מה המפתח להצלחת הילדים בלימודים?

מה המפתח להצלחת הילדים בלימודים?

מה המפתח להצלחת הילדים בלימודים? לימודים זה חשוב. ילדים המתפקדים בבית ספר באופן אחראי ועצמאי הם ילדים שמשתמשים בפוטנציאל שלהם לצמיחה והתפתחות. האם מצאתם את המפתח, את הדרך המעוררת בקרב ילדיכם את המוטיבציה הפנימית ללמידה, שתקדם אותו לעבר הצלחה בלימודים? האם יש לכם רעיון איך לזרוע את הזרעים אשר ינביטו ילד סקרן, חקרן? שתפו אותנו ... עינת גבע, מכון אדלר.
 
יחסים טובים...

גורם חיוני המקדם את הצלחת רוב הילדים בלימודים הוא היחסים החיוביים עם הוריו. יחסים המאפשרים לילד לחוות את ההורה כמתעניין , כמבין, כנכון לעזור, כמאמין ביכולתו של הילד. הילד שואף ליצור מגע עם כל דבר החשוב בעיני הוריו האהובים, החשובים וכה משמעותיים לו. הוא רוצה להרחיב את ידיעותיו על דברים שהם מחשיבים . ערך הלמדנות מתפתח משחר הילדות. סקרנותם,יחסם ומעורבותם של ההורים בנושאים אינטלקטואליים כמו גם יצירת אווירה תומכת לימודים , המקיפה דרכים יצירתיות: שיחות ברומו של עולם, פתירת תשבצים, בניית חידונים,טיולים מודרכים ,ביקור במוזיאונים וחיפוש מידע במקורות שונים הם התשתית . דברי אפלטון יוכלו להאיר את דרכנו:" אל נא בכפייה...תחנך את הילדים במדעיהם, אלא מתוך משחק, ובדרך זו תיקל עליך ההבחנה ,לאיזה עניין מוכשר כל אחד מטבע ברייתו". מאת עינת גבע יועצת משפחתית מכון אדלר.
 
מהי אבן הנגף להשגת השגים לימודיים? הפתעה...

מהי אבן הנגף המפרידה,לעיתים כה קרובות בין ילדינו להישגים בלימודים ? באופן פרדוקסאלי דווקא הדאגה לעתיד ילדינו, למעמדו בעיני מוריו ולביטחונו העצמי נותנת לפעמים דגש עז והתלהבות רבה מידי למתרחש בבית ספר. הרצון שיצליח מכוון הורים להתערב במשימותיו, להגיב בחומרה על כישלונותיו בבית הספר, להכין במקומו את מטלותיו. יש ילדים שחווים בצורה שלילית את הדאגה הזאת בעניין הלימודים. בתנאים מסוימים עלול ילדינו להרגיש ,כי רק מעמדו בבית הספר מעניין אותנו, ולא הוא עצמו כאדם. הדבר יכול לעורר בליבו התנגדות ללימודים ,מאחר והוא מאמין או נדמה לו שהם חשובים להוריו יותר ממנו עצמו. תוך קריאת האמור נסו להעלות במחשבתכם איך הרגשתכם במצב דומה למשל בעבודה, שלא גילו עניין רב בכם אלא אך ורק בהישגיכם? במצב כזה אנחנו מרגישים שמנצלים אותנו, אין מעריכים אותנו, שמתייחסים אלינו כאל אובייקט מניב, כאל יצרנים ולא כאל בני אדם ראויים. הלא כן? אנלוגיה זו מסייעת לחוש באמפטיה את האכזבה המרה שבה נתון ילדנו שעה שנדמה לו שאנחנו מתעניינים בהישגיו ולא בו כאדם. עינת גבע יועצת משפחתית מכון אדלר.
 
למעלה