מה הפרמטרים?

צביקה38

New member
מה הפרמטרים?

כאשר אנחנו ניגשים לאמן מתאמן חלקנו עשוי לנסות לקבוע בשלב ההתחלתי,בפגישות הראשונות ,בין היתר מה יחשב להצלחה אצל המתאמן. מאחר ולכל מתאמן יכולות אחרות עלינו לקבוע גם לעצמנו מה יחשב כהצלחה על פי פרמטרים שיטוו את הדרך. האם נכון לקבוע פרמטרים אילו? אם כן באיזה שלב? כיצד את/ה קובע את הפרמטרים? אם לא נכון לדעתך לקבוע פרמטרים אלה מה יחשב להצלחה? האם נכון לבנות תוכנית פעולה או "לזרום" מאימון לאימון? שבת קסומה צביקה ברגמן
 

עפרה ד

New member
מה ששלי ומה ששלו...

את ההצלחה נכון בעיני שיקבע המתאמן, וגם את הפרמטרים להצלחה. לפעמים נראה לי שזה לא מספיק, שחוויה של אימון אמורה להיות עצומה "פתיחת שערי שמיים", מטמורפוזה.. ולא מרגישה שזה קורה למתאמן, ואז אני מתוסכלת, אבל הוא מצידו עשה צעד שבשבילו הוא ענקי, והוא מרגיש שהצליח בגדול.. ואז אני מבינה, שמי שצריך כאן להתאמן על הפרדה בין שלי לשלו - זו דווקא אני
 
על מדדים אובייקטיביים וסובייקטיביים

אני מקפיד לעצב יחד עם המתאמן את המדדים שלו לאימון. לאחרונה הפרדתי את המדדים להצלחה לשתי קבוצות: מדדים אובייקטיביים - מדדים מדידים, כמותיים וברורים - מדדים שהמתאמן ואני לא יכולים שלא להסכים אם הוא עמד בהם. דוגמאות - להגדיל את כמות הלקוחות ב-50% בחודש דצמבר, לרדת 3 קילו עד 1/1/06, וכד'. מדדים סובייקטיביים - מדדים שרק המתאמן יכול להגיד לי אם הוא עמד בהם, הם יכולים להיות גם מדידים וכמותיים אך הם בד"כ קצת יותר מעורפלים למדידה. דוגמאות - לנהל ישיבות באופן יותר אפקטיבי, לשפר מערכת יחסים עם פלוני, וכד'. שלוש הערות לקביעת המדדים: הראשונה - אני 'מתעקש' על יציאה לדרך עם מדדים, אפילו אם הם לא מדוייקים בהתחלה, פשוט כדי שיהיה ברור לשנינו 'מה מונח על כף המאזניים' ומה ההקשר של שיחת האימון. השנייה - המדדים נקבעים בשיחה משותפת, אנחנו חוקרים ביחד כל מדד כדי לוודא שהוא מדוייק למתאמן. ושלישית - אם צריך אנחנו חוזרים מדיי פעם למדדים, בוחנים אותם, משנים אם צריך, מוסיפים וכו'. כי זה מה שיפה בזה - אלו המדדים של המתאמן! וממש נכון שהוא יבחן אותם באופן שוטף כך שעמידה בהם תעצים אותו. שבת שלום. עמירם.
 
המדדים להצלחת האימון

מהשאלה בדבר המדדים עולים שוב ההבדלים בין הגישות השונות לאימון. אני מקדישה תשומת לב רבה בשיחות האימון הראשונות לניסוח המטרות. אני רואה שככל שהמטרות בהירות יותר לי ולמתאמן, כך מתעצמת היכולת שלו להשיג אותן. כאשר אני חוקרת יחד אתו למה הוא מתכוון בדיוק כאשר הוא מציב לעצמו מטרה וככל שאנחנו בוחנים לעומק היכן נמצאים הדברים היום, כאשר אנחנו יוצאים לדרך האימון, כך העבודה נעשית יותר אפקטיבית. ויותר מכך: לפעמים עצם החקירה הזאת, היא כבר האימון עצמו, כי הבהירות שנוצרת עושה אחד משני דברים: יש כאשר יצירת הבהירות מעלימה את המטרה, כלומר המתאמן כבר לא רואה עניין בהשגת המטרה שעליה חשב מלכתחילה, כי הדברים נראים לו באור חדש. ואפשרות שנייה היא שהבהירות שנוצרה מביאה אותו לפעולה לגבי אותו תחום והמטרה מושגת באופן מהיר ומפתיע, כי כפי שאנחנו יודעים, מרבית המכשולים נמצאים אצלנו בראש והם לא באמת בעולם. ותהליך הברור שאנחנו עושים מסיר את המכשולים האלה. זאת תרומתי לדיון ויחד עם זאת, טוב שיש גישות שונות ונקודות מבט מגוונות, כך המתאמנים יכולים לבחור מה מתאים להם.
 
למעלה