מה הטיסה הכי ארוכה שעשיתם...

מה הטיסה הכי ארוכה שעשיתם...

מישהו טס פעם ללונדון או משהו כזה? ב-4 השנים הכי מאושרות ומעניינות של ילדותי, משפחתי גרה, עקב עבודתו של האב, בקולוניה של מהנדסים ישראלים באפריקה יחד עם עוד כמה עשרות משפחות. (ניגריה). היה שם טיפוס ישראלי אחד נחמד שהטיס כתחביב ססנות בשדה התעופה המקומי (לא צחוק, לסמוך על המטוס והתחזוקה המקומית בארץ בארץ לא מפותחת...!) בפורים הוא היה זורק סוכריות מהאוויר על ה"קומפאונד" (ככה קראנו לשכונה של הישראלים) ולקח את הילדים לסיבובים. (אמנם בעל רשיון אז"מ אני, אך "לבושתי" הפעם הראשונה שהחזקתי בהגה של מטוס אמיתי היה אצלו על היוק... ואני גם זוכר שלפני הנחיתה הוא הרים מין הנד ברקס כזה כמו ברכב בין המושבים הקדמיים, הוא הסביר שזה למניעת הזדקרות או משהו. (בחיים שלי לא שמעתי על הנדברקס במטוס מאז, אולי חלמתי את הכל?) מה לעשות. טוב לעניין עודד, לעניין. ובכן, הטייס הזה רצה באחד הימים להביא איזה מטוס קל חד מנועי מלונדון לניגריה, והציע לאבא שלי (שאינו טייס ורק עבד שם באחת החברות הישראליות) להצטרף אליו כמלווה לטיסה. אבא מאוד התלהב. גם אני, **היום** הייתי משתולל משמחה על אפשרות להצטרף למסע כזה של אלפי ק"מ ודרך הסהרה סטייל אקזופרי. אבל אז, הייתי כנראה _קצת_ שונה, לחרפתי הרבה (פעם שנייה) **אני** הסתתי את כל המשפחה להתחיל מסע לחצים על אבא לא להצטרף למסע ה"התאבדותי" הזה. בסוף המסע לא יצא לפועל לרווחתי הרבה. (באמת, אני זוכר היטב שממש דאגתי שמא ינחתו במדבר וימותו מצמא!) אבל מעניין אותי לדעת מה אנשים כאן עשו בתחום "המסעות ההתאבדותיים" הנ"ל...
 

eyalmnm

New member
האנדברקס הזה הוא ידית המדפים

הפייפרים מצויידים בידית כזו שניראת כמו אנדברקס ובעזרתה מפעילים באופן מכני את המדפים. זו הסיבה שהבחור ההוא השתמש בה לפני נחיתה. אתה יכול לראות ידית זו במטוסי הפייפר החד מנועיים עד היום. ססנה עברו להפעלה חשמלית דיי מזמן. איל
 
הנד ברקס

גם בראנס S12 ידית המדפים נראית כמו הנד ברקס במכונית אלא שיש לה רק 4 מצבי נעילה
 
טיסות ארוכות שעשיתי.../images/Emo160.gif

אני טייס ומדריך טיס. אני עוסק גם בהעברות של מטוסים. הטיסה הארוכה ביותר שלי היתה מהונלולו, הוואי, לסן-פרנסיסקו קליפורניה. פייפר ארצ´ר, PA-28, ללא טייס אוטומטי, לבד, 2,100 מייל ימי מעל לאוקיינוס הפסיפי ללא הפסקה, 21 שעות.... היה לי דלק ל-25 שעות. טסתי מסן-פרנסיסקו לאיי-מרשל, 4,000 מייל ימי, עם איילנדר, חניית ביניים בהילו, הוואי. כמו כן העברתי דקוטות של חיל האויר לארה"ב וקנדה. כמו כן טסתי לזמביה באפריקה מאילת בפייפר צירוקי-4 PA-28. בקישור לאתר שלי יש את התמונות וכתבה בבטאון חיל האויר. שלמה. 206964-052 207561-055 [email protected]
 
סיפור ה"הנד ברייקס"

לפני שנים, הטסתי 3 נוסעים לבקר את בנם שהיה צוער בבה"ד 1. זה עוד היה בתקופה שהמנחת במצפה רמון היה פעיל. לאילו שזוכרים, זה היה מנחת מאוד קצר ( כ - 630 מטר) וכל המראה ונחיתה היתה אמורה להתנהל בהתאם. הטכניקה שהיתה מקובלת לנחיתה קצרה היתה: להגיע במהירות המינימלית, מדפים מלא מטה ואז, מעל המסלול ממש לפני נגיעה, להרים מדפים וזה "מדביק" את המטוס למסלול ומשפר משמעותית את כושר הבלימה. לגבי ההמראה: נעמדים ממש בקצה המסלול, גלגלים על האספלט בעוד שהזנב כבר מחוץ למסלול (כל מטר קובע), מדפים למצב המראה, מנוע מלא תוך עמידה על הבלמים, ממתינים מספר שניות עד שמתפתח כח מלא ואז, שחרור בלמים וניתוק במהירות האפשרית תוך כדי שמירת טיסה כמעט ללא טיפוס עד איסוף המהירות ואז נסיקה בשעור מתון. הטיסה הספציפית הזו היתה על 172 מהדגמים הישנים (150 כ"ס) שבהם ידית המדפים (מכניים, לא חשמליים) היתה דומה לידית בלם-יד ברכב וממקומת בין שני המושבים הקדמיים. לקראת הטיסה, האח הבכור (בן כ- 25) של אותו צוער, שישב מאחור בטיסה למצפה רמון, התיישב לידי לטיסה חזור להרצליה. אני מסיע לקצה מסלול, מתיישר כאמור, עם הגלגלים על ה - 10 ס"מ הראשונים של האספלט, מנוע מלא, מתחיל ריצה ואז.. הנוסע הערני שלידי אומר:" טייס, שכחת ´אמברקס´" וללא היסוס מוריד את הידית (ומעלה את המדפים). נו..נו, כמובן בלימה מיידית, הפסקת המראה ולמרות ש"נורא" התחשק לי להעביר אותו חזרה למושב האחורי, כיביתי מנוע והסתפקתי בהרצאה קצרה בנושא: "מדורי מודעות האבל בעיתונות החופשית והשפעת מעשיו על תכניה". עד הרצליה לא נרשמו ארועים נוספים. יוסי מיליס
 

laronpilot

New member
טוב, אי אפשר להגיד...../images/Emo108.gif

שהבחור לא מבין כלום... במכוניות.
 
זה מה שקורה כששוכחים את את ההנדברקס

מה שקרה אתמול בלוס אנגלס טייס מטוס בואינג 767 מחברת אמריקן איירלנס שכח את ההנדברקס (אינני יודע כיצד בולמים איילינר גדול ) וכתוצאה מכך גלש המטוס מרחבת הטיפולים , חצה גדר ונעצר באמצע כביש ראשי . אולי במקרה באותה טיסה טס אותו נוסע שכתוצאה מאותה הרצאה ששמע מיוסי מיליס פחד להעיר לטייס האם הרים את ההנדברקס ?
אני מקווה שהקישור לתמונה יצלח . תמונה נוספת . בברכת טיסות ונחיתות בטוחות משה
 
תמונה נוספת מאותה אי עצירה

תמונה קצת יותר מקרוב אני מתנצל לא ידעתי שאסור להשתמש באותה מילה לשתי תמונות ועמכם הסליחה בברכת טיסות ונחיתות בטוחות משה
 

RAZ BAGG

New member
זה לא היה מטוס בלוס אנג´לס../images/Emo110.gif

מדובר בשברולט סאברבן החדש, יותר גדול מתמיד עם 43 מחזיקי פחיות.
 
אז תגיד, זו היתה לך חוויה שווה?

או עדיף לעשות את ההעברה (אם כלכלי) בבטן של ג´מבו ובמושב חלון? (למשתתפים השונים בהעברה, בהתאמה...)
 
מה קורה לך, מוכן לעשות זאת כל רגע

מוכן לחצות תאוקינוס כל רגע מחדש ולאירופה, כלכלית, עדיף בגמבו . בכלל, כל דבר שמישהו אחר עושה במקומנו זה יכול להיות נוח. בכל מקרה, טייס זה תחביב לא זול.
 
זה נשמע ממש CROSS COUNTRY

לעומת מה שאני כרגע עושה... באימונים מעל איזור האז"מ מעל בריכות הטיהור של ראשון... (אין לי עוד הגדר ניווט).
 
למעלה