מה ה"ירוקים" עשו בת"א?

טולאי

New member
מה ה"ירוקים" עשו בת"א?

הירוקים נבחרו למועצת ת"א על בסיס הגדלת מס' החניות. בקשר לתוכנית הבנייה בפארק הירקון פאר ויסנר הציג, איך לומר, עמדה פשרנית מאוד. כיצד הירוקים יפעלו למען איכות סביבה, לדוגמא, כשהם לא מסתכלים על עניין ה"צדק הסביבתי"? לדעתי, כפעיל איכות סביבה, הרשימה הירוקה ביותר היא חד"ש, תשאלו אותי למה? כי ההסתכלות על בעיות הסביבה כבעיות חברתיות היא הנכונה ביותר והאמיתית ביותר. אדום בדגל הירוק - מתוך אתר "הארץ"
 
עשיית מפלגת הירוקים

עשיית מפלגת הירוקים מפרטת בדף זה, שים לב לעשייה הנרחבת, באזור גוש-דן ובת"א למרות שהאדם שנבחר לעמוד בראש העיריית ת"א הוא לא ממפלגת הירוקים. עכשיו בוא תגלה לנו מה היא העשייה הסביבתית של חד"ש בעשרות השנים שהייתה בכנסת? היתרון של מפלגת הירוקים הוא שאנו לא מזוהים עם אף גוש פוליטי אנו מזוהים רק עם המאבק למען הסביבה. אנו המפלגה היחדיה שהתנאי שלה להצבעה על תקציבים יהיו שיפור מצב הסביבה, האם אתה רואה את חד"ש או מרץ מתנים הצבעה שלהם בשיקולים סביבתיים? אני לא רואה, הם לא עשו זאת בעבר ולא יעשו זאת בעתיד! נושא הסביבה במפלגות האלו הוא שימלה הדורה שמתגאים בה אבל אף פעם לא לובשים! תודה, דרור
 

טולאי

New member
חד"ש, הקול הירוק בקלפי

1. שני הח"כים של חד"ש הם חברים בשדולה למען איכות הסביבה. שניהם חתומים על אמנות נגד זיהום האוויר והמים ונגד ניסויים ועינויים של בע"ח. 2.ד"ר דב חנין הינו יו"ר ארגון הגג של ארגוני הסביבה, חיים וסביבה. ד"ר חנין ידוע כפעיל מאבקים סביבתיים כמס' רב של שנים וכקול ברור נגד שלטונות הזיהום והכיבוש.3.ד"ר חנא סוויד הוא פעיל מאבקי סביבה בצפון הארץ. ד"ר סוויד היה האדם שהמליץ את חוות הדעת נגד בניית התחנה המרכזית, שהורסת לתושבי דרום ת"א את החיים. לאחרונה, היה פעיל בכפרו, עילבון, נגד הקמת האנטנות הסלולריות בכפר.ד"א, סביבתי הוא פוליטי! אי אפשר להגיד "אנחנו דואגים רק לסביבה, זה שיש כיבוש ופשעי מלחמה בשטחים זו לא בעיה שלנו". למי שמזהם את הסביבה יש אינטרסים כלכליים בכך, לדוג', מזוט מול גז טבעי בנושא החשמל. ירוק-אדום- הנבחרת הירוקה של מפלגת חד"ש ותפיסת הצדק הסביבתי.
 
ד"ר סוויד התנגד לשמורת טבע

שפגעה בעתודות הקרקע של המועצה שבראשה עמד. כשהקונפליקט הוא בין אידאולוגיה מדינית או רווחת הציבור שבחר בו ובין שמירת טבע, הבחירה של ד"ר סוויד היא מובנת. אבל זה מרחיק אותו מההגדרה של "ירוק". עילבון זו מועצה מקומית, לא כפר.
 

טולאי

New member
זו גזענות

הראייה הסביבתית של חד"ש היא ראייה כוללת של צדק סביבתי וחלוקתי.לא כל בני האדם נפגעים במידה שווה מזיהום הסביבה: אדם עמיד, יוכל לקנות מים מינרלים, לעומות רוב האנשים, שייאלצו לשתות מי ברז. לפעמים משתמשים בצורה צינית גם במושג נכון של שמירת הטבע כדי להפלות בין אזרחים של מדינת ישראל. מענייין לשים לב, שכשבמעלות רוצים לבנות שכונה חדשה על חורשה ירוקה, האדמה היא לא חשובה, העצים לא חשובים, בכלל, מי צריך ריאה ירוקה ושטח מרחב גם לתרשיחה (תרשיחה היא כפר בן 1,000 שנים המסופח לעיר מעלות. הכפר, נאבק בתוכנית בנייה של מעלות שמטרתה לחנוק אותו מכל צדדיו ולבטל את אופיו הייחודי הכפרי. אם תתבצע תוכנית זו, תהפוך תרשיחה להיות שכונת מצוקה ערבית בתוך עיר יהודית)? לעומת זאת, כשבעילבון רוצים להרחיב את השטח המוניציפלי של המועצה, על מנת לבנות בתים, אז האדמה חשובה, החורש הוא טבעי וחשוב, חייבים ריאות ירוקות וכו'.
 
מה גזענות? מה אתה קופץ?

אם הראייה הסביבתית של ד"ר סוויד היא מגבולות האינטרסים שלו והלאה, אי אפשר לקרוא לו "ירוק". העובדות הן: ניסו להקים שמורת טבע בבקעת נטופה, חנא סוויד התנגד (וסיבותיו המוצדקות עמו), השמורה לא קמה. המסקנות מכאן הן על אחריותך. גם אם היו קוראים לו דב חנין הייתי טוען שבהתנגדות הזאת הוא הסיר את עצמו מרשימת הח"כים הירוקים.
 

טולאי

New member
אז זה מוצדק או לא?

אתה לא יכול להגיד שמצד אחד הוא צודק, ומצד שני הוא לא ירוק, נכון?
 
ודאי שאני יכול

כראש מועצת עילבון, ההתנגדות שלו לשמורה שחוסמת התפשטות מערבה של העיר היא מובנת. זה עושה אותו ירוק כמו כל ראש עיר אחר - כלומר: לא ירוק. למי שמעמיד בראש סדר העדיפויות את שמירת הטבע והסביבה, ד"ר סווייד אינו שומר טבע. חד וחלק.
 

טולאי

New member
אז בא ננסח את זה ככה

בנאדם שחושב על אנשים, ונאבק נגד מפגעים סביבתיים, הואא לא סביבתי, לעומת זאת, פאר ויסנר, שתומך בהגדלת מס' החניות בת"א וכתוצאה מכך את מס' המכוניות, הוא ירוק. הגיון מעוות משהו :S...
 
ההגיון בסדר גמור

וגם אני תוהה מי הוא פאר ויסנר שאמור לייצג את האינטרסים של הטבע בכנסת.
 
פאר ויסנר יוזם אגרת גודש בת"א

במטרה להפחית את העומס התחבורתי ואת זיהום האוויר. לגביי קמפיין החנייה הנה תשובתה של הדס לנושא... תודה, דרור
 

טולאי

New member
מי שלא רואה את הצד החברתי

ואת הקשר בין סביבה לחברה אינו מציג תפיסה סביבתית עכשווית באמת.
 

טולאי

New member
שכחתי להוסיף

אגרות גודש הן אמצעי רגרסיבי מבחינה חברתית (מעדיף את העשירים ופוגע רק בעניים) לכן אין ברירה אלא לסגור לחלוטין נתיבים מסויימים לרכב פרטי ולאפשר בהן תחבורת אופניים ואוטובוסים.
 
הפחתת זיהום האוויר

הפחתת זיהום האוויר היא מטלה סופר חברתית! מפלגת הירוקים לקחה על עצמה את אחת המטלות הכי חברתיות שיש, לדואג לבריאות של האנשים. אם לדאוג לבריאות אינה משהו חברתי איני יודע מה היא אג'נדה חברתית. שני הדברים הבסיסיים,מים ואוויר, ביותר של האדם הם מזהומים. בת"א אי-אפשר לנשום אוויק נקי, והציבור כבר שנים מאס במי הברז ושותה רק מים מינרלים. שני העובדות האלו הן פוגעות בעיקר בעניים. האם אתה חושב שעניים יכולים לקנות מים מינרלים? האם אתה חושב שעניים יכולים לממן טיפול רפואי בגין זיהום אוויר. תודה, דרור
 

טולאי

New member
מוזר, זה די נשמע כמו הרצאה

של דב חנין... זה ניסיון להראות את האגרה הזאת כיפה. אגרת גודש = פתיחת נתיבים לעשירים בלבד על ידי יצירת אגרה על כניסה לכבישים מסויימים. הדבר לא הגיוני, בגלל שאתה מפלה בין עשירים לעניים: אגרת גודש נותנת לעשירים לנסוע במכוניתם הפרטית בזמן שעניים לא יכולים. חברתיות וסביבתיות, היא מניעת כניסת רכב פרטי בכלל לאותם כבישים, בלי הבדל למי יש יותר שטרות בארנק...
 
תודה, זה נשמע כמו מחמאה

אגרת גודש אינה המצאה ישראלית אלא הליך מקובל בכל העולם שרוצה לעודד תחבורה ציבורית על פני הפרטית. העדפה של רכב פרטי היא הדבר הכי לא צודק שיש, מדובר בכלי שמבזבז אנרגיה, גורם לזיהום, ומבזבז שטח. לכלי רכב פרטי צריך להיות תפקיד הרבה יותר קטן במערכת תחבורה אורבנית מודרנית. זאת המדיניות שלנו והיא מאוד חברתית, כשמנהל ועובד קשי יום יגעו למוקם העבודה שלהם בתחבורה ציבורית נראה בזה כהישג. וכן אגרת גודש היא אחד הכלים לגרום לכך. לדעתי יהיה הרבה יותר צודק שתהיה תחבורה ציבורית ראויה לכולם, האנשים שבראש ובראשונה ירווח מכך הם העניים. תודה, דרור
 

טולאי

New member
אין ספק,

הדרך היא לשפר את התחבורה הציבורית, ולחסום כבישים לתחבורה פרטית...
 
את האמת די עלוב

חד"ש בכנסת עשרות שנים והעשייה סביבת מסתכמת במשפט אחד? "שני הח"כים של חד"ש הם חברים בשדולה למען איכות הסביבה. שניהם חתומים על אמנות נגד זיהום האוויר והמים ונגד ניסויים ועינויים של בע"ח." דר' חנין אמנם איש סביבה אבל האירגון שהוא עמד בראשו היה אמור להיות לא פוליטי לכן בעייתי שחד"ש מיחסת הישגים של חיים וסביבה אליה. הרי אני ופעילי סביבה אחרים שהיינו שותפים לעשייה של חיים וסביבה בנושאים השונים לא ידענו שיום אחד יבוא דר' חנין וייחס את העשייה הזו לחד"ש. אגב, חיים וסביבה מוכר בחוק, ולא נראה לי שהחוק היה מכיר בארגון שהוא מפלגתי?!?!? לי לא ברור למה דר' חנין ודר' סוויד לא עבודו ב3 שנים האחרונות בתוך המפלגה שלהם כך שהח"כים של חד"ש יפעלו בנושאי סביבה. אני למשל שאין אף ח"כ בכנסת מן המפלגה שלי הרמתי שני נושאים לדיון בכנסת. כביש 20, ונושא זיהום הביוב! לפי הדברים שלך העשייה שלי בכנסת הייתה יותר מאשר של כל הח"כים של חד"ש גם יחד? ואני בכלל לא ח"כ.... תודה, דרור
 

טולאי

New member
אתה ביקשת,הצעות חוק סביבתיות של חדש

בכנסת ה-16 בלבד: הצעת חוק ייצוג ארגוני איכות הסביבה באיגודי ערים; הצעת חוק אוויר נקי לישראל; הצעת חוק לעידוד השקעות הון (תיקון - שמירה על איכות הסביבה) ועוד חד"ש והסביבה-חמש שאלות ממשלת ישראל דנה והחליטה ב- 14 במאי 2003 החלטה בדבר פיתוח בר-קיימא. מה דעתכם על כך? חד”ש תומכת במימוש בהחלטת הממשלה בדבר פיתוח בר-קיימא. אנו סבורים שבעלי הון וגורמים שהם בעלי אינטרסים בתחומי הנדל”ן והבנייה הם המכשול העיקרי לביצוע החוק. אנו סבורים שיש לפתוח במבצע ציבורי כלל ארצי, במרכז ובפריפריה, בהשתתפות יהודים וערבים שבכוחו לאלץ את הממשלה לממש את ההחלטה. ומהי עמדתכם בנוגע לחוק החופים ולתמ”א 13? חד”ש תומכת בחוק החופים אף קוראת להרחיבו. אנו גם מצדדים בתמ”א 13, אך סבורים שאותם הכוחות המונעים את ביצוע החלטת הממשלה בדבר פיתוח בר-קיימא פועלים על מנת לרוקנה מתוכן. האם לחד”ש יש דעות מגובשות בכל הנוגע לתחבורה הציבורית? להלן עמדות תנועה חד”ש בנושאי תחבורה: * אנו מצדדים במתן עדיפות ברורה לתחבורה הציבורית על חשבון צמצום השקעות בכבישים. * הבטחת שירותי תחבורה ציבורית ברמה גבוהה ליישובי הפריפריה וליושבים הערביים. * הפסקת ההפרטה של התחבורה הציבורית והבטחת איכותה וזמינותה. * פיתוח תחבורה מסילתית, הפחתת מחירי הנסיעה ברכבת, הוספת קרון מיוחד להובלת אופניים ורוכביהם בכל רכבת. * פיתוח שבילי אופניים בערים. חיבור ערים סמוכות באמצעות שבילי אופניים. הקמת רשת שבילי אופניים ארצית שתשרת את המרכז ואת הפריפריה. * עצירת פרוייקט “כביש חוצה ישראל” ופרוייקטים דומים של הפרטת כבישים - שלדעתנו הם אסון חברתי ואקולוגי. הפסקת הפרטת תשתיות תחבורה, סביבה, שירותי המים והאנרגיה. * תכנית ארצית של מלחמה בתאונות הדרכים. האם חד”ש תומכת או מתנגדת להקמת ישובים חדשים והתיישבות בודדים? חד”ש מתנגדת להקמתם של יישובים חדשים ולהתיישבות בודדים. אנו מציעים הגנה בחוק ובהוראות התקציב על מרכזי הערים כסביבות מגורים ותרבות תוך שימור אופיים הייחודי. אנו סבורים שהיוזמה לקדם התיישבות בודדים באה כדי לנשל את האוכלוסייה הערבית מאדמותיה. בדבר פרטים נוספים על עמדות חד”ש ניתן לעיין בפרקים ח’ (“הגנת הסביבה וצדק סביבתי”) וט’ (“חיסול הנשק להשמדה המונית”) במצע המדיני והחברתי לבחירות לכנסת ה- 17. ד"א, דב חנין פעיל בחד"ש כבר 30 שנה, ולכן, כשבחרו אותו לתפקיד, ידעו מאיפה הוא בא.
 
למעלה