מה דעת התורה על כך ...........

מה דעת התורה על כך ...........

בצה"ל יש אחוז לא קטן של
חיילים נוצרים

שחלקם גם קבור בבתי הקברות הצבאיים
לצד חיילים יהודים .

לנוצרים בארץ יש רצון עז להיתגייס לצה"ל .
ישנה יזומה חדשה של
ערבים נוצרים
להצטרף לגיוס לצבא .
 
יש חלקות נפרדות

החללים הגויים לא קבורים לצד חילים יהודים אלא בחלקות נפרדות.
ואם בצבאו של דוד המלך שירתו גויים לא נראה לי שיש בכך בעיה.

השאלה העקרית ביחס לגויים בישראל היא ענין שבע מצוות בני נח, אם הנוצרים בימינו הם עובדי ע"ז או לא.
 
ומה דעת תורה על זה ? ...............

הכנסייה הנוצרית הגישה עתירה
אל בית המשפט העליון בירושלים
במטרה לגייס את הנוצרים ..........................

זה קרה בדיוק לפני שנה ,
ישנו תהליך בירור בבית המשפט העליון
 
אבל גם ככה יש חיילים נוצרים בצבא

יש חיילות וגם חיילים נוצרים ,
אז מה זה משנה כבר ...................

ולא מיזמן תפסו חיילים רוסים
שהם נאצים
 
ואכן יש פעילות מסיונרית וגורמים

בצבא בעד והצבא גם מקיים במסגרת פעילות חינוך ביקורים במנזרים וכנסיות.
ולגבי רוסים יש מהם שאומרים מפורשות
כשהערבים ילחמו בכם אנו נילחם בכם לצידם
והם לא מסוכנים כנראה
כי הם נשארים בצבא ואילו מתישבים/מתנחלים שלא יהססו לירות בערבים בשעת הצורך מורחקים מהצבא.
 


לצערנו יש בצבא גם רוסיום או רוסיות
שיש להם אמא רוסיה גויה
שהיא היתחתנה בטעות עם
ערבי מוסלמי
שהכיר אותה ברוסיה
ואחר כך שהיא גילתה שהוא אלים אז היא בורחת ממנו ,
והוא רק הביא אותה לארץ כדי להוליד כאן הרבה ילדים גויים .

תופעה נפוצה אצל הערבים בארץ -
לנסוע לרוסיה ללמוד באוניברסיטה
ואחר כך להכיר שם איזה גויה ולבוא איתה לארץ .
זה הכל בהסכמת המדינה וגם הצבא מסכים לזה
 
מה הבעיה גם אם אין חלקות ניפרדות?

אחרי הכל משרתים בצבאכדי להגן על עם ישראל,ומוסרים נפשם על עם ישראל אז למה שלא יקברו ליד ישראל?
 
לא הבנתי מה הקשר

נראה כאילו השאלה מיחסת לחלקת הקבורה ציון, כאילו חלקת יהודים מראה כבוד גדול יותר מחלקה של נוצרים למשל.
כאילו אם לא קוברים חלל בחלקה המיועדת ליהודים יש בכך משום זלזול באדם וזה ממש לא כך.

יכול להיות אדם נפלא, מלא טוב לב, חכם ונאה שכולנו נאהב ונעריך שאינו יהודי ולצערנו יש גם להיפך.
אין בהפרדה בין חלקות הקבורה מדרג כלשהו או ביזוי, בודאי שיש להקפיד שהחלקות יהיו מטופחות בצורה דומה ולא יראה כאילו יש מנסים להשפיל גויים שמסרו את נפשם למען עם ישראל.
 
אני אסביר לך בס'ד

תבין שאותו אדם חי עם היהודי שומר עליו מוסר נפשו עליו,ולאחר שהוא מת על שמסר עצמו על אותו חייל יהודי .וכשמגיעים לקבורה אומרים לא.תיקבר ליד יהודי כי אתה לא.אוטומטית זה יוצר שינאה ואי שיויוניות ואי הכרת הטוב מהתורה,וכן לא מוסריות לאומית.
כמו אדם שמיתאבד שמים אותו בחלקה אחרת ממש.מרגיש לא מוסרי.
אתה לא חושב כך?
 
בוא ונניח שהם לא מתו

החייל היהודי חוזר הביתה והולך לאכול פיצה, החייל הלא יהודי חוזר הביתה והולך לאכול המבורגר.
זה נורא ואיום! איך יתכן ששני חיילים שממש סכנו את עצמם למען העם היהודי אוכלים דברים שונים?

גרוע מכך, החייל היהודי הולך לביהכנ"ס וזוכה לעליה ראשונה כי הוא כהן, החייל הגוי בכלל לא יכול ללכת לבית הכנסת ובודאי שלא לקבל עליה.
גם אם יתגייר הוא לעולם לא יקבל עליה ראשונה כי כמה שלא יתאמץ הוא לעולם לא יהיה כהן.

ברור לך שזה טפשי, אכילת פיצה אינה דרגה גבוהה יותר או כבוד גבוה יותר מאכילת המבורגר.
אם אתה יהודי אתה הולך לבית הכנסת, נוצרי הולך לכנסיה וכיו"ב, אין בכך כבוד או בושה.

כל הבילבול נובע ממי שטועה לחשוב שבכך שהגוי לא נקבר בדיוק באותה חלקה עם היהודי יש משום הזלזול.
כאילו כשקוברים את החייל הנוצרי בחלקה של חיילים נוצרים יש בכך משום פחיתות כבוד עבורו.
 
אתה יודע מה הבעיה שלך?

שאתה מסתכל בצורה דתית,ולא בצורה שיוויונית,אכן כן למה בין יהודים יש אי שיויון למה זה שהמשפחה שלו כהן הוא יקבל עליה ראשונה?ולמה שלא יהיה שיוויון בין נשים וגברים?ולמה שלא יוכלו להתחתן שני בני מין?ולמה לאסור שירת נשים ?מי שלא רוצה לישמוע שיסתום את האוזניים והעניים. תפרידו דת מהמדינה דמוקרטיה שיוויון.
וכי בגלל שהוא בת'ז כתוב יהודי והשני לא אז הם לא בני אדם.
זו הדת שמפיך יצאה היא תענה לך
 
אתה יודע מה הבעיה שלך?

שאתה מסתכל בצורה היררכית.
שאתה חושב שנוצרי שנקבר בחלקה של נוצרים כאילו אמרנו שהוא לא בנאדם.
 
שוב טעית צדיק

בתור אדם שמאמין בממשךה ובדמוקרטיה שלהם,אין הבדל ואין חילוק בן יהודי לנוצרי או ללא יודע מי,וכמו שאין להם הבדל בין נשואין חד מיניים לדו ,האדם וחירותו.אכן כן אתה צודק בדות יש,והכן גם יש לא רק מבחינת נפש רוח וכ'ו אלא בגום עצמו כמו שכתבו התוספות זרימתם זרימת חמורים וכ'ו.וזה הוא ההבדל הגדות בין דת ומדינה
 
ראשית הממשלה היא שלי

והדמוקרטיה גם היא שלי.
וכן, אם יש מחלוקות צריך להסביר בדרכי נועם ובצורה פשוטה ובהירה.

להוציא מכלל טעות, לתת כבוד גם לחללים שאינם יהודים, להקפיד שהחלקה של הלא יהודים לא תראה שונה מחלקת היהודים, שלא יטעו ויחשבו שיש בחלקה הנפרדת משום השפלה.

ככה זה כשיש מחלוקות, צריך לדעת לנסות לפשר, להסביר, להפחית חשדנות ולקרב.
 
מאליו יובן

אני חושב שהסברתי את עצמי מאוד בפשטות,אך את לא מנסה להבין.הדברים נורא פשוטים רק מי שלא רוצה לקבל הוא ממילא לא יבין
 
מאליו יובן

אני חושב שהסברתי את עצמי מאוד בפשטות,אך את לא מנסה להבין.הדברים נורא פשוטים רק מי שלא רוצה לקבל הוא ממילא לא יבין
 
אתה צודק פרט לבעיה אחת

שיתכן שנוצרי חסיד אומות העולם שקבור עם צלב על מצבתו מכיון שצלב זה עבודה זרה יתכן שזה מצער אותו
 
חסידי אומות העולם יש להם שכר גדול

ואין קשר לכך שחלילה וחס מלקבור יחד גוי עם יהודי גם אם הוט נהרג בפעילות צבאית.!!!
 
למעלה