מה התרשמותכם ממטרונית גוש דן?

מה התרשמותכם ממטרונית גוש דן?

כ100 מטרוניות שייקח להם כשעה וחצי לנסוע 21 ק"מ ולעצור ב25 תחנות (בכל כיוון) כשעליהם כ190 נוסעים. חודש בלבד להתרגל לאמצעי התשלום "העצמי" במקום לשלם לנהג לפני שיגיע עידן הקנסות של הפקחים שיקנסו ב180 ש"ח כל נוסע שלא תיקף את כרטיסו. בשונה מחיפה או ירושלים השקת המטרונית בגוש דן עברה חלק ומהר יותר והיחס המונציפאלי למטרונית גוש דן שונה ממטרונית חיפה או הרכבת הקלה ירושלים מכיוון שהיא רק אמצעי זמני עד להשקת הקו הראשון של הרכבת הקלה (מעניין האמת אם בהמשך יופנו המטרוניות לנתיבים הבאים של פריסת הרכבות הקלות בגוש דן). בכל אופן למרות ההשקה הטובה יחסית עדיין זמן הנסיעה מאכזב וזה עוד לפני שיבושים שיגרמו המשך העבודות של הרכבת הקלה שתעבור באותו תוואי. אך אפשר להאשים (כמו גם בירושלים וחיפה) את העובדה שבארץ לא אימצו את הטכנולוגיה המאפשרת למטרוניות ולרכבת הקלה להשתלט על הרמזורים כך שיהיה להם "גל ירוק" בין התחנות.
 
מישהו יודע אם יש עיר בעולם שהיה בה רכבת תחתית וויתרה עליה?

ההשראה לשאלה באה מכמה סדרות שיצא לי לראות למשל פרק במשפחת סימפסון בו הילד בארט מגלה שתחת לעיירה שלהם פרושה תשתית של רכבת ענתיקה שנסגרה והכניסות לתחנותיה נסגרו. גם סידרה אחרת שראיתי (החץ) שמבוססת על קומיקס הציגה רכבת תחתית ענתיקה סגורה תחת לעיר הדמיונית "סטארלינג סיטי" (650,000 תושבים בעיר עצמה ועד 2 מיליון עם הפרברים לפי העלילה). אגב בשתי הסדרות מספיק היה להזיז ידית כדי להזרים חשמל ולתפעל את הרכבת החלודה. גם סידרת הסרטים באטמן הציגה רכבת עירונית קלה (מונורייל) עם מסילות מעל מפלס הרחוב שעם השנים נסגרה. לכן שואל האם יש דבר כזה במציאות? (כלומר אני מודע חלקית שיש מקטעים ותחנות שבוטלו בערים עם רכבת תחתית בת עשרות שנים כמו מוסקבה, לונדון, ניו יורק ועוד אבל עיר שמקפיאה לחלוטין את הרכבת?)
 
למעלה