מה המוטיבציה לכך שקו 49 של אפיקים נוסע על כביש 5?

luisluis

Active member
מדובר בקו עירוני שמבוצע במכונה עירונית. הוא אינו קו אקספרס.
למה הוא נוסע בכביש בינעירוני כאשר יש אלטרניטיבה עירונית?

Screenshot 2024-01-03 at 21.18.17.png
 

Ccyclist

Well-known member
מדובר בקו עירוני שמבוצע במכונה עירונית. הוא אינו קו אקספרס.
למה הוא נוסע בכביש בינעירוני כאשר יש אלטרניטיבה עירונית?

צפה בקובץ המצורף 96725

ההצעה שלך להפוך את הקו לעירוני יותר נכונה אם מדובר בקו שעיקרו עירוני מאסף.

לחלופין - אם מדובר בקו בינעירוני אזורי מפתח תקווה לאוניברסיטה- אפשר לקצץ את מסלולו בתוך פתח תקווה ולהפנות סטודנטים לרק"ל בכיוון מרכזית פ"ת, להוציא אותו לכביש 5 במחלף תקווה ולהכניס אותו לרמת אביב בנמיר או קק"ל תוך ביטול המקטע ברמת השרון.

בכל מקרה - מדובר בקו עם שילוב מוזר של קטעים מאספים ארוכים ומקטע בינעירוני באורך של כשליש ממסלולו. מסלול כזה מייצג ניסיון להיות הכל עבור כולם.
 

קבצים מצורפים

  • 20240104_173042.png
    20240104_173042.png
    KB 590.5 · צפיות: 7
1. מסלול ממערכת היסטורית שלא שונתה. רח' אבוחצירה לא התחבר כמו שצריך בעבר לקניון איילון ומבצע קדש, והיה צריך להגיע עד בן גוריון.
2. המסלול הנוכחי עדיין מהיר יותר בגלל פקקים במסלול המוצע, והשירות בקטע זה ניתן בידי קו 20 החדש בין רמת אביב לפתח תקווה (שאיטי יותר בצורה ניכרת מקו 49).

לא מצדיק. רק מסביר.
 
יש הרבה קוים בגוש דן שנוסעים במכונות עירוניות על כבישים מהירים, בזמנו שדן הפעילה את קו 400 מתל אביב לירושלים היא הפעילה מכונות עירוניות וגם מפרקיות בזמני לחץ.
 
1. מסלול ממערכת היסטורית שלא שונתה. רח' אבוחצירה לא התחבר כמו שצריך בעבר לקניון איילון ומבצע קדש, והיה צריך להגיע עד בן גוריון.
2. המסלול הנוכחי עדיין מהיר יותר בגלל פקקים במסלול המוצע, והשירות בקטע זה ניתן בידי קו 20 החדש בין רמת אביב לפתח תקווה (שאיטי יותר בצורה ניכרת מקו 49).

לא מצדיק. רק מסביר.
יש הרבה קוים בגוש דן שנוסעים במכונות עירוניות על כבישים מהירים, בזמנו שדן הפעילה את קו 400 מתל אביב לירושלים היא הפעילה מכונות עירוניות וגם מפרקיות בזמני לחץ.
קו 400 לא הופעל באופן סדיר בידי אוטובוסים עירונים. זוכר את המפרקיות של דן נוסעות ברחובות ירושלים בעשור הראשון של המאה ה-20, היה להם נטייה להתקע בעליות של שער הגיא.

על אותו משקל אגד משתמשת באוטובוסים עירונים לעת צורך בקו 402, ובעבר בקווי בית שמש (417, 418,419 ז"ל) ובקווי אשדוד (בעיקר 450). ניתן גם מידי פעם לראות קווים בינעירונים ארוכים אחרים באוטובוסים עירונים בסופ"שים, חגים וימי בין הזמנים כמו 947, 921, 910, 405, 480 ועוד.

אפיקים משתמשת בעירונים בקו אשדוד- בני ברק (350 וחלופותיו) בימי עומס.

קווים בקווי ביתר- ירושלים/ בית שמש ובקווי מ. עילית- ירושלים/ בני ברק.

מטרופולין בקווי אלעד.

ועוד.
 
1. מסלול ממערכת היסטורית שלא שונתה. רח' אבוחצירה לא התחבר כמו שצריך בעבר לקניון איילון ומבצע קדש, והיה צריך להגיע עד בן גוריון.
2. המסלול הנוכחי עדיין מהיר יותר בגלל פקקים במסלול המוצע, והשירות בקטע זה ניתן בידי קו 20 החדש בין רמת אביב לפתח תקווה (שאיטי יותר בצורה ניכרת מקו 49).

לא מצדיק. רק מסביר.

קו 400 לא הופעל באופן סדיר בידי אוטובוסים עירונים. זוכר את המפרקיות של דן נוסעות ברחובות ירושלים בעשור הראשון של המאה ה-20, היה להם נטייה להתקע בעליות של שער הגיא.

על אותו משקל אגד משתמשת באוטובוסים עירונים לעת צורך בקו 402, ובעבר בקווי בית שמש (417, 418,419 ז"ל) ובקווי אשדוד (בעיקר 450). ניתן גם מידי פעם לראות קווים בינעירונים ארוכים אחרים באוטובוסים עירונים בסופ"שים, חגים וימי בין הזמנים כמו 947, 921, 910, 405, 480 ועוד.

אפיקים משתמשת בעירונים בקו אשדוד- בני ברק (350 וחלופותיו) בימי עומס.

קווים בקווי ביתר- ירושלים/ בית שמש ובקווי מ. עילית- ירושלים/ בני ברק.

מטרופולין בקווי אלעד.

ועוד.
שים לב שכתבתי בזמני לחץ, לא באופן סדיר.
 
למעלה