מה היתרונות של מעצורי דיסק?

../images/Emo13.gifיתרונות וחסרונות../images/Emo10.gif

היתרון הברור של בלמי דוסק על פני מעצורי V הוא יכולת עבודה ברטוב ובבוץ. בוץ ומים משביתים V אך לא ממש משפיעים על דיסקים. בלמי דיסק טובים יבלמו טוב יותר מרוב מעצורי ה-V בכל מצב. לחיצה עדינה על ידית המעצור תספיק ולא נגיע לסוף הירידה עם אצבעות שבורות. וכמו שכולנו יודעים - למטבע 2 צדדים. החסרון הגדול של בלמי דיסק הוא המשקל, וכשמדובר באופני תחרות כל גרם נמדד. חסרון נוסף הוא עודף טכנולוגיה וטיפול מורכב יותר.
 
הוספה

אני רק יכול להוסיף שלדעתי בארץ ישראל היבשה והמאובקת אין שום צורך במעצורי דיסק. הם מוסיפים משקל לאופניים, הטיפול בהם יותר בעייתי, ואם נכנסים בסלע עם הדיסק והוא מתעקם אז הלכה הרכיבה ואת שאר הדרך לאוטו צריך ללכת ברגל, והדבר הכי חשוב, הם מיקרים את האופניים. בקיצור למי שלא רוכב דאון היל או רוכב כל יום בשלוליות בוץ בעומק 10 סמ´ ומעלה לא רצויי להשתמש במעצורי דיסק. אהה ועוד חיסרון מני רבים , במעצורי דיסק תמיד יהיה חיכוך בכול שלב בנסיעה. החיכוך נגרם ממבנה המעצור , ודסקיות הברקס תמיד נוגעות או מלטפות את הדיסק. ועוד בעיה בברקסים מסוג דיסק הידראולים יש יותר תקלות ממעצורי הדיסק המכניים. אקיצר באמת אין צורך בתוספת הטכנולוגית הזו , שיצרני האופניים מנסים לדחוף ללכוחות. מנקודת מבט אישית אני יכול להעיד שבתור אחד שרוכב בארץ מאוד גשומה ומשתמש במעצורי v אין שום בעיה לא במים ולא בבוץ , אף פעם לא קרא שהמעצורים לא עצרו את האופניים.
 

steiff

New member
רשה לי לתקן כמה טעויות, עמר

אם התעקם דיסק לא "הלכה הרכיבה".אפשר להמשיך עם דיסק אחד בלבד (בזהירות) ויש לו די כוח עצירה. סט כלים פשוט יאפשר לך לפרק את הרוטור או את הרפידות בשטח תוך דקות ולהמשיך ברכיבה. צריך להיות מאד זהיר ברכיבה עם מעצור אחד בלבד אבל זה לא משבית. לא ברור לי על סמך מה אתה קובע ש"במעצורי דיסק תמיד יהיה חיכוך בכול שלב בנסיעה". בדיסק שמכוון כראוי (וזו לא משימה כל כך מסובכת) הרפידות לא נוגעות ברוטור אלא אם הרוכב מושך בידיות. ואני יכול להוסיף שבארץ ישראל החמה, המאובקת והיבשה מעצור דיסק בהחלט יכול לעצור בירידות ארוכות (ולא דווקא דאון היל) יותר טוב מאשר V וזה משלוש סיבות: א. כוח עצירה גבוה יותר. ב. פחות רגישות לחום. יעילות הבלימה של מעצורי V יורדת פלאות כשהם מתחממים. ג. אין בעייה של התחממות החישוק כפי שיש במעצורי V. אני איבדתי כבר פנימית בגלל חום יתר של החישוק (כשעוד היו לי מעצורי V). באשר לתחזוקה - אכן ככל שהמערכת מתקדמת יותר כך נדרשת תחזוקה מורכבת יותר שבהעדרה - הסיכוי לתקלות גדל. כך הדבר במעבר מפדאל רגיל לפדאל עם קליפ, כך הדבר במעבר מז´ק לש´מ וכך הדבר במעבר מ V לדיסק. הסיכום שלי הוא דווקא שהדיסק הוא שלב באבולוציה של האופניים. שלב שאפשר לדלג עליו מתוך בחירה ובהתייחס למעלותיו ומגרעותיו. בסך הכל המעלות גוברים על החסרונות. מי שלא רוצה אבולוציה יכול להמשיך לרכוב על אופנים ריגיד סינגל-ספיד. מי שרוצה את פסגת הטכנולוגיה יקנה שיכוך מלא בלי בובינג, עם הילוך משתנה ועם מעצורי דיסק. והרוב הדומם ירכב על משהו באמצע.
 

voodoochild

New member
רבית היתרונות מהחסרונות

למעצורי דיסק יכולת עצירה חזקה יותר, בלחיצה עדינה יותר. משמע?? אתה יכול לשפר ביצועים ברכיבה, בירידות תלולות במקום להשקיע מאמץ בלחיצה על ה V, לחיצה עדינה תעשה את העבודה לכן מהירות התגובה שלך משתפרת ומכאן הביצועים. את הרכיבה הראשונה שלי על בולמי דיסק עשיתי בארה"ב במסלולים יבשים... ועדיין אין מה להשוות. רכבתי על אופניים כבדות יותר ממה שיש לי כאן ובכל זאת הרגשתי בטוח יותר וביצועי היו טובים יותר. הבולמים משתפרים ומשקלם יורד לא כל הבולמים כאלו כבדים ואם אתה לא תחרותי אז באמת זה לא משנה.
 
ok ומה עם המחיר?

לי היו מעצורי דיסק על אופני הישנות והיה לי ממש אחזבה מהמערכת הזו, ושרכשתי את אופני החדשות החלפתי את המעצורים ל v. גם לחבר לי שרכש אופנים מאוד יקרות היה ניסיון רע עם בלמי דיסק , אשר היו ברמה מאוד גבוהה , אם אני לא טועה אלה היו אופני קאנונדייל ג´יקל , אלה שעלו לפני שנתיים 17,000 שקל. ורק אחרי שהחליף לאופניים אחרות נפתרו הבעיות.
 
למעלה