שימנו מעתיקים מסרם - זה קסטה ייעודית לכביש לצורף הורדת ...
יחס העברה מתחת ל 1.1 כאשר השילוב נעשה עם קומפקט כלומר 34-32 = 1.06
קצת רקע מעבודת הדוקטורט שלי
עד בערך 2010 הקסטות הסטנדרטיות לכביש היו בגודל 28 שימנו סרם ו29 קומפניולו
היו גם קסטות בשוק 11-32 או 11-34 או 11-36 של סרם ושימנו אבל אלו יועדו לשטח הם מגושמות וכבדות יותר .
ניתן אומנם לשלב באופני כביש דורש קצת קומבינה . ( אני הרכבתי כאלו )
סרם בערך ב2010 יצרו קסטה בשם אפקס 11-32 מיועדת לכביש עם 10 הילוכים = 11-13-15-17-19-22-25-28-32
המיוחד יחסית ל 11-28 חוץ מ 32 זה ( 22 – 25 ) זה הילוכי זהב לעליות ( אני הרכבתי ) זה אחלה קסטה תואמת גם למערכות שימנו
הסיבה דרישות השוק גדלו גם המקצוענים דרשו עבור טיפוס עליות מעבר לסטנדרט בגירו , בוולטה , ובעוד טורים
וגם חובבים כמוני שמחפשים עליות עם קירות מעבר לסטנדרט בכל מיני חורים בארץ .
קסטת הכביש 11 הילוכים - Shimano 6800 Ultegra 11X32 זה שיפור נוסף תוספת הילוך לסגור מרווח חורים וחלוקה של המרווחים מחדש .
11 הילוכים = 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
המיוחד יחסית ל 11-28 חוץ מ 32 זה ( 22 – 25 ) זה הילוכי זהב לעליות , תוספת גלש 12 למישור ושינוי במקום 17-19 - מקבלים 16-18 לגבעות .
היתרון לאלו שזה מיועד ספציפי קיבלו קסטה 11 הילוכים קלה יחסית לקסטת שטח עם יותר צפיפות והתאמות למגוון מסלולי הרכיבה וכמובן גלש 32 להורדת יחס העברה .
לצורך הנושא דרוש גם החלפת מעביר ארוך ומתאם , עבודת כיוון הילוכים מחדש זה גם מוסיף עלות כספית .
לערכתי לא הרבה צרכים את השינוי הזה נכון להיום אני הרוכב היחיד במגזר ששם יש שיפועים בעליות בדרך כלל דו ספרתיים .
יום טוב
אריה סדובניק