מה הקשר?

יחיאב

New member
כאותו קשר

שבין עבודת ניקיון הבית לעבודת ה' לשמה? (מלאכה שלעולם לא תושלם וכל פעם צריך להתחיל בה מחדש)
 

iricky

New member
יפה אבל לא

הקשר הוא בין עניין אקטואלי לביוגרפיה של ל'
 

יחיאב

New member
קשור לדברים שליבוביץ

חיווה דעתו פעם בעניין פתיל התכלת?
 

iricky

New member
לא זכור לי במה מדובר אבל לא

אם אתה מכיר יש או היה בגלי צהל תוכנית כזאת (60 שניות) "מה הקשר". התשובה היתה מחולקת קטעים קטעים, כאשר כל קטע נסתיים במונח שהיה עניינו של הקטע הבא, וכך בכמין שרשרת נוצר הקשר בין שני המונחים שבחידה, שנראו מלכתחילה רחוקים ולא קשורים כלל. למעבר הזה בין קטע לקטע אני קורא פיתול. לשון אחר, השרשרת שלי מורכבת מארבע חוליות. ["חומרי ניקוי"] - [X] - [X] - [ליבוביץ].
"חומרי הניקוי" קשורים למשהו שהתפרסם היום בכמה עיתונים ואתרי אינטרנט, ואצל ל' מדובר כאמור בפרט ביוגרפי שלו.
 

שיוש82

New member
בחרת את הפינה הכי מטופשת בתחנה

ואח"כ אתה מלין שהתקשורת שטחית! עבור תדר...
 

iricky

New member
לגמרי

לא. טווית חוטים בין עולמות הנראים מרוחקים היא מלאכה הדורשת גם חכמה וגם עומק.
מעולם לא ציפיתי שהתקשורת תהיה מעמיקה, אבל לפחות שלכתבים יהיה מושג על מה שהם מדברים ושידעו לכתוב בלא שגיאות. זו הרי מלאכתם.
אל תספר לי שידעת מי זה פריץ הבר.
 

iricky

New member
יש קשר

1. אתמול והיום נחשפה חברת מוצרי ניקיון צרפתית, המשווקת קו מוצרי היגיינה וניקיון בשם "ציקלון B" .
2. ציקלון B הוא שמו של הגז שבו השתמשו הנאצים להשמדת יהודים במחנות ההשמדה. גז זה הוא פיתוח של התכשיר ציקלון A.
3. ציקלון A הוא תכשיר שנועד להשמדת מזיקים בצמחים. תכשיר זה פותח בידי "החברה הגרמנית לבקרת מזיקים", שבראשה עמד פרופ' פריץ הבר, יהודי מומר בעל פרס נובל לכימיה.
4. פרופ' פריץ הבר היה ממוריו של ליבוביץ באוניברסיטת ברלין.

וזה הקשר בין מוצרי נקיון לישעיהו ליבוביץ.
 

יחיאב

New member
אז נראה אותך עכשיו:

(סתם, זה לא באמת קשה)
3+3=4
5+6=3
1+6=2
2+4=1
7+8=?
 

יחיאב

New member
נו, ריקי, רוצה רמז? כנס ותראה

וזה רמז גדול.
יותר קל לענות על החידה אם לא מסתכלים עליה.
 

iricky

New member
מוזר

אם לא מסתכלים עליה אז איך יודעים מה החידה? או על מה לא להסתכל? אתה בטוח שאתה מאופס?
 

יחיאב

New member
שלחתי את החידה הזו לאחי בווטסאפ,

ובגלל שהוא היה בנסיעה אשתו כתבה שכשהם יגיעו הביתה הוא יוכל להתייחס לחידה. אז רמזתי שיהיה לו יותר קל לפתור אותה במהלך הנסיעה. ואכן כעבור דקה הוא פתר אותה.
 

iricky

New member
הדבר היחיד שעולה בדעתי

הוא שאם לא מסתכלים על החידה אז אין קשר בין המשוואות שכתבת ובין השאלה. אז למה שזה לא יהיה 15?
אבל עדיין אני תוהה שאם לא מסתכלים על החידה אז איך אפשר לדעת מהי?
 
אולי 2?

בגלל חצאי העיגולים, או העיגולים השלמים, שבספרות ( בכל 3 יש שני חצאי עיגול, בכל 6 עיגול ומחצה, ב-2 חצי עיגול, וב-8 שני עיגולים שלמים.
 

יחיאב

New member
אבל בשביל זה אתה צריך להסתכל על המספרים

אז לא, זה לא הפתרון המלא.
 
למעלה