מה הסיבה לירידה במכירות באיביי?

naf86

New member
איביי מאוימת קשות על ידי אמזון

אם אני רוצה לקנות משהו לבית שלי, 99% מהזמן אני אזמין מאמזון ורק לעיתים נדירות אני אזמין מאיביי. איביי זה בעיקר דברים משומשים/נדירים שאין אותם באמזון.
&nbsp
&nbsp
 

naf86

New member
זה לא המקרה שלי

אבל יכול להיות מקרה של מוכרים ישראלים.
&nbsp
אבל התופעה של ירידה במכירות היא גלובלית. אני קורא בפורומים של איביי על מוכרים אמריקאים שירדו להם המכירות.
 

naf86

New member
אני לא מדבר על ירידות במכירות של ישראלים

אלא באופן כללי למוכרים באיביי.
יכול להיות שלישראלים יש עוד בעיה שגורם לעוד יותר ירידה. אבל המון מוכרים אמריקאים מדווחים על ירידות חדות במכירות.
 

Amiram_e

New member
ותה חושב שהצהרה על חבתר דואר שיקרית תעזור לך?

איך בדיוק הלקוח יאמת את מספר המעקב עם חברה שלא רלוונטית למשלוח?
אז בטוח שלא תקבל דירוג.
 

iyarmi9

New member
הצהרה שיקרית ????

ידידי, הכל בסדר אחינו? מה שיקרי בזה שאתה רושם USPS כאשר הפריט נשלח לארה"ב, מה שיקרי בזה שאתה רושם ITALIA POSTA כשנשלח לאיטליה, CANADA POST כשנשלח לקנדה וכו'...
 

naf86

New member
מה הסיבה לירידה במכירות באיביי?

(אני פותח שרשור חדש כדי לא להעמיס על השרשור הנעוץ)
אמירם כתב שהמכירות שלו ירדו באיביי. מקריאה באינטרנט, עוד מוכרים מתלוננים שבחודשים האחרונים הם חשים ירידה משמעותית. הם מאשימים את GTC, לא בטוח איך זה גורם לירידה במכירות(אולי כי זה מוריד את כמות הליסטים ה"חדשים" ומוריד למטה ליסטים שקיימים תקופה ארוכה?).

עכשיו, אני יודע שאיביי רוצים להעיף מוכרים קטנים ולהשאיר מוכרים גדולים. כמו כן איביי רוצים להעיף אנשים שמשתמשים בדרופשיפינג. אני עובד כדי להחשב מוכר גדול עם מלאי משלי, לכן המכירות שלי עדיין יציבות. כמו כן אני כל הזמן מעלה מוצרים חדשים, אז זה מביא עוד קונים. לא בהכרח העלייה במכירות משקפת את העלייה בכמות המוצרים שאני מציע, לכן אולי גם אצלי יש ירידה באופן יחסי, אבל פחות מורגש בגלל הגודל.

אבל אני בהחלט מסכים שאיביי לאט לאט פחות אטרקטיבי למוכרים. אני לא רוצה להתעסק עם אמזון/סירס/וולמארט, אז האופציה הדי יחידה שלי זה אתר משלי.
 

Amiram_e

New member
אתה באמת מיתמם?

אם אתה שולח חבילה לקנדה באמצעות דואר ישראל, כשהלקוח שלך ירצה לדעת את סטאטוס ההתקדמות של החבילה, האם ימצא את מספר המעקב הישראלי בפורמט RRxxxxxxxIL באתר canada post?
כיצד בדיוק איביי אמורים לנטר את זה ולתת ללקוח סטאטוס ?

כשהלקוח יפתח לך קייס שאין מעקב על המוצר, תגיד "אופסי" ותשנה בפרטי הקייס לדואר ישראל על מנת להוכיח לאיביי משלוח?
לא מבין את דרך העבודה החובבנית הזו.
לא בכדי איביי מתאמצים להעיף את כל המוכרים הקטנים ורוצים רק לעבוד עם חברות גדולות.
בעיות מעקב עם דואר רשום ידועות.
הפיתרון: על מנת שהחבילה תירשם ותהיה במעקב כל הדרך , צריך לשלוח אקו פוסט ולא רשום רגיל.
 

Amiram_e

New member
הסיבה: איביי רוצה להיות אמזון

איביי בעבר התעסק בעיקר באספנות. אחי התחיל את הקריירה שלו במסחר אלקטרוני לפני 15 שנה שמכר דרך איביי תקליטים לאספנים.
בהמשך הפך להיות אתר "יד 2"
היום איביי רוצים להיות אמזון ולכן הוא מקדם את החנויות הגדולות שישתמשו בממשק לקדם את העסקים שלהם.
המוכרים הקטנים כמונו יורדים בדירוג וגם נמצאים בתחרות גדולה מול הסינים במוצרים לא ממותגים ומול הספקים הגדולים במוצרים הממותגים.
אני מוכר באיביי משנת 2013 , בעבר לא היה עובר יום שלא מכרתי מספר מוצרים.
בשנה האחרונה יש לי מכירה פעם בשבוע בממוצע.
נכון שאני פחות משקיע גם בהעלאת מוצרים, סתם מחזיק את החנות מכוח האנרציה. מה שנכנס ברוך הבא. מה שלא לא.
תמיד הייתי שכיר במקביל. הכסף הזה היה אקסטרא.

אגב ניסיתי שופיפי. אפילו הלכתי לקורס שמונה חודשים בשיווק דיגיטלי. שילמתי עליו 9000 שקלים.
לא מוצא יתרון בממשק. שיווק דיגיטלי לא מצדיק את עצמו. עולה יותר מידי.
 

naf86

New member
אמזון משנים את המודל שלהם

במקום שיהיה לאמזון סחורה משלהם, הם רוצים יותר סוחרים שיבואו עם סחורה משלהם וימכרו דרך אמזון. כלומר אמזון רוצה לדחוף יותר להיות זירת מסחר מאשר להיות חנות אונליין.
&nbsp
אני התחלתי בבערך 2012-2013. היו לי כמה עשרות מוצרים, וזה הכניס לי כסף שבערך כיסה דלק לשבוע. כלומר יותר תחביב מאשר עסק. שנה שעברה פתחתי רשמית את החנות ואני מנסה להפוך את זה לעסק מאוד רציני וגדול במשרה מלאה.
&nbsp
אלא אם כן איביי יתחילו לעשות שינויים שיעזרו למוכרים, יותר ויותר מוכרים ינטשו בצורה חלקית/מלאה. יכול להיות שזה מה שאיביי רוצים - נגיד שישארו רק עשירית מכמות המוכרים וכל מוכר הוא עם כמות גדולה של מוצרים. דבר כזה הוא טוב בשבילי כי זה אומר שאין תחרות. כלומר כדי להיות מוכר מוצלח באיביי חייבים להיות עם נפח רציני וזה כבר לא יהיה תחביב/משרה חלקית אלא רק אנשים רציניים בצורה מלאה. אבל אם יהיה יותר מידי בעיות באיביי, גם מוכרים גדולים לא ירצו להשאר.
&nbsp
שופיפיי יעיל מבחינת ניהול מלאי ומעקב אחרי מכירות. לבנות את האתר עצמו זה קצת מאתגר, והאתר שלנו מאוד בסיסי מבחינת עיצוב. אנחנו מעבירים את השליטה למעצבת גרפית מקצועית שתעשה שיפוץ נרחב.
אבל גם אם יש אתר טוב, עדיין צריך להביא לקוחות לאתר, ולקוחות שיבצעו קנייה. אני משתמש בעיקר בגוגל בשביל שיווק. אם מישהו מחפש מוצר מסוים, גוגל שופינג (בעיקר בארה"ב), מראה את כל המוכרים שיש להם את המוצר הזה. ככה אנשים מוצאים אותי. נכון, שיווק עולה המון כסף. אבל אם רוצים לשרוד בג'ונגל של מסחר אלקטרוני, אין הרבה ברירות.
&nbsp
התהייה שלי היא האם איביי עשו יותר מידי מהלכים שמחסלים אותם ובשלב מסוים הם יהיו אתר שלאט לאט ישכח ויאבד שוק כנגד אמזון, או שהם מנסים לעצב את עצמם מחדש וזה מה שיציל אותם.
&nbsp
 

naf86

New member
אז עשיתי קצת מחקר

וקראתי דיונים בפורומים של איביי.
כמה דברים צצו שוב ושוב בדיונים:
1. GTC - זה כנראה משפיע בצורה מאוד משמעותית על המכירות. במקום שליסטים יתחדשו כל כמה ימים, הם עכשיו קבועים ולכן מתיישנים. זה דוחף אותם למטה בחיפושים, ולכן יש פחות מכירות. דרך לעקוף את זה הוא לסיים ליסטים בצורה ידנית, ולהעלות שוב בליסט חדש.
2. שינוי במנוע החיפוש - אנשים מתלוננים שהחיפוש של איביי לא מראה את כל המוצרים שלהם. אם אי אפשר למצוא את המוצר בחיפוש, הוא לא נמכר. הם כן מוצאים את המוצר שלהם דרך חיפוש באיביי.
3. בגלל שהיו שינויים בחוקי המס בארה"ב. אנשים קיבלו פחות החזרי מס השנה. פחות החזרים שווה כסף לבזבז.
4. אמזון ועוד חברות שמחזקות את הנוכחות אונליין שלהם.
&nbsp
איביי הודיעו שהיה להם ירידה במכירות ברבעון הראשון של 2019. נראה שהדרך שלהם להתמודד עם זה הוא להעלות את העמלות למוכרים ולהוריד את הפרסום. אחד הדרכים היא לגרום לליסטים לרדת למטה בחיפוש. מוכרים צריכים לשלם על PROMOTIONS לליסטים שלהם בשביל שזה יחזור למעלה. זה דרך לאיביי להרוויח עוד כסף.
משהו שיכנס בחודש הבא - עמלה קבועה של משהו כמו 25 סנט למוצר שנמכר. כמו שפייפאל גובים עמלה קבועה על כל מכירה, גם איביי רוצים. זה מהלך שכמובן יכניס לאיביי כסף, אבל לדעתי יגרום למוצרים זולים במיוחד להיות לא אטרקטיבים למכור. מה הטעם למכור מוצר ב-1$, אם בערך שליש מזה יכול ללכת לעמלות?
&nbsp
כמות המכירות שלי דווקא עולה. אבל אני מעלה 50-100 מוצרים חדשים כל שבוע. עם מלאי גדול יותר, מן הסתם יש יותר מכירות. אבל אני לא חושב שהעלייה במכירות בהכרח משקפת את העלייה במלאי. לכן יכול להיות שגם לי יורד המכירות, אבל בגלל שאני מגדיל את המלאי זה פחות מורגש.
&nbsp
אני חושב שהשינויים האלו יעיפו המון מוכרים קטנים וישאירו בעיקר מוכרים גדולים. מוכרים גדולים ירוויחו יותר כי מוכרים קטנים יתייאשו ויעזבו את אביי. כלומר אם רוצים להתגבר על העמלות/שינויים, חייבים להיות גדולים בצורה משמעותית יותר מהעבר.
 
למעלה