מה הם גלי המוח ומה הם אומרים?

Meir Algaev

New member
מה הם גלי המוח ומה הם אומרים?

מדענים גילו כי המוח שלנו יוצר פולסים חשמליים שמועברים בין הנוירונים שבמוח בכל מחשבה, תקשורת או פעילות. הפולסים החשמליים עוברים במוח בתדירויות שמאפיינות פעילויות שונות שנמדדות בקנה מידה Hz (קנה מידה לתדירות). פעילות זו ניתנת למדידה באמצעות מכשיר שנקרא EEG (אלקטרואנצפלוגרם) שמציג מיפוי הולוגרפי של כל חלקי המוח. מדענים גילו כי גלים מסוימים משפיעים על המוח ועל התפקוד שלנו בצורה שונה.




גלי גמא - גלי מוח גמא הם גלי מוח מהירים ביותר (תדירות 38Hz-42Hz) ומתייחסים לעיבוד מידע בו זמנית בין תחומי מוח שונים, גלי מוח אלו מעבירים מידע במהירות ובשקט. מעורב בתחושת שלווה ורווחה ולהיות בזרימה של המידע והידע שנגיש במוח, הרגשה של כל-יכול וצלילות. אנשים עם גלי מוח גמא פעילים הם אנשים אינטליגנטים יותר, מאושרים, בעלי זיכרון טוב יותר ושליטה עצמית. ספורטאים מצטיינים ותלמידים מחוננים בעלי גלי מוח גמא פעילים יותר משמעותית כך שחוסר בגלי גמא מאופיינים אצל אנשים עם בעיות למידה או דיכאוניים יותר.



גלי ביתא - גלי ביתא שולטים במצב התודעה הרגיל שלנו, מעורב במחשבה וריכוז, פתרון בעיות משימות קוגניטיביות ותקשורת עם העולם החיצוני. גלי ביתא הם גלים מהירים ומחולקים לשלושה תחומים, כך שבתחומים הגבוהים של גלי ביתא אנו מתנתקים מכאן ועכשיו ולהיות בהרגע ולהינות מהחיים, בנוסף מתנתקים מהעצמי הגבוהה ומהחיבור שלנו לאינטואיציה . המוח פעיל יתר על המידה במחשבות מעייפות וחרדות שפוגעות באיכות החיים, כך שאנחנו מעבירים את כל היום שלנו במחשבות טורדניות על העבר ועל המחר ולא על ההווה והרגע. אנחנו בהכרה ומתפקדים בסביבה החיצונית בתור הדמות שיצרנו לעצמנו בעולם



גלי אלפא - מכונה גם הרפייה קלה, הם גלים איטיים יותר ומתרחשים כאשר החשיבה שלנו נרגעת. גלי אלפא מעורבים בחלימה בהקיץ, בהיסחפות למרחב האישי והסביבה הפנימית בשונה מגלי ביתא בו אנחנו מתפקדים ומתקשרים עם הסביבה החיצונית, כך שככל שאנו יורדים ברמות אנחנו נכסים עמוק יותר ויותר לתוך עצמנו. ניתן לרדת לאלפא בקלות אפילו כאשר אנחנו עוצמים עיניים לכמה רגעים ולוקחים נשימות עמוקות. גלי אלפא מאזנים בין שתי האונות או ההמיספרות של המוח, כך שהמוח הימני נכנס לפעולה כאשר אנחנו בגלי מוח אלפא בתדירות 10Hz ומקיים קשר בין המוח המודע למוח הלא מודע, בין המוח השמאלי למוח הימני. כך כאשר מדברים על לחיות את הרגע ולהיות כאן ועכשיו מדובר בגלי מוח אלפא, אלפא היא מצב מנוחה למוח ומסייעת לרוגע עירנות וחיבור בין הגוף לנפש ולמידה. קיימות שיטות רבות לשימוש ברמת האלפא למען השראה, יצירתיות, מידע מהעצמי הגבוהה והמקור, ריפוי הגוף וכו'.



גלי תטא - מכונה גם הרפייה עמוקה, מתרחשים לעיתים קרובות ביותר בשינה, אך גם דומיננטים במדיטציות עמוקות. תפיסת הזמן משתנה בכך שאנו חושבים שעבר פחות מידי או יותר מידי זמן. בגלי מוח תטא מתקיימת חשיבה במוח אך מעורפלת מאוד והמוח במצב סהרורי, הנשימה הופכת לעמוקה ואיטית יותר, יכולת הדיבור הופכת חלשה, כך שסיבה עיקרית היא שהמוח השמאלי שאחראי על הדיבור מתחלף עם המוח הימני שפעיל יותר. בתטא החושים שלנו עוברים מהעולם החיצוני לעולם הפנימי, זה מצב דמדומים שקורה לנו פעמיים ביום, פעם אחת כאשר אנחנו מתעוררים או נסחפים לישון. בתטא אנחנו מחזיקים את כל הרגשות והמחשבות הכי עמוקים שלנו,והשער שלנו מהלא מודע (גלי אלפא) לתת מודע (גלי תטא). כך שבגלי תטא אנחנו מתמזגים עם המקור שלנו ואנחנו עדיין בהכרה וברמה זו אנחנו יכולים לרפא את הגוף באופן ישיר. ניתן לשלוט על רמת ההכרה שלנו ברמות השונות בעזרת תרגול ונסיון. אנחנו יכולים לקבל מידע וידע שמגיע מהעצמי הגבוהה שלנו שמחוץ לגבולות הידע הקיים שלנו במוח. בטיפול שלנו אנחנו יורדים לאט לאט להרפייה עמוקה ובכך יכולים לתקשר על העצמי הגבוהה שלנו שמכונה גם אינטליגנציה קולקטיבית, תת מודע והנשמה. אנחנו מעורפלים ויוצרים חיבור ומיזוג בין מי שאנחנו חושבים שאנחנו למי שאנחנו באמת.



גלי דלתא - גלי מוח דלתא מתרחשים כאשר אנחנו מאבדים הכרה וכאשר אנחנו נכנסים למצב שינה חסרת חלום. איננו מודעים למה שמתרחש לאחר שהלכנו לישון ועד שהתעוררנו, קיימים שיטות שנוכל להיות מודעים לכך שאנחנו ישנים וחולמים וכתוצאה מכך נוכל לשלוט בחלום ובמתרחש בתוך עצמנו, שיטות אלא מכונות מסע אסטרילי, וחלום צלול ואנחנו מתפקדים בתחומים הגבוהים יותר של גלי דלתא על לגלי תטא. גלים אלו יכולים להתרחש גם במדיטציות עמוקות ביותר ובריפוי והתחדשות הגוף, במצבים של פגיעה חזקה או פציעה אנחנו מאבדים הכרה ונכנסים לגלי מוח דלתא. כאשר אנו בגלים אלו אין הפרעה שלנו על הגוף, וכך הגוף יכול להתחדש בשינה עמוקה ולשקם את עצמו. אנחנו היחידים שמונעים מהגוף את הריפוי העצמי שהוא מסוגל לו. אנחנו עוזבים את הגוף וללא הכרה ואיננו זוכרים דבר, הגוף נשאר בעולם הפיזי למנוחה והתחדשות והעצמי האמיתי שלנו כחלק מהמקור והכל נמצא במקומות אחרים. המוח ומי שאנחנו חושבים שאנחנו ללא הכרה ללא מחשבות ללא רצונות וללא אגו.





איך זה בא לידי ביטוי אצל ילדים ?



דלתא - 0.1Hz-4Hz - גיל - 0-2 - כבר מרגע שהעובר ברחם, המוח משחרר גלי מוח. גלי מוח אלו הם גלי דלתא, אשר נמשכים גם לאחר שהתינוק נולד עד סביבות גיל 2. שלב זה התינוק לומד להשתמש בחושים בעולם הפיזי ובסביבה החיצונית.



תטא - 4Hz-7.5Hz - גיל - 2-6 - לאחר גיל 2 גלי המוח השולטים הם תטא. בגיל הזה אנו לומדים שפות בקלות בהשוואה לגיל בוגר יותר. בגיל הזה אנחנו סופגים את כל מה שקורה סביבנו ומפתחים אמונות ורעיונות סביב חוויות אלו, בין אם לטובה או לרעה. כל הכישורים שלמדנו בגיל הזה ישרתו אותנו במהלך החיים.



אלפא - 7.5Hz-12Hz - גיל - 6-12 - בשלב הבא מגיל 6 עד 12 הילד נמצא בגלי מוח אלפא, ובעל דמיון פורה, יצירתי מאוד ובעל חיבור למקור. בשלב זה הוא מעלה רעיונות מפתיעים, בעל חברים דמיוניים ואף ילדים מסוימים הם בעלי חושים על טבעיים. שימוש בגלים אלה מכנה לילדים לדעת על דברים שאמורים לקרות, הם רואים הילות, אך משום חוסר הבנה הם מוותרים על יכולות אלו כדי להיות נורמליים ולתפקד בעולם כדי שלא יתפסו כמוזרים, לעיתים ההורים הם שלא מבינים אותם ומדכאים יכולות אלו בעיקר מפחד.



ביתא - 12Hz-30Hz - גיל - 12-120 - לבסוף הילד מתפקד בגלי מוח ביתא, שמלווה אותו התבגרות המינית ותקשורת מלאה יותר עם הסביבה החיצונית. בשלב זה הילד מצופה להתנהג באופן בגור יותר, אחראי יותר, ומציאותי יותר. מרגע זה והלאה הילד נוטה לאבד את יכולת היצירתיות והדמיון כפי שהוכח במחקרים רבים, כך שאחד הגורמים המשפיעים לעיצוב הילד הוא מערכת החינוך שמלמדת וחוזרת על הרעיון של לוגיקה, חזרתיות, שינון החומר ושימוש במיוחד במוח השמאלי. כך שיכולות אינטואיטיביות שבאות משימוש במוח הימני וכתוצאה מגלי מוח אלפא נתפסים כסתם ניחוש ולא מתקבלים בבית הספר.

גילוי נאות - התוכן הוא מהאתר שלי טיפול וריפוי בהרפייה עמוקה ורציתי לשתף.
 
למעלה