מה הכמות חלבון שהגוף צריך במהלך יממה

  • פותח הנושא עדיקולה44
  • פורסם בתאריך
ע

עדיקולה44

Guest
פעם היו אלה גברים שהיו אובססיביים לחלבון. סטייקים, צלי והמבורגרים הם מאכל אלפא זכר מסורתי. נשים, לעומת זאת, עודדו לבחור בסלט. עם זאת, המדע מציע כעת שכולנו יכולים להפיק תועלת מהגברת צריכת החלבון הרזה.

ראשית הם יתרונות השמירה על המשקל. לחלבון לוקח יותר זמן לעזוב את הקיבה ויותר זמן לחילוף חומרים. אין פלא אם כן שאלו שהגדילו את שיעור החלבון בארוחה אחת מ-10 - 15% המשיכו לאכול 260 פחות קלוריות בשאר היום.

אבל חלבון הוא יותר ממזון דיאטטי. זה חיוני לייצור עצמות, סחוס, אנזימים והורמונים. האחרונה ברשימה הזו היא המפתח לנשים שאיזון ההורמונים העדין והמשתנה שלהן שולט בכל דבר, החל מפוריות ועד למצב הרוח. PMS גרוע, דיכאון בדרגה נמוכה, לא מצליח להיכנס להריון? תסתכל על צריכת החלבון שלך.

חלבון יכול גם להגן עלינו מפני מחלות. תזונה הכוללת ¼ חלבון הפחיתה את לחץ הדם, הכולסטרול הרע ורמות הטריגליצרידים, כולם גורמי סיכון למחלות לב. מחקרים אחרים קשרו צריכת חלבון גבוהה יותר לשכיחות מופחתת של סוכרת

חשוב גם לשמור על איזון של חלבונים, עם דגים, ביצים ומקורות חלבון צמחוניים כדי לאזן את צריכת הבשר ולהשלים זאת בהרבה פחמימות בריאות ועתירות סיבים. צריכה מועטה של סיבים, כפי שיכולה לקרות בתזונה עתירת חלבון, עלולה להגביר את הסיכון לסרטן מסוימים.

אז מה זה חלבון? חלבון עשוי מאבני בניין הנקראות חומצות אמינו . ישנם 20 כאלה שמקורם בחלבון. אלה מחולקים למה שנקרא AAs 'חיוני', שאנו לא יכולים לעשות בגופנו ועלינו לאכול במזון שלנו, ולא חיוניים, אותם אנו יכולים לסנתז מ- AAs אחרים. מזונות המציעים מגוון שלם של AAs חיוניים נקראים 'חלבונים מלאים' והם מבוססים בעיקר על בעלי חיים - בשר, עופות, דגים, ביצים ומוצרי חלב. חלבונים צמחוניים - טופו, טמפה, קורן וכו' - אינם שלמים.

אם אתה רוצה להעלות את רמת הבופין עוד יותר, אתה יכול לדבר גם על 'ערך ביולוגי' (BV) שהוא מדד למידת קלות הספיגה והשימוש של חלבונים שונים בגוף. שוב, מקורות בעלי חיים נוטים לקבל ציון טוב, כאשר חלבוני ביצה נמצאים בראש הרשימה, ומכאן, מדוע בוני גוף אוהבים אותם כל כך.

כדי לבחור את החלבון הטוב ביותר, עליך לקחת בחשבון גורמים אחרים כמו תכולת קלוריות ומינרלים, במיוחד ברזל (מפתח לנשים), והאיזון בין שומנים מושבים לשומנים חיוניים. עם כל זה בחשבון, הנה המדריך שלנו לחלבונים 'טובים' ו'רעים'.
 
למעלה