מה האלבום האהוב עליכם ולמה?

  • פותח הנושא נר2
  • פורסם בתאריך

נר2

New member
מה האלבום האהוב עליכם ולמה?

חשוב יותר ה"למה"..
 

21profile

New member
שאלה מצוינת../images/Emo13.gif

למרות שקשה לי לענות על זה, אני מאוהבת בכל האלבומים, וקשה לי לציין אחד שאליו הכי התחברתי. אני חושבת ש"רק בנאדם" ו"ערב ערב" (אני גם מאוד אוהבת את "מחכים למשיח", אבל אם אני חייבת לדרג, הוא לא יהיה הראשון). לגבי השאלה "למה": רק בנאדם הוא האלבום שאיתו התחלתי לשמוע את שלום, ויש לי אליו סנטימנטים, והוא מאוד קרוב אלי, כי כשאני מאזינה לו, אוטומטית נלווית התחושה הזאת של ההתלהבות הראשונית, כשרק גיליתי אותו, וכל שיר היה בבחינת תגלית של עולם ומלואו...הטקסטים שם מאוד עוצמתיים ואמיתיים, ומאוד מדברים אלי. מדהים איך שהשיר "רק בנאדם", שנכתב לפני 20 שנה בערך, נשאר רלוונטי כל כך להיום. "נהמת הדממה", "אין קשר", "על שפת הנחל הזורם", וכמובן "נגד הרוח" פשוט משאירים אותי פעורת פה, כל פעם מחדש. לגבי "ערב ערב": קודם כל- האלבום הזה מרגיע אותי. תמיד ראיתי את האלבום הזה כמן 'מסלול חיים' שכזה- יש בו שיר לכל סיטואציה. מן שביל כזה שבוחן את מערכות היחסים (אם לא הייתי אוהב, כשבינינו קריר, לעולם לא וכו'), דרך תחושות של אדם עם עצמו, כגון הליקופטר, אוזניים לטלפון וערב ערב,דרך השיר העצוב, המקסים והאישי "בצעירותי", שמדבר על פטירת הורה, כשהתמונות בדיסק הן תמונות מסע כאלה, של דרכים בזמן נסיעה או של תמונה המצולמת דרך השמשה הקדמית של האוטו. כשאני מאזינה לאלבום, אני מרגישה שאני נסחפת בדרך ששלום סלל במהלך כל האלבום הזה. וזה מהפנט אותי...אני כל כך אוהבת את הדיסק הזה! היה מספיק דגש על ה"למה"?
 

נר2

New member
תשובה מצוינת!

ערב ערב הוא גם אחד האלבומים האהובים עלי. אבל בגלל שההופעה הראשונה שלו שראיתי היתה ב99. מאז פשוט התמכרתי.
 

גיל מ

New member
זה תמיד בא בתקופות...

הייתה תקופה ששמעתי את האלבום של תמוז 24/7 בלי בעיה אח"כ זה היה בגלגול הזה ובאמת אין הבדל בין כל אלבום ואלבום.. אבל אם אתם מתעקשים על 2 אלבומים (כי אי אפשר אחד) שתמיד יהיו בחמישיה הפותחת אז... ערב ערב אלבום מרגש, אחרי הכוחניות ב"א-לי-מות", שלום משך לכיוון אחר לגמרי וזה יפהפה... הכי התרגשתי שקניתי אותו לא יודע למה, אולי בגלל גם שהוא בלי חזרות, הכל ספונטני - זורם אדם בתוך עצמו האלבום בכורה של שלום לבד בעברית. משום מה אני מצליח להתחבר אליו יותר מכל אלבום אחר. שירים ארוכים ומורכבים ועל משמעות החיים וכל הסובב אותנו מאסטר פיס ישראלי!
 

Roger waters10

New member
באמת אי אפשר אחד

קשה מידי..אז לכן גם אני אבחר שניים קודם כל האלבום שהתחלתי איתו "ערב ערב" אלבום מרגש,רגוע,אוהב וכואב (סליחה על הפלצנות) אלבום עם שירי האהבה היפהפיים ביותר. כמו שאמרת כבר לפני,שלום הוא לדעתי הוא הבנאדם שיכול לפשט ולהגדיר אהבה במילים הכי יפות ומרגשות תענוג אמיתי! האלבום השני האהוב עליי הוא "חתונה לבנה" אלבום שכבר אמרו עליו אינספור פעמים שהקדים את זמנו אהבתי מאוד את הצד הזה של שלום ולדעתי החיבור עם לואי להב הראה לנו שלום קצת אחר. וגם כי יש שם את שני השירים המושלמים "חתונה לבנה" ו"הדרכים הידועות"
 

Leather

New member
"ערב ערב" ו"מחכים למשיח"

שתי יצירות מופת, לטעמי. ואילו רק מ"ל היה מוקלט טוב יותר, הוא היה האהוב של כל הזמנים.
 

shtooti

New member
בתור מעריצת שלום בחילת דרכה...

האמת שרק בשנה האחרונה +- התחלתי ממש להתמוגג מהשירים שלו ומאז זה לא עוזב... פרט לדיסק של תומז שקניתי אותו רק בגלל "אנ'לא יודע..." יש לי בינתיים שני דיסקים שלו: חתונה לבנה וערב ערב כך שאין לי כ"כ בעיה לדרג את שני הדיסקים האהובים עליי, את שני הדיסקים מכירה במלואם ואוהבת... אני אוהבת יותר את ערב ערב, דיסק רגוע, מושלם (המלצה ליומית שיר מעולה!!!) שמתאים בכל מצב ומערבב בתוכו הרבה רגשות כמו שחן כתבה יפה... כל שיר הוא פשוט יצירה ושלמות... אני ממש יכולה להקשיב לו נון-סטופ!!! את חתונה לבנה קצת יותר קשה לי לשמוע ברצף, למרות כל הביקורות הטובות עליו. פרט ל"הדרכים הידועות" שיכול להתנגן ברפיט שוב ושוב ושוב...
 

21profile

New member
אני מסכימה איתך לגבי חתונה לבנה.

גם אני רואה אותו כאלבום קצת קשה לעיכול. אומנם הביקורות היו מצוינות, אבל לי אישית קשה עם הבומבסטיות הזאת. ברור שיש שם שירים טובים...מה זה טובים...מדהימים...אבל אני חושבת שלדוגמא המופע "יציאה" הצליח לגלות לי שירים שקודם לכן לא ייחסתי להם חשיבות, ורק בעקבות הביצוע האקוסטי התחלתי להאזין לטקסט (שנחבא מאחורי הבלאגן המוסיקלי) וגיליתי לפניי שיר גאוני ומדהים...כגון: "זה רק געגוע". אז מצד אחד, כמו שרשם טל, זה צד אחר של שלום, ומצד שני- קצת קשה לי להתחבר באופן טוטאלי לקיצוניות של הצד הזה. זה, כמובן, לא מונע ממני לחרוש על האלבום, אף שלעתים אני מוצאת את עצמי ממש מעורפלת לאחר האזנה מלאה אליו...
 
למעלה