אמזון משנים את המודל שלהם
במקום שיהיה לאמזון סחורה משלהם, הם רוצים יותר סוחרים שיבואו עם סחורה משלהם וימכרו דרך אמזון. כלומר אמזון רוצה לדחוף יותר להיות זירת מסחר מאשר להיות חנות אונליין.
 
אני התחלתי בבערך 2012-2013. היו לי כמה עשרות מוצרים, וזה הכניס לי כסף שבערך כיסה דלק לשבוע. כלומר יותר תחביב מאשר עסק. שנה שעברה פתחתי רשמית את החנות ואני מנסה להפוך את זה לעסק מאוד רציני וגדול במשרה מלאה.
 
אלא אם כן איביי יתחילו לעשות שינויים שיעזרו למוכרים, יותר ויותר מוכרים ינטשו בצורה חלקית/מלאה. יכול להיות שזה מה שאיביי רוצים - נגיד שישארו רק עשירית מכמות המוכרים וכל מוכר הוא עם כמות גדולה של מוצרים. דבר כזה הוא טוב בשבילי כי זה אומר שאין תחרות. כלומר כדי להיות מוכר מוצלח באיביי חייבים להיות עם נפח רציני וזה כבר לא יהיה תחביב/משרה חלקית אלא רק אנשים רציניים בצורה מלאה. אבל אם יהיה יותר מידי בעיות באיביי, גם מוכרים גדולים לא ירצו להשאר.
 
שופיפיי יעיל מבחינת ניהול מלאי ומעקב אחרי מכירות. לבנות את האתר עצמו זה קצת מאתגר, והאתר שלנו מאוד בסיסי מבחינת עיצוב. אנחנו מעבירים את השליטה למעצבת גרפית מקצועית שתעשה שיפוץ נרחב.
אבל גם אם יש אתר טוב, עדיין צריך להביא לקוחות לאתר, ולקוחות שיבצעו קנייה. אני משתמש בעיקר בגוגל בשביל שיווק. אם מישהו מחפש מוצר מסוים, גוגל שופינג (בעיקר בארה"ב), מראה את כל המוכרים שיש להם את המוצר הזה. ככה אנשים מוצאים אותי. נכון, שיווק עולה המון כסף. אבל אם רוצים לשרוד בג'ונגל של מסחר אלקטרוני, אין הרבה ברירות.
 
התהייה שלי היא האם איביי עשו יותר מידי מהלכים שמחסלים אותם ובשלב מסוים הם יהיו אתר שלאט לאט ישכח ויאבד שוק כנגד אמזון, או שהם מנסים לעצב את עצמם מחדש וזה מה שיציל אותם.