בניית דעת הקהל על המוצר כלומר מה אנו רוצים שאנשים יחשבו על המוצר. בידול בא מהמילה הבדלה, להבדיל ממשהו אחר. חלק מהדרכים למיצוב מוצר הוא בהדגשת השוני, ההבדל (בידול) ממוצרים אחרים. אני.
נניח את רוצה למצב מכונית חדשה...למכונית 10 תכונות וכך גם למכוניות המתחרות בשוק... מיצוב זה לקחת תכונה אחת ולהבליט אותה...נניח הבטיחות...לספר כמה הבטיחות חשובה...וכמה המכונית בטוחה...ואביזרי הבטיחות וכו´..בסוף התהליך המכוניות תהיה ממוצבת כמכונית בטוחה...כמו שוולוו נחשבים לבטוחים כי הם מיצבו עצמם כך...למרות שהם לא הכי בטוחים...רנו בטוחים יותר.. בידול...זה לקחת את תכונת הבטיחות ולהראות שהמכונית שלנו בטוחה והאחרות לא...לנו יש תכונה שמבדלת אותנו ממכוניות אחרות...שלנו בטוחה של האחרים לא...בסוף התהליך המכונית תהיה ממוצבת כבטוחה ומבודלת מיתר המכוניות..
מיצוב: הגדרת המוצר בהקשר לנישה או חלק שוק מסוים ובקשר לתפיסתו על ידי הלקוח. בידול הוא מיצוב המוצר בהקשר למתחרים - כיצד נבדל מוצר X מאלה הדומים לו. למשל: גרבי הניילון שלנו עמידים יותר! זהו בידול (שנותן יתרון יחסי על פני המתחרים). גרבי הניילון שלנו - המיועדים לגברים במקום גטקעס - עמידים יותר. זהו מיצוב (גרביים מיוחדים לגברים) ובידול שבא מיד אחריו.