מה הסוד ?!

הלה מורז

New member
כמה מילים על אושר

שלום עליכם השאלה האם עץ השמיע רעש בנופלו באם אין מי שישמע אותו שאלה זו הנה באה מקום של רובד עץ הדעת טוב ורע והקשרה לנקרא מאושר אנו חיים בעולם בו הכול מחפשים להיות מאושרים תרים אחר האושר זאת בשל העדר שמחה אמיתית אושרו של האדם היותו מאושר תלויה בחברה שסביבו באם מאשרים אותו אם לאו כלומר על פי קנה מדה חיצוני -חומרי האישור יכול להיות לאו דוקא מאדם חיצוני אלא כול מה שהנו על בסיס הנקרא חומרי למשל יש לי כסף אני מאושר כי זה מאשר שהצלחתי עשיתי מעשה שהנו בתחום החומרי הגשמי למשל דחפתי מישהו הפלתי אותו תפשתי "מקומו" אני מאושר לעומת מקום שהשיג אדם במאמץ ראוי ( וכו בחברה כזאת בעולם של עץ הדעת טוב ורע זהו האושר שזה על משקל בטל דבר בטל האושר שאלה זו של צליל העץ אינה שאלה יהודית אלא שאלה שהנה הנקרא חכמת יון שחסרה בה שכינה והנה על משקל כול היפה טוב למרות שאם איני טועה זוהי שאל הבאה מהמזרח אולם אין זה משנה כלל שזה על אותו בסיס עץ הדעת טוב ורע ברובד זה שאלה זו הנה אכן רלוונטית ויש בה מן האמת ביחס לאותה חברה שאם אין מי שיאשר נפילתו של העץ ודאי שלא השמיע רעש הדבר נוגע לעניין הנקרא קיומי האושר ברובד זה נה של האדם הנצרך אישור לקיומו (הן מעשים מצד הטוב והן מצד הרע של עץ הדעת טוב ורע ) עי" כך גם קיום העץ מותנה בו מיחסו לעצמו =תפישה של אין אלוהים אם איני רואה נסתר ממני אינו קיים -גאוה ומוגבל בידיעות (ברובד עמוק זוהי שאלה הנשאלת על בסיס סדומי שהכול שלי ממני ) לעומת יודע שיש הנסתר ממנו והתאמצות להשיג -ענוה אולם לא אכנס לכך כעת ואשאר ברובד האושר האושר הנל" הנו מטה ללא מעלה כעת נבחן את עניין האושר ממעלה מטה השתלשלות האושר מעץ החיים לעץ הדעת טוב (עץ החיים ועץ הדעת טוב אחד הם ואינם נפרדים בחיים הגשמיים ) משיח אותיות חי שם יוד=ה ה משיח=השמחה "התורה עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיהמאושר " נקודת מבט מהכתוב ניתן לראות שהתורה הנה עץ חיים - היא משמעות החיים לא מהאדם אלא ממי שנתנו לו להבדיל מהשאלה הסדומית ) המחזיק בעץ החיים התומך בה נתמך עי" השם יתברך המסוכך עליו נתמכות זאת עי" השם מובנה שהאדם הולך בדרך החיים וכך מעשיו זהו אדם החי מתוך שמחה של אמת בכול רגע בחייו ונס החיים המתגלה לו בכול רגע ורגע הנו האישור והנו מאושר ברוך המקום שנתן תורה לעמו ישראל ברוך הוא אשרי העם שככה לו אשרי העם ש יהוה אלוהיו משלי " פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה צופיה הילכות ביתה ולחם עצלות לא תאכל קמו בניה ויאשרוה בעלה ויהללה ......." האושר הנמדד על פי המעשים הגשמיים החומריים כפי שהובא לעיל בשאלת רעש עץ נופל שבאם אינו נוכח בנפילת העץ אזי ודאי שהעץ לא השמיע רעש לעומת דברי שלמה אדם החי בשמחה של עץ החיים וכך מעשיו תוצאות מעשיו פירותיו הנם המאשרים אותו בניה פרי הבטן הבריאה כולה נקבית ביחס ל השם והפירות אשר מצמיחה האדמה מטובה גשמי הברכה וכו לא כתב שלמה שבעלה מאשר אותה כי אם מהללה שזה על משקל תומכיה מאושר =הוא נתמך עי" השם הנקרא סייעתא דשמיא הנו מהלל יה וברובד הגשמי הבעל המהלל שזה רובד של שמחה אשר ממנו משתלשל אושר כפי שחמלה הנה השתלשלות של רחמים -עץ חיים בברכה הלה
 
למעלה