כן , יש לו ליקויי למידה, ובמיוחד בע
בעיות של זיכרון קצר, בעיות קשב וריכוז, בעיות בהבנת הניקרא.... ועוד ועוד עשינו לו איבחון בשנה שעברה, טיפול פסיכולוגי, ורוב המורות הפרטיות , המורות בבית הספר, המפקחת, המנהלת כולן אמרו לי שהוא לא פנוי ללמידה. אז מה כן? עיזבי אותו , תני לו להחליט לבד ככה כולן אמרו. בנתיים עובר הזמן,שאלתי אותו מה כן מעניין אותך? מחשבים, ספורט, מישחקי טלוויזיה, בישול, וזהו פחות או יותר. אבל שנה הבאה הילד צריך להגיע לחטיבת ביניים, ושם לא שואלים מה אתה אוהב ומה לא, כל פעמיים שאתה לא מכין שיעורים, מורידים לך בציון מזמינים את ההורים... מה אני יכולה לאמר אני אצטרך לגור שם. הוא אף פעם לא מכין שיעורים ובנתיים אף מורה לא התלוננה על זה. אבל שנה הבאה זה כבר חיים אחרים. הוא אוהב את החברים אך לא את הלימודים. דוקא השנה היו לו מורות נחמדות יחסית, הוא התחבר רק למורה לאנגלית ושם הוא תלמיד יחסית טוב. במתמטיקה הוא ממש לא טוב הוא נעצר בגיל 10 וכל פעם שהמורות לא מצליחות ללמד אותו משהו הן מדלגות על החומר ומלמדות משהו אחר , אף מורה לא מתמקדת במה שהוא באמת לא מבין. אז יצרו אצלו פער מאוד גדול בחשבון. בכל מיקצועות האומנים, הוא לא קורא , לא מכין שיעורים , ופשוט הוא אומר קשה לי וגם משעמם אותי. שוב השאלה , מה לעשות בשנה הבאה... מה יותר חשוב הקטע החברתי, או הקטע הלימודי?