לא...
אני אסביר את עצמי, נגיד שבפסנתר, מנוגנים התוים: סי דו רה, אם אתה מעלה את זה בחצי טון לדוגמא, אתה עובר ל-דו רהb מיb, (שזה כולל כבר תוים שחורים) בשביל לעבור את זה הפסנתרן צריך לחשוב על התוים. בגיטרה זה מבנה, אתה רוצה לעלות בחצי טון, אתה מזיז את האצבעות שלך שריג אחד ימינה, אתה רוצה לעבטר לסולם אחר, אתה מזיז את האצבעות שלך למיקום של הסולם החדש ומגן בדיוק את אותו הדבר רק במקום אחר בגיטרה. יש מקרים בהם הסולו הוא במיקום הנמוך ביותר בגיטרה, ואז כשאתה רוצה לרדת בטונים, אז אתה צריך לעבור מיתרים - וזה כבר דורש מחשבה, אבל בחלק גדול מהמקרים לא צריך. לגבי אקורדים, כמו שאמרתי אקורדים ה כבר משהו אחר. למרות שגם אקורדים הם נעים: לדוגמא: עם שני אצבועים של אקורד 79, אפשר לעשות את כל האקורדים שהם 79. (זאת סתם דוגמא, זה תקף לכל סוגי האקורדים) (אפשר גם עם אצבוע אחד אבל אז חלק מהאקורדים יהיו עם צלילים ממש גבוהים, וחלק ממש נמוכים וזה ישמע רע). והזמר הוא שר סולו ולא ליווי, ליווי זה יותר קשה לשנות מאשר סולו. (טוב נו... לזמר לא כ"כ)