מה היתרונות בקסטה כזאת

עופר194

New member
מה היתרונות בקסטה כזאת

קסטה לכביש 11 הילוכים - Shimano 6800 Ultegra 11X32
 

ariasdo

New member
שימנו מעתיקים מסרם - זה קסטה ייעודית לכביש לצורף הורדת ...

יחס העברה מתחת ל 1.1 כאשר השילוב נעשה עם קומפקט כלומר 34-32 = 1.06
קצת רקע מעבודת הדוקטורט שלי


עד בערך 2010 הקסטות הסטנדרטיות לכביש היו בגודל 28 שימנו סרם ו29 קומפניולו

היו גם קסטות בשוק 11-32 או 11-34 או 11-36 של סרם ושימנו אבל אלו יועדו לשטח הם מגושמות וכבדות יותר .
ניתן אומנם לשלב באופני כביש דורש קצת קומבינה . ( אני הרכבתי כאלו )

סרם בערך ב2010 יצרו קסטה בשם אפקס 11-32 מיועדת לכביש עם 10 הילוכים = 11-13-15-17-19-22-25-28-32
המיוחד יחסית
ל 11-28 חוץ מ 32 זה ( 22 – 25 ) זה הילוכי זהב לעליות ( אני הרכבתי ) זה אחלה קסטה תואמת גם למערכות שימנו

הסיבה דרישות השוק גדלו גם המקצוענים דרשו עבור טיפוס עליות מעבר לסטנדרט בגירו , בוולטה , ובעוד טורים
וגם חובבים כמוני שמחפשים עליות עם קירות מעבר לסטנדרט בכל מיני חורים בארץ .

קסטת הכביש 11 הילוכים - Shimano 6800 Ultegra 11X32 זה שיפור נוסף תוספת הילוך לסגור מרווח חורים וחלוקה של המרווחים מחדש .
11 הילוכים = 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
המיוחד יחסית ל 11-28 חוץ מ 32 זה ( 22 – 25 ) זה הילוכי זהב לעליות , תוספת גלש 12 למישור ושינוי במקום 17-19 - מקבלים 16-18 לגבעות .

היתרון לאלו שזה מיועד ספציפי קיבלו קסטה 11 הילוכים קלה יחסית לקסטת שטח עם יותר צפיפות והתאמות למגוון מסלולי הרכיבה וכמובן גלש 32 להורדת יחס העברה .

לצורך הנושא דרוש גם החלפת מעביר ארוך ומתאם , עבודת כיוון הילוכים מחדש זה גם מוסיף עלות כספית .

לערכתי
לא הרבה צרכים את השינוי הזה נכון להיום אני הרוכב היחיד במגזר ששם יש שיפועים בעליות בדרך כלל דו ספרתיים .

יום טוב

אריה סדובניק
 

עופר194

New member
תענוג לקרוא את ההארות שלך

זה מחדד ומוסיף המון לידע.
תודה רבה
 

ariasdo

New member
תודה - השנה הרשימה מלאה למדליקי המשואה - תמליץ בשנה הבאה ...

 

ariasdo

New member
תודה - דבר נוסף ואולי גם חשוב היום יש שימוש יותר מוגבר ...

בקראנק סמי קומפקט 52-36 לחלק מרוכבים זה נותן מענה משולב ה 52 למישור ו ה36 בטיפוס
ויצרני האופניים בדגמי אופנים מסוימים זה מגיע כקומפלט בקניה ולאט לאט הופך גם לסטנדרט נוסף .

לרוכב חובב שרגיל לטפס עם קומפקט 50/34 ה 36 בטיפוס עם קסטה סטנדרטית 36/28 נותן יחס = 1.29 במקום הסטנדרט שיש היום 34/28 = 1.21
במקרה הנ"ל זה כבר מחייב יותר לצרכי טיפוס לחובבים גלש 32 כדי להקטין את היחס 36/32 = 1.13
או לפחות 11-30 או 12-30 שהשילוב 36/30 נותן יחס 1.2

יש לשים לב ש Shimano 6800 Ultegra 11X32 מיועד לגרופ עם 11 הילוכים .

אריה סדובניק
 

yairza

New member
רק תוספת קטנה..בסדרת כתבות בשנת 2010 שעסקה בגרופ האפקס ויחסי

ההעברה הללו, צוטטו מהנדסי סראם ולפי דבריהם, הסיבה המרכזית לפיתוח האמור הייתה הרצון לפתור את הבעיות מהם סבל רוכבים מתחילים ו/או רוכבים חובבים, בשימוש בקראנק הטריפל. עפ"י מהנדסי סראם, יחסי העברה כאלה מייתרים את השימוש והצורך בטריפל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

אבישי10

New member
מנסיון של מספר חודשים

כולל נס הרים, חמת גדר, חרמון ועוד - ת ע נ ו ג.
אחד השידרוגים היותר משמעותיים שעשיתי.
 

yshor

New member
יש לי אולטגרה 30 וזה מצוין. 32 עוד יותר טוב

לא מבין חובבים שרוכבים על 25 ומפעילים עומס מיותר על הברכים.
לא לכל אחד יש את ההספק והמשקל כדי לטפס את צובה על 25.
 
למעלה