אין קשר
בין טרנספוזיציה לבין שמיעה. כתיבה בטרנספוזיציה היא שיטת כתיבה שנוצרה כדי להקל על נגנים לעבור מכלי לכלי בלי ללמוד את הכלי מחדש כל פעם. כמובן שכשנגן בכלי טרנספוזיציה עובר לדבר בקונצרט פיץ', הוא צריך לעבוד על המינוח שלו, ולדעת שכשהוא חושב על דו בכלי, זה בעצם פה וכו', אין שום קשר בין זה לבין שמיעה. כשאמרתי שאילן מוכיח יכול לשים יד על הסקסופון ולשמוע את הצליל שהוא מפיק, הכוונה היתה לפיץ' שלו, בלי שום קשר לאיך קוראים לצליל בשיטת תיווי זו או אחרת. כשאתה אומר שנגנים בכלי טרנספוזיציה לא שומעים כמו שצריך בכלל הטרנספוזיציה - לא מדובר בבעיה של שמיעה מוסיקלית או אבסולוטית, אלא בבעיה של תפיסה תיאורטית, שהיא עניין אחר לחלוטין. לגבי הנקודה האחרונה שלך - נכון, שמיעה אבסולוטית גורמת גם ללא מעט בעיות, וכמובן שהשמיעה היחסית מובילה למחשבה הרבה יותר 'נכונה', אך זה הוזכר לא פעם בפורום, ועל זה לא היה הדיון.