנה , תלוי לאן האדם מחובר. (כמו כן יש דרכים לשאול שאינן כוללות מטוטלת - אני למשל משתמש בעפעוף)
 
או, זה בדיוק מה ששאלתי לגביו בעניין המטוטלת

יש בירושלים חסיד חרדי מבוגר בשם ניסן מורגנשטרן, שמטפל כבר עשרות שנים בשיטה הזו של המטוטלת מהשרשרת לתזונה בהתאמה אישית, ושמעתי מעשרות אנשים שהוא פתר להם בעיות בריאות חמורות כולל כרוניות, וגם היתה עליו כתבה גדולה ומאוד מפרגנת במודיע לפני שנתיים (שאני לא מצליח עכשיו משום מה למצוא אותה בגוגל). ועל זה בדיוק אני שואל אם זה מותר על פי היהדות בכלל והקבלה בפרט ?
 

ינוקא1

New member
כן.

חוץ מאשר לדעת הרמב"ם והחינוך שזה בעייתי לשיטתם , זה מותר לפי שאר השיטות. ואולי גם לדעתם של הרמב"ם והחינוך זה מותר כי כל שהוא משום רפואה אין בו דרכי האמורי. כך שיש כאן כמה צדדים להתיר. בלי קשר לזה אתה יכול לקנות מטוטלת , ולעשות את זה בעצמך.
 
השאלה מה דעת הקבלה בעניין המטוטלת ?

האם זה לא מהס"א? זה בטח לא בדיוק מהקדושה לשאול את התת מודע שלך בעזרת מטוטלת. והאם לא עוברים פה על תמים תהיה עם ה' אלקיך ?
 

ינוקא1

New member
נו , אז מה אני עניתי לך שעה שלימה ?

יש בזה הרבה דיעות - אין דבר כזה "דעת הקבלה" בשאלה הלכתית. יש "דעת התורה" שהקבלה היא חלק ממנה. ומי שפוסק הלכות זה פוסקים. אני אעשה סיכום של כל מה שאמרנו עד עכשיו - הגמרא אומרת : מנחש זה האומר פתו נפלה מפיו, מקלו נפלה מידו, בנו קורא לו מאחריו, עורב קורא לו, צבי הפסיקו בדרך, נחש מימינו ושועל משמאלו, אל תתחיל בי שחרית הוא, ראש חודש הוא, מוצאי שבת הוא. (סנהדרין סה:) כמו כן כתוב "כל ניחוש שאינו כאליעזר עבד אברהם אינו ניחוש" , וגם כתוב שהיו חכמים שהיו עושים מעשים הדומים לניחוש לכאורה :"רב בדיק במברא , ושמואל בדיק בספרא , ורבי יוחנן בדיק בינוקא". כדאי לעיין במקומות הללו כדי להבין את הסוגיות הללו - כי אינני יכוול להסביר אחת אחת ובאורך. דעת הרמב"ם והחינוך , אסור לשאול מטוטלת בעניני עתידות וכו' - זאת משום איסור "ניחוש" שענינו הוא לסמוך על דברים לא הגיוניים. ולשיטת הרמב"ם אין דברים מטאפיזיים מחוץ לטבע , לכן לשיטתם זה ניחוש. וכדברי הכתוב "עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו" דעת הר"ן - אם יש בסיס הגיוני והסבר לדבר , אין כאן ניחוש. למטוטלת יש בסיס הגיוני , שאדם מקבל תשובות מהתת מודע שלו , למשל - ולכן אין כאן ניחוש. דעת רש"י - הבעיה היא כאשר מקבלים את הדברים כאמת מוחלטת. כאשר מבינים שאולי זה נכון ואולי לא ומקבלים את הדברים רק כ"סימן" - אין בעיה. (קיימות עוד דעות בראשונים ואין כאן מקום להאריך , רק אביא את דברי התורה תמימה שהוא דווקא מהאחרונים , שעל פיו הסוגיות לדעתי מתישבות באופן היפה ביותר :) דעת התורה תמימה - אם האדם מבקש את הסימן והעזרה מהקב"ה , אין כאן ניחוש. בקיצור - לדעת הרמב"ם יש איסור ניחוש בלשאול מטוטלת , לשאר הדעות לא. כמובן לא לקבל את הדברים כאמת מוחלטת (כפי שאומר רש"י) , וכמובן רצוי לבקש את העזרה מהקב"ה שיתן לך סימן נכון (כפי שאומר התורה תמימה). עכשיו השאלה היא מה קורה אם זה לרפואה ? אז יש כלל גדול שהזכרתי כאן קודם והוא "כל שהוא לרפואה , אין בו משום דרכי האמורי" והרמב"ם עצמו הסביר כלל זה בספרו מורה נבוכים : ". . .אל יקשו עליך (הדברים) ההם שאותם התירו, כגון מסמר הצלוב ושן השועל, כי באותם ימים סברו שהם תוצאות הניסיון, ונעשׂו משום רפואה, ודינם כדין תליית אדמונית על הנכפה, מתן צואת כלב על נפיחויות בגרון, וההקטרה בחומץ ומרקשית נגד נפיחויות הגידים הקשים, כי כל מה שהתאמת נסיונו כגון אלה, גם אם ההיגיון אינו מצריך אותו, מותר לעשׂותו, כי הוא משום רפואה ונחשב בגדר תרופה כמו החומרים המשלשלים. אתה המעיין, הבן אפוא את הנפלאות האלה מתוך דברַי ושמור אותם כי לִוְיַת חן הם לראשך וענקים לגרגרֹתיך (משלי א', 9)." כלומר דברים שהם לרפואה , גם אם אין להם סיבה הגיונית (אלא סיבות מיסטיות וכדומה) והתאמתו מניסיון - הם מותרים ואין איתם בעיה. כמובן בעבודה זרה ממש אסור להתרפא לכן כאן שהמדובר בעניין שהוא בשביל רפואה ואתה טוען שהתאמת מנסיון , אז זה יהיה מותר. לגבי שאר דבריך : "זה לא בדיוק מהקדושה לשאול את התת מודע שלך באמצעות מטוטלת" - מניין לך מה מהקדושה ומה לא ? האם אתה עונה או שואל , או שכבר החלטת מה אסור ? האם לא עוברים כאן על "תמים תהיה" - אם מישהו חקר יותר מידי את העתידות , אז כן יש בעיה. אם מישהו רוצה "סימן" ומקבל אותו בערבון מוגבל כפי שאומר רש"י ולא סומך עליו במאה אחוז - אין בעיה. כתבתי כאן ממש את עיקרי הדברים , אפשר להאריך בזה עוד הרבה הרבה.
 
חזק וברוך על התשובה ומחילה שהטרחתי אותכם שוב

באמת כבר הבנתי את כל זה כבר בפעם הראשונה שענית והשאלה האחרונה שלי היתה רק לגבי דעת הקבלה שלא התיחסת אליה בכלל בתשובות שלך כגון האם יש אזכור לעניין המטוטלת או השימוש בה בזוהר? או בכתבי האר"י? או בבן איש חי? או בספרי קבלה מעשית? וכיוצא בזה.
 

ינוקא1

New member
אני אישית לא מכיר

אבל כפי שכתבתי קודם , הרב עזרד טוען שהוא מצא אזכורים לזה. (הוא מצא גם מקור שאומר שהנשיאים "ראשי המטות" היו מניחים את המטות שלהם בצורה מאוזנת ושואלים שאלה , ולפי המקום אליו היא תטה , כך היו עושים). כפי שכתבתי קודם , אני מאמין לו.
 

ינוקא1

New member
נ.ב.

וכמובן שאתה זיכית אותי - ידעתי שהדבר מותר , ואני נעזר בשיטה מאוד דומה בעבודתי , רק הדברים לא היו מסודרים לי בראש. בזכותך ביררתי את זה גם לעצמי. (בספרי קבלה מעשית אני בטוח שיש אזכורים לזה - רק שקבלה מעשית זה לא משהו שכדאי לעסוק בו).
 

בני33

New member
*בוקר אור אנשים,,,,הופנתה אלי שאלה לעניין ,,,

ה''מטוטלת. אנסה להאיר את הנושא מזוית הראייה שלי. כלומר;אין אני אתייחס לכמה דברים שכתובים כאן כלשונם. מהסיבה הפשוטה,שהפורום הזה ענינו והנושאים בו ברורים למי ששותף לדיונים בו. עוסק אני כבר שנים רבות בנושא ה''מטוטלת''. הן כטיפולים הולסטיים והן ככלי להעברת מסרים . ולפני שאכתוב כמה מילים לכך,אצטט ברשותכם משהו שהעלה כאן ינוקא. ציטוט; , כי כל מה שהתאמת נסיונו כגון אלה, גם אם ההיגיון אינו מצריך אותו, מותר לעשׂותו, כי הוא משום רפואה ונחשב בגדר תרופה כמו החומרים המשלשלים. אתה המעיין, הבן אפוא את הנפלאות האלה מתוך דברַי ושמור אותם כי לִוְיַת חן הם לראשך וענקים לגרגרֹתיך (משלי א', 9)." כלומר דברים שהם לרפואה , גם אם אין להם סיבה הגיונית (אלא סיבות מיסטיות וכדומה) והתאמתו מניסיון - הם מותרים ואין איתם בעיה. כמובן בעבודה זרה ממש אסור להתרפא מכל מה שקראתי כאן להסברים כאלה ואחרים. זה הציטוט,הוא המקובל עלי. כלומר; כל מה שיכול ,לעזור,להקל ולרפא את האדם הוא חיובי,מבחינתי. והצטוטלת ,האם היא כלי גם לניחוש? כן,,,בהחלט,,,אבל תלוי מי עושה בכך שימוש ואיך הוא עושה זאת. כוונתי שיש כאלה העושים בכך שימוש כמשחק,,,ולבני העשרה, זה ממש יכול להזיק. איני יודע בוודאות האם המטוטלת היא מעלה דברים מהתת-מודע, כי ישנם מבחר של אפשרויות. למשל;מה''אני העצמי'' הגבוע. מהספריה הקוסמית.. ובמידה ותרצו{על פי כמה דברים שקראתי כאן}מאלוהים,דרך שליחים שלו. זה ממש לא משנה. החשוב הוא להיות נקי,טהור ולא מעורב בתשובות. האם זה כלי שהוא גם לניחוש? בהחלט,,,זה ניחוש{אבל ידוע לנו על המון דברים שמסבירים לנו שהם ניחוש,אז מה?}. כלומר אני עוסק בכלי הזה,משום שבמכלול הנושאים שלמדתי במהלך מסעותי בשבילי המודעות. זה התחבר אלי הכי טוב והכי ברור. בדרכים שלכם להסברים,,,זה מה שמלמעלה בחרו עבורי כחלק מאפשרויות העזרה לאחרים. וקראתי למעלה,,,שקריסטל זה טוב לשימוש. לאיזה שימוש? לאיזו בעייה? מה יהיה צבע הקריסטל? וכן הלאה. זה ממש אינו פשוט,כי לכל מה שיהיה תלוי{או ישמש}כמטוטלת יש השלכות על מערכת הקטבים המגנטים הנמצאים בכדוריות הדם{למשל}בגוף האדם. לכן יש צורך לדעת בבירור את מבנה המטוטלת לטיפול כזה או אחר. ואני נוהג להסביר ,מהי ''מטוטלת'' בצורה זו. אתם שומעים מוזיקה בתחנה מסויימת ברדיו ואתם מחפשים תחנה אחרת,מוצאים, אבל היא נשמעת חלש. מה היינו עושים פעם? מעלים אנטנה ומיד שומעים טוב יותר. כלומר,ה''מטוטלת'' היא כעין אנטנה,למקורות עליונים. וככל שהאדם העושה שימוש בה,הוא יותר רגיש, כך הוא יקלוט יותר ערוצים. ולכן נאמר כאן כבר למעלה,שהיא עונה תשובות של כן ולא. זה ממש לא נכון. זה הבסיס שכולם מכירים אבל לא מספיק בכך. יש לה שפה משלה עם הרבה ניואנסים של תשובות,מעבר לכן ולא. לכן הייתי לוקח בערבון מוגבל מי ששואל שאלות,ומסתמך רק על כן ולא. הנה לכם דוגמא מעניית שנתקלתי בה לפני כמה שנים. נכנסתי לחנות תכשיטים לרכוש שרשרת כסף עבור אחת המטוטלות. והמוכרת ישבה שם עם חברה שלה. כאשר הם הבינו במה אני עוסק,ביקשו לשאול שאלה{אני כבר מכיר את סוגי השאלות שאוהבים לשאול אותי,וככלל איני עוסק בשאלות כאלה}. ואחת מהן שאלה אותי כך; קניתי כרטיס של מפעל -הפיס,האם אני אזכה? היות ואני מכיר את השאלות ולעיתים גם חלק מהתשובות, שאלתי את המטוטלת. נכון,,,התשובה הייתה חיובית,כלומר,כן תזכי. הן שמחו מאד. אבל הסברתי להן,שהשמחה לא משהו,למה? כי,,,אולי אתן תזכו רק ב-10 שקלים? ואולי זה יקרה בעוד חמש שנים. וכו' כלומר;על מנת להגיע למהות של שאלה מסויימת{ובטיפול זה מאד חשוב},צריך לעיתים לאחר השאלה הראשונית, לשאול עוד כ-15 שאלות משנה. וכמה שיש יותר נסיון בכלי הזה,הוא יותר אמין. ומטוטלת היא לא בהכרח חוט ומשקולת קטנה שאתם מכירים, יש לזה צורות שונות וגדלים שונים,שבשנים האחרונות אני מפתח לצורך ריפוי ואיזון. כמו כן יש לי מטוטלות מיוחדות שפיתחתי לצורך קבלת מסרים עבור אנשים. המסרים נמצאים במקורות{בכמה מקורות}שלנו. ומתוך של לפחות 400 מסרים קיימים,אני מביא לבן אדם, את המסר הדרוש לו לעת הזו לכאן ועכשיו. כל התגובות מהאנשים הם חיוביות במהלך השנים. וכן,,,,אין לי ספק שאת כל הידע והאפשרויות הגלומות בכך אני מקבל מלמעלה. אתן לכם טיפ על סוג מסויים של מטוטלת שעשו בה שימוש במיום של החוות הראשונות בהתיישבויות באמריקה. אותם אנשים רגישים שעשו שימוש בכך,היו מכונים ''המחפשים'',כידוע לכם שום חווה או בית לא יוכלו להיבנות,היכן שאין מרורות מים. כן,,,נכון,,,ה''מחפשים'' היו מוצאים את מקורות המים בעזרת, סוגים מסויימים של מטוטלות.. עד כאן בשלב זה. במידה ותרצו לשאול שאלות נוספות,אהיה איכם. במידה ותרצו לנסות לקבל מסרים,אשמח להעביר. אגב,כל יום שלישי,,,אני בשני מקומות,מעביר מסרים לאנשים בקהילה ללא תמורה. יום טוב.
 

ינוקא1

New member
היי בני -

יפה כתבת
רק יש לי הערה או שתיים : 1. לא לחינם הבאתי את כל הדיון בנושא הניחוש , ולא כתבתי ישר שזה מותר בגלל שזה לרפואה. הסיבה היא בגלל שיש כאן שני ענינים שונים : א. האם מטוטלת באופן כללי מותרת? ב. גם אם נניח ולא (כפי דעת הרמב"ם) האם זה יהיה מותר במקום רפואה ? לכן יש כאן שני חלקים. 2. לא כל דבר שהוא לרפואה מותר - למשל עבודה זרה עצמה היא איסור. אם יגידו למישהו שהוא חולה ועומד למות "תשתחווה לפסל הזה ותבריא" - לפי התורה הוא צריך למות ולא להשתחוות לפסל , למשל. החיים והצלת החיים הם חשובים , אבל זה לא הערך העליון. המשמעות לחיים היא הערך העליון. כנ"ל חוצנים וישויות נמוכות שלדעתי גם אם הם מרפאים , אסור להיעזר בהם (ובמיוחד שרובם נוטלים "תמורה" על שרותיהם בדמות האנרגיה הרגשית שלנו). 3. לגבי מטוטלת ספציפית - קיימות דרכים רבות (אני אישית נעזר בעפעוף , אבל זה בדיוק אותו רעיון). כל מה שכתבתי למעלה רלוונטי גם לגבי יעוץ דרך קלפים , למשל. זו בדיוק אותה שאלה , וכל הדעות האמורות למעלה רלוונטיות גם כאן. בסופו של דבר , מה שהכי חשוב זו אמונה. שאדם ידע שהוא מודרך תמיד ובכל עת וזמן. כפי שאמר דויד המלך "ואני תמיד עימך , אחזת ביד ימיני". ככל שאדם מאמין יותר בהדרכה ובהשגחה שיש עליו , דברים מסתדרים יותר והוא מקבל את הידע ישר.
 
תודה על התשובה המפורטת

לגבי הסיפא של תשובתך, עדיף לא לסמוך על האתר הזה שציטטה ממנו, הוא לא מוחזק כבר סמכא.
 

ינוקא1

New member
אני לא סומך על האתר.

אבל אם למישהו יש גישה לכתבי הרמ"ז או שיכול לשאול את הרב עזרד למקור הציטוט , אז שיבדוק.
 

ינוקא1

New member
אני דווקא לא נגדו

בכל אופן אם הוא יביא מקור , אז זה לא משנה סומך לא סומך - מקור זה מקור.
 
למעלה