מה הפעולות שיש לבצע כשעבר מעל חודש ללא קבלת המשלוח?

trilliane

Well-known member
מנהל


 

superman1234

New member
זו זכותך המלאה לחשוב ולנהוג כך.

זה מאוד נחמד מצידך לדאוג למוכרים.....
אני לא בטוח שהם כל כך דואגים לך.......
 

superman1234

New member
ידידי ,

יתכן ואני צר מחשבה לעומתך. זה בסדר גמור.
ההסבר שלך כמובן מיותר לחלוטין. אתה תנהג כפי שאתה רוצה ואני אנהג כפי שאני מבין.
הבדיחה היא הדאגה "שלא להשניא את הלקוח הישראלי הכללי והלקוח הספיצי על המוכר."
וזה נלקח מבית מדרשה של גברת טריליאן.....
 
מה הפעולות שיש לבצע כשעבר מעל חודש ללא קבלת המשלוח?

שלום לכולם/ן

עבר מעל חודש מאז שביצעתי הזמנה ושצוין שהיא נשלחה (מסין)
בתנאי הרכישה צוין שזה יכול לקחת עד 3-4 שבועות עברו כבר 5
מה סדר הפעולות שעלי לבצע כעת ?
נ.ב. שילמתי דרך פייאפל
תודה רבה למשיבים!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא חריג למשלוח מסין; פשוט להמשיך להמתין וסביר שתקבל בקרוב

אם הזמנת מאיביי יש לך 30 יום מהתאריך האחרון המשוער להגעת המוצר כדי לפתוח תלונה. אני מחכה לפחות 25, ונדיר שאני פותחת בסופו של דבר (כי כמעט הכול מגיע). אם זה מאתר אחר, צריך לבדוק את הנהלים, אבל בכל מקרה אם שילמת בפייפל יש לך 180 יום (מתאריך הרכישה) לפתוח מחלוקת, כך שאין לחץ.
 
מודה לך על צפירת ההרגעה וההדרכה. אך מבקש להוסיף שאלה

מאחר ועברתי דירה ושיניתי כתובת קרוב לוודאי שסניף הדואר שלי השתנה. (לא הייתה לי הזדמנות להיזקק לדואר מאז)

האם וכיצד ביכולתי לבדוק עם הדואר היכן עלי לצפות לחבילה , אם מי ניתן לדבר ? סניף ראשי ? במחוז ?

תודה למגיבים. ותודה לך trilliane אין כמוך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כשתקבל הודעה לאסוף את החבילה ייכתב לך מהיכן לאסוף אותה

זה לא בהכרח סניף שכונתי, יש כיום עסקים קטנים שהפכו למרכזי חלוקת דואר. אני מניחה שאתה יכול להתקשר לשירות הלקוחות של הדואר ולברר, אבל זה נראה לי בזבוז זמן. לכל היותר הייתי מנסה לברר בקרב השכנים.
 

superman1234

New member
בדוק מה התאריך המאוחר ביותר שמובטח להגעת הפריט שהזמנת.

במידה והפריט לא יגיע עד לתאריך הזה, אל תמתין ופתח מייד קייס.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה לא יודע אנגלית או סתם משקר לו? estimated זה לא "מובטח"!

איביי מאפשרת פתיחת תלונה תוך 30 יום, אין שום סיבה למהר להתלונן במקום להמתין למוצר שיגיע בקרוב (בסבירות גבוהה) וייתר את התלונה הן ללקוח, הן למוכר.

אף מוכר לא אוהב לקוח שרץ להתלונן בשנייה שאפשר (רק כי הדואר מתעכב, והרי המוכר אינו אשם) וישראלים שמתלוננים פוגעים בלקוחות אחרים, יש מוכרים שמפסיקים לשלוח לישראל בעקבות זה (או שיחסמו את הלקוח המסוים). אחרון חביב, כבר דווח כאן בעבר על כך שאיביי סגרו חשבונות ללקוחות שפתחו יותר מדי תלונות (כן, גם "מוצדקות" על מוצרים שלא הגיעו).

בשורה התחתונה, זו עצה שלא רק פוגעת במוכרים, היא עלולה לפגוע גם בלקוחות. אם אתה טיפוס קצר סבלנות וחייב להתלונן בשנייה שאפשר, ניחא; אבל לייעץ לאחרים לנהוג כמוך, במיוחד לקוחות שיכולים ומוכנים להמתין ובסה"כ רוצים לוודא שהכול בסדר, נורמלי ושהם לא מפספסים את מועד התלונה – זה מיותר ואף מסוכן, עלול לפגוע בסופו של דבר בלקוחות ישראלים (וגם בך!).
 

liranmelzer

New member
הפורום מלא באנשים עם דעות שונות

הגיע הזמן שלפחות תקבלי את זה שאנשים יכולים לייעץ לאחרים מניסיונם ומדעותיהם, ששונות משלך ואולי לפעמים מוצלחות יותר ולפעמים מוצלחות פחות.
אז אני מציע לך להפסיק לפסול את דעותיהם של כלל המשיבים בפורום. לא רק את "צודקת" (אם יש דבר כזה בכלל צודק לדעות).
&nbsp
הכותרת שלך לא ראויה, וגם ההמשך.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למעט העצה השונה, יש כאן גם עניין של עובדות, כך הכותרת שלי

והיא ראויה מאוד כשמשקרים לגולש ומציגים את הדברים כאילו יש התחייבות לתאריך שמוגדר מפורשות כהערכה בלבד. אני צודקת כי זו עובדה, לא דעה. גם העובדה שמוכרים מפסיקים לשלוח לישראל בעקבות חבילות שלא מגיעות היא עובדה שדווחה כאן יותר מפעם אחת.

אין לי בעיה שלא מסכימים עם דעותיי, יש לי בעיה עם העצה המסוימת הזו כי היא עצה שלא מיטיבה עם אף צד בעסקה ויכולה להשפיע לרעה גם על לקוחות ישראלי אחרים.

דווקא כמוכר מוזר לי שאתה מטיף לי מוסר, בהתחשב בכך שעצתי מיטיבה עם מוכרים. האם אתה כמוכר תרצה שיתנו ללקוחותיך עצה למהר להתלונן בשנייה שמגיע התאריך או היית מעדיף שהם יהיו סבלניים יותר וימתינו עוד, יקבלו את החבילה ולא יפתחו מולך תלונות? בכנות, בבקשה.

הייתי מקבלת את ההטפה שלך כמובנת לו הפורום הזה היה ידוע בפלורליזם ובסובלנות יתרה לריבוי דעות. אבל חרף דבריך, קרו אין ספור מקרים שבהם נתתי עצות ותקפו אותי על ימין ועל שמאל, על כך שהעצה שלי מזיקה ואני לא מבינה וכו' וכו'. איש לא התגייס לעזרתי וסיפר לשאר חברי הפורום שזה בסדר שלכל אחד יש דעה משלו ולא צריך לפסול את דבריי... מדהים איך אפילו כשהעצה שלי עולה בקנה אחד עם האינטרס של המוכרים בפורום עדיין מצאת סיבה לתקוף אותי. קשה לפספס הזדמנות, מה?
 

superman1234

New member
להלן העובדות :

1. אי ביי מאפשרת לפתוח קייס יום לאחר ה DUE DAY שמופיע בליסט של הפריט.
2. המלצתי - פריט שלא הגיע עד ל DUE DAY - להשתמש בכלי שאי ביי מספקת ולפתוח מייד קייס.
2.1 בקייס ישנם שתי אפשרויות - לבקש החזר או לבקש את הפריט. מכאן ההחלטה היא בידי הקונה מה מתאים לו בהתאם לדו שיח שיתפתח בינו ובין המוכר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא. להלן העובדות:

1. אין באיביי "due day". זו טרימיונולוגיה שהמצאת לצורך הטיעון שלך. איביי מאפשרת לפנות למוכר בנושא אי הגעת המוצר מרגע שהתאריך המשוער האחרון עבר ולמשך 30 יום.
A buyer can report in My eBay that they didn't receive an item once the item's latest estimated delivery date has passed, and for 30 days after the latest estimated delivery date.
http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html#timelines

2. זו אכן ההמלצה שלך, אבל השאלה על מה היא מבוססת. הסברת שאתה נורא לחוץ לגבי פרוייקטים שלך, בסדר; במה הפרוייקטים שלך רלוונטיים לקוחות אחרים? למה הם צריכים למהר כשיש להם 30 יום וסביר להניח שזה ייפתר בלי שיעשו כלום כי המוצר יגיע? לא נימקת.

אני כן נימקתי, והסברתי את החסרונות האובייקטיביים בהמלצה שלך – למוכר, ללקוח וללקוחות אחרים. אני יכולה להעיד על עצמי ששיטת ההמתנה מוכיחה את עצמה שוב ושוב. אף שאני מזמינה הרבה, נדיר שאני נאלצת לפתוח תלונות ומחלוקות. אני חוסכת טרחה וטרדה מעצמי, למוכרים, למערכת, וגם לסטטיסטיקה. אני לא עוד ישראלית לחוצה וקוטרית שגורמת למוכרים בינ"ל להסס אם להמשיך לשלוח לישראל (או לעבור ל-GSP ולהיפטר מכל הבעיות. לא רלוונטי לסין, כמובן).

מוכרים רבים יבקשו (ובצדק) מהלקוח להמתין (כי בד"כ המוצר יגיע בקרוב). מרגע שנפתחה פנייה, היא נסגרת אוטומטית תוך 30 יום אם היא לא נסגרת בדרך אחרת. כלומר מי שנחפז לפתוח פנייה מצמצם את זמן הגעת המוצר ואת זמן הטיפול בבעיה. למשל מי שבאמת רוצה לחכות ו/או לבקש שהמוכר ישלח את המוצר מחדש. לעומת זאת מי שמחכה 25 יום מהתאריך המשוער האחרון להגעת המוצר ורק אז פותח פנייה, רק מאותו רגע נספרים 30 יום, כלומר יש לו עוד 55 יום במצטבר. כאמור, מניסיוני הרב זה מאוד עוזר.

בשנה האחרונה קיבלתי חבילות מארה"ב אחרי שישה ואחרי שמונה שבועות; חבילות מסין גם אחרי חודשיים ואפילו שלושה... כלומר גם חבילות שלכאורה נראו "אבודות" הגיעו. כולן. פשוט לאט. הזמנתי עשרות מוצרים בשנה האחרונה וכולם הגיעו (מארה"ב, מאירופה, מסין, מישראל...).

אין ספק שיש גם חבילות אבודות (כיום פחות) שלא יגיעו לעולם. אבל ההמתנה מורידה את כמותן משמעותית, כי פעמים רבות הן לא אבודות אלא רק תקועות ומתעכבות. החיפזון מהשטן.
 

superman1234

New member
טריליאן יקרה. את מבינה שלא קראתי את כל "החפירה" שלך.

ההסברים שלך באמת שהפסיקו לעניין אותי.
אמרתי לאלו שקוראים את מה שאני כותב מה ההמלצה שלי, ואיך אני נוהג.
ההמלצות שלי מבוססות על קנייה ממוצעת של כ 200 פריטים בשנה מ איי ביי.
יש לי מספר ספקים קבועים לפריטים מסוימים ואני מתיחס אליהם אחרת מאשר לספק אקראי. מניסיוני פריט שלא הגיע (מסין) ב DUE DAY גם לא יגיע (95%) לגבי 5% שמגיעים ובמידה וקיבלתי החזר אני משלם מחדש וזה לוקח בדיוק דקה וחצי לבצע.
נ.ב מ BANGGOOD, שאין להם נוהל כתוב למצב הזה, קרה לי רק פעם אחת שפריט הגיע פגום, דיווחתי (עם תמונה) ומייד נשלח חדש. זו בהחלט המלצה לקניה (במקביל) גם מהם בנוסף ל אי ביי. לאלי אקספרס אני משתדל לא להתקרב. יש לי כרגע רק הזמנה אחת פתוחה אצלם וגם זה מחוסר ברירה.
 
למעלה