מה הבחירה הנכונה למצלמה - סיוע

berner

New member
מה הבחירה הנכונה למצלמה - סיוע

שלום
אבקש המלצה לבחירת המצלמה מבין המצלמות : SONY RTV14/19/245/250/355/740E תודה מראש
למבינים והממליצים
ראובן
 

molykim

New member
מצלמה

קודם כל צריך לדעת שיש כאן שני פורמטים שונים ה 14 וה 19 הם מצלמות minidv ואילו כל השאר הן מצלמות digital8 , אני מצרף כאן כמה מאמרים שכתבתי לעלון שכונתי על ההחלטה לקנות מצלמת וידאו איך לקנות מצלמת וידאו -1- מי מאיתנו שמעוניין לקנות מצלמת וידאו חדשה או להחליף את מצלמתו הישנה ומתבלבל מהמגוון, ננסה לעזור לו לעשות סדר בבלגן. בבואכם לרכוש את המצלמה אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלות הבאות. 1. כמה אתם רוצים לצלם, אינו דומה זה שמוציא את המצלמה פעם בחודש לאחד שיצלם פעם בשנה ביום ההולדת? 2. האם אתם רוצים להעתיק את החומר כדי שיהיה עותק לכל סבתא אצלה בבית? 3. כמה חשובה לכם נוחות ההפעלה (כגון מסך נפתח, אפשרות לאפקטים בצילום וכד') מצלמות הוידאו הביתיות מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות. מצלמות אנלוגיות ומצלמות דיגיטליות. בשביל להבין מה ההבדל בין המצלמות הללו צריך להקדים מהי מצלמת וידאו בכלל. מצלמת וידאו בפשטות הינה מכשיר ההופך אור (וקול) לאותות אלקטרוניים, ושומר אותם (את האותות האלקטרוניים הללו) על קלטת. ההבדל בין מצלמה אנלוגית ודיגיטלית הינו באיזו צורה תרשם התמונה על הקלטת. במצלמה אנלוגית המידע ישמר בצורה רציפה ובמצלמה דיגיטלית הוא ירשם כאוסף של אחדים ואפסים כמו מידע במחשב. אז מה זה אכפת לי? שואל הקונה הממוצע. קלטת אנלוגית זולה יותר מהדיגיטלית אולם שומרת על המידע שבתוכה פחות טוב. לאורך שנים המידע הולך ונשחק (מדובר כמובן על שנים רבות) והמידע בקלטת דיגיטלית נשמר טוב יותר. כמו כן העתקה של סרט מקלטת לקלטת, (לדוגמא מי שלא רוצה לשמור את כל הצילומים אלא להעתיק לקלטת אחרת רק את הרגעים הטובים) בקלטת אנלוגית תוריד בערך 10-15 אחוז מאיכות התמונה בכל העתקה, ואילו העתקה של חומר מקלטת דיגיטלית לקלטת דיגיטלית אין בה הפסדי איכות כלל, וניתן להעתיק את החומר שוב ושוב. חסרון אחד קיים למצלמות הדיגיטליות שניתן לצפות בהן רק על ידי חיבורם לטלוויזיה דרך כבלי וידאו. אם אתם מאלו שיגעו במצלמה פעם ב… אפשר להסתפק במצלמה אנלוגית שמחירה כיום מתחיל ב- 2000 ₪. כיום מיוצרות מצלמות טובות מאד אשר משתמשות בשיטות דיגיטליות בצילום אך מקליטות על קלטות אנלוגיות, ואיכות התמונה שלהן טובה מאד. ומחירן נמוך יותר ממחיר המצלמות הדיגיטליות, רובן באות כיום עם מסך. חלק מהמצלמות האנלוגיות הינן באיכות משופרת (דגמים שיש בהם את הסימון HI8 או את הסימון SVHSC) אם אתם חושבים שתצלמו הרבה ואולי אף תערכו את הצילומים לסרטון, שווה להשקיע במצלמה דיגיטלית, כאמור לעיל מצלמות אלו טובות יותר ומשוכללות יותר בדור אחד של טכנולוגיה. ומאפשרות העתקה ועריכה (בעזרת המחשב הביתי שיש לכם) ללא ירידה באיכות התמונה והקול. ניתן כמובן לחבר את המצלמה לוידאו הביתי ולהעתיק את החומר לצפיה בוידאו הביתי. מצלמות דיגיטליות בארץ מתחילות ב 4000 ₪ ויכולות לטפס עד 10,000 ₪ למצלמה חצי מקצועית.
 

molykim

New member
המשך המאמרים

איך לקנות מצלמת וידאו -2- בפינה שעברה הסברנו את ההבדלים בין מצלמות אנלוגיות ודיגיטליות ואמרנו כי מי שמעונין לצלם הרבה, לערוך את הקטעים לסרט, להעתיק מהם העתקים מרובים או שהינו סתם חובב איכות צילום משופרת, טוב יעשה אם יקנה מצלמה דיגיטלית. וזאת למרות הפרשי המחירים בין המצלמות הדיגיטליות לאנלוגיות. אולם גם בבואך לחנות לבחור מצלמה דיגיטלית תגלה שישנם סוגים שונים. לשם התחלה נאמר כי ישנם שני סוגים עיקריים של מצלמות דיגיטליות (סוני הוציאה לא מזמן סוג נוסף אך הוא עדיין בחיתוליו ולא ברור כיצד הוא יצליח) רוב חברות האלקטרוניקה בעולם יצאו עם הפורמט הדיגיטלי הנקרא mini dv (מיני די-וי) פורמט זה הינו הסטנדרט הדיגיטלי כיום בציוד וידאו ביתי. הוא מספק איכות תמונה משופרת, צבעים חיים יותר והבחנה של 520 קווים לתמונה, וכל זאת בקלטות קטנות המכילות בין שעה לשעה וחצי של הקלטה. חברת סוני יצאה עם פורמט דומה הנקרא digital 8 הדומה באיכותו ובמפרט הטכנולוגי שלו לmini dv אולם יש בינהם מספר הבדלים. היתרונות של פורמט ה digital 8 הינם בעיקר למי שהיתה לו מצלמת וידאו ישנה של סוני. הוא יוכל לנגן במצלמה החדשה את הקלטות הישנות שלו, מכיוון שהמצלמות האלו הינן בעלות תאימות לאחור למצלמות סוני הישנות. כמו כן ניתן להקליט על קלטת אחת כ 3 שעות של הקלטה. המגרעות בפורמט של סוני הינם, שהקלטת גדולה יותר ולכן גם המצלמה גדולה יותר (אם כי לא בהרבה). וכן שרק סוני תומכת בפורמט זה ולכן מי שכן חולם על התקדמות או שילוב של סירטוניו באופן מקצועי יותר, לא ימצא לכך תמיכה. החלטה נוספת שקונה המצלמה צריך להחליט הוא האם לקנות מצלמה המשלבת בתוכה אפשרות לצילום תמונות דיגיטלי. המצלמות המאפשרות צילום תמונות בתוך מצלמת הוידאו מכילות בתוכן בנוסף לקלטת הוידאו, גם כרטיס זיכרון מסוג כל שהוא (יש כ 3 סוגים שונים) כרטיס זה ניתן לחיבור למחשב הביתי (בדרך כלל דרך ה usb) וכך ל"הוריד" למחשב את התמונות. איכותן של התמונות הללו לרוב אינו דומה לאיכות צילום של מצלמת תמונות רגילה אך הוא מצויין למשלוח ב e-mail או לשילוב במסמכים ממוחשבים. מצלמות כאלו לרוב יקרות יותר במקצת ממצלמות שאין להם אפשרות לצילום תמונות. אין כיום כמעט מצלמה דיגיטלית ללא מסך נפתח המאפשר צילום נח, ורבות מהן מכילות אפשרויות לצלם המתקדם של שליטה בצמצם, בחדות התמונה ושילוב מקרופון מקצועי. אין הבדל מהותי בין החברות השונות, כל החברות המייצרות כיום מצלמת וידאו דיגיטלית הינה חברות טובות. אך הקפידו על אחריות מקיפה וחנות עם שירות אמין. איך קונים מצלמת וידאו – 3 - במאמרים הקודמים דיברנו על מצלמות אנלוגיות ודיגיטליות ועל שני הסוגים של מצלמות דיגיטליות שיש בשוק, הסוג המשווק על ידי כל היצרנים הנקרא mini dv והסוג המשווק רק על ידי sony והנקרא digital 8. (ומי שיש לו מצלמת סוני ישנה עם קלטות 8 או HI 8 , קניה זו מומלצת בשבילו) ודיברנו על כך שיש מצלמות רבות שיש בהם אפשרות לצילום תמונות על גבי כרטיס זיכרון שניתן לשלבם במסמכים אלקטרוניים. אבל, שאל אותי אחד האנשים השבוע, בלי להגיד לי דגם מסויים, מה עוד חשוב לדעת כשבאים לחנות. אז ככה. 1. הזום האופטי, הזום הוא החלק שמאפשר "כאילו" להתרחק או להתקרב מבלי לזוז מהמקום. רוב המצלמות כיום מאפשרות זום אופטי של x12 ומעלה. זהו היחס הטוב, ולא כדאי לקנות מצלמה שבה הזום האופטי הוא פחות מזה. שימו לב שלא להתפתות למספרי הזום הדיגיטלי שיכולים להגיע גם ל x500. אין שום חשיבות לזום זה כיוון שהוא מוריד את איכות התמונה בצורה משמעותית, וממילא כמעט ולא נשתמש בו. לעומת זאת יש חשיבות למיפתח הרחב, עדיף מצלמה עם זום קטן יותר, אך עם מפתח רחב יותר בזום (למשל עדשה של 3 מ"מ הינה מעולה) 2. כניסת dv in. מצלמות דיגיטליות מתקשרות עם המחשב דרך כבל שנקרא dv (או fire wire או ieee1394) כבל זה מאפשר להעביר את הצילומים למחשב כדי לערוך אותם. לשם כך יש צורך שפלג ה dv שבמצלמה לא יהיה רק out אלא גם in. (עדיף שגם ה analog יהיה in אך לא חובה). 3. מייצב תמונה. לרוב המצלמות יש מייצב תמונה אלקטרוני שמנקה רעידות של היד המחזיקה את המצלמה כדי שהתמונה לא תרעד יותר מדי. מייצב התמונה אינו עושה ניסים, ואם המצלם זז הרבה גם התמונה תרעד, אבל אם המצלם מנסה להיות יציב, מייצב התמונה עוזר לו. יש עדיפות למייצב אופטי אך הוא מייקר את המצלמה (בעיקר חברת canon משווקת מייצב אופטי). 4. אפשרות לחיבור מיקרופון ואוזניות. כדי לצלם את היום הולדת בגן לא צריך כלום מחוץ למצלמה, אולם לעיתים אנו רוצים קצת יותר. סרט קטן לכבוד סבתא, משהו לכבוד האירוסין של חברים או סרט לבר מצווה, מבחינת איכות הצילום המצלמות הדיגיטליות הן מצויינות, אולם עקב האכילס הוא הקול. למרות שהמיקרופון הפנימי הוא בסדר, הוא אינו מאפשר הקלטת קול משובחת. אולם, אם למצלמה יש כניסה למיקרופון חיצוני, ניתן לשכור מיקרופון איכותי ליום הצילום, (ישנו מגוון חנויות העוסק בכך והמחירים אינם גבוהים) לחברו למצלמה ולהשיג איכות קול גבוהה מאד, יש תמיד להשתמש באוזניות כאשר מקליטים במיקרופון חיצוני ולכן יש להקפיד שבמצלמה יש גם יציאה לחיבור אוזניות. 5. למשתמש המתקדם – אפשרות שליטה ידנית על הפוקוס הצמצם ואיזון הלבן. 6. למשתמש המתקדם – כמות הפיקסלים המרכיבה את ה ccd, ככל שכמות הפיקסלים גבוהה יותר איכות התמונה טובה יותר וככל שה ccd גדול יותר איכות התמונה טובה יותר. 7. מי שמעונין בטוב ביותר – מצלמה שבמקום ccd אחד יש לה שלושה ccd מה שמאפשר איכות צבעים מקצועית – מצלמות כאלו מחירם בארץ מתחיל מ12,000 ₪. נסכם בקצרה. 1.mini dv. 2. זום אופטי x12. 3. כניסת dv in. 4. מייצב תמונה. 5.כרטיס זכרון לצילום תמונות. (גם כאן, ככל שמספר הפיקסלים עולה, איכות התמונה טובה יותר) 6. אפשרות חיבור מיקרופון חיצוני ואוזניות. 7. אפשרות שליטה ידנית על פוקוס, צמצם ואיזון הלבן. 8. כמה שיותר פיקסלים ב ccd של המצלמה. כמובן צריך לנסות את המצלמה בחנות כדי לוודא שהמצלמה נוחה להחזקה ביד, שאינה כבדה מדי, ושהמסך הנפתח בגודל מספיק, כל אלו הינם העדפות אישיות ומגבלת תקציב. מילה אחרונה: מחירן של מצלמות וידאו דיגיטליות מתחיל ב 3,500 ₪ (בארץ, כמובן, מי שקונה בחו"ל, שיקפיד לקנות מצלמה המותאמת לארץ – כלומר פורמט הקלטה PAL) בעקבות יציאתן של מצלמות אלו, מחירן של המצלמות הישנות ירד מאד. מי שאינו רוצה להוציא סכום כזה על מצלמה, ואינו מצלם הרבה, כדאי שיקנה מצלמת HI8 שמחירן כ 2000₪ בלבד. תתחדשו.
 

GGOODD

New member
מצויין../images/Emo70.gif

התווסף למאגר המאמרים, תודה
 

shevachs

New member
הערה בקשר לDV IN

כשקניתי את המצלמה שלי (SONY TRV 320E) לפני כשנתיים, עדיין לא הייתי מודע למגוון האפשרויות של העריכה הדיגיטאלית, ולכן המשכתי לקלוט קטעי וידאו דרך החיבור האנלוגי (COMPOSITE) ולא דרך הFIRE WIRE. אחר כך, כשרציתי להתחיל לקלוט דרך הFIRE WIRE פתאום גיליתי שיש לי רק אפשרות לDV OUT כלומר לקליטת קטעים למחשב ולא היתה כלל אפשרות לDV IN שמשמש לשליטה במצלמה הדיגיטאלית דרך המחשב. חיפשתי מידע באינטרנט על המצלמה וגיליתי שאמורה להיות לי גם אפשרות לDV IN, בדגם TRV320. בקיצור, מה שהיתברר זה שכנראה SONY פיתחה דגם זהה למצלמה שמיועדת רק לארה"ב כשהאות E שבדגם המצלמה שלי מסמן שהיא מיוצרת לארה"ב ולא לאירופה. בדגם האמריקאי (כנראה מסיבות מיסוי) לא מותקנת כלל התוכנה לDV IN וכן חסרים לו שלושה כפתורים בשלט שמיועדים להקלטה במצלמה. ביררתי איך אפשר להתגבר על הבעיה ולמזלי מצאתי מישהו שמכר לי בכמה דולרים ערכה שבה כבל מיוחד לחיבור למצלמה, ותוכנה שצריך להתקין דרך המחשב. מיד אחרי ההתקנה יכולתי להשתמש בDV IN, וגם פתחתי את השלט וגיליתי שבאלקטרוניקה של הלוח ישנה הכנה לשלושת הכפתורים החסרים, חתכתי בפלסטיק את החורים במקום ולקחתי כפתורים משלט מקולקל וכך התגברתי על הבעיה. מי שמתכנן לקנות מצלמה של סוני, או שלא יקנה אותה בארה"ב, או שיקח בחשבון שהוא צריך להשיג את הערכה הזאת כדי לעבוד עם DV IN.
 

shevachs

New member
תיקון

ה-E אומר שמדובר במסרטה אירופית. הבעיה קיימת במסרטות האירופיות ולא האמריקאיות.
 

brownie65

New member
כל הכבוד../images/Emo70.gif ושאלות....

1. האם הדיגיטליות אינן מועדות לתקלות (יקרות
) יותר מהאנלוגיות? 2. בהנחה שאני מעוניין במצלמת וידאו דיגיטלית, של סוני, בתקציב של עד $1000, דגם טוב אך לא משוכלל מדי, למישהו יש המלצה על דגם מסויים?
 
למעלה