כמו שכתבתי וגם צדקתי...../images/Emo42.gif
ספר החינוך פרשת בּׁא ,מצווה י"ח. ------------------------------------------- אין שום הקשר בין מכת בכורות לבין מצוות הקדש הבכורים. ובהאי לישנא פורס החינוך את מתווה המצווה: "לקַדֵש הבכורות- כלומר שיהיו כל הולדות הנולדים בראשונה...בין באדם בין בבהמה,הזכרים קודש לה' שנא':"קדש לי כל בכור...", [ואת הבהמות מצווה להקריב] ...ובכור אדם ופטר חמור, נפרש עניינים במצוות הפדיה שבכל אחד... משרשי מצווה זו- שרצה ה' יתברך לזכותינו לעשות מצוה בראשית פריו, למען דעת כי הכל שלו ואין לו לאדם דבר בעולם רק מה שיחלק לו השם יתב' בחסדיו..." כלומר-כל המצווה עוסקת למעשה בזכירת הטובה שעושה ה' ית' לאדם, ולא קשקושים על עניין מיתה במדבר ושאר ירקות. עכשיו שאלה למר נטעים:מדוע אין חילוק בין בכור בהמה לבכור אדם לעניין הקדש, כי מן הדין היה שנקריב את הבכור לאדם כפי שמקריבים את הבכור לבהמה...