מה זה אומר לגבינו?

Nebelis

New member
דוקא לייטווייב...

לייטווייב היא בין התוכנות היחידות שבינתיים מציעות גרסאת 64 ביט... מה רמת השיפור? לא בטוח שתרגיש...צריך לעשות רינדור אחד עצבני ולבדוק... גם ללייטווייב יהיה עכשיו בטח פי 2 באגים אז... מה שכן היה תקופה שהיה אפשר להוריד ווינדוס 64 ממיקרוסופט בחינם- אולי אפשר עדיין...אני יודע שעשינו פה איזשהו ניסיון אבל רב התוכנות לא תמכו בזה אז לא היה הרבה מה לעשות...
 

CoolCalb

New member
xsi64bit

לפני כמה ימים SOFTIMAGE הציגה בכנס של מיקרוסופט את ה XSI 64 BIT הבחור מ SOFTIMAGE שהציג בכנס הזה, כתב באחד הפורומים של XSI, שהוא הצליח לקבל REALTIME DEFORMATION FEEDBACK על מודל של 20 מליון פוליגונים ב WIREFRAME.. (על חומרת 64 ביט כמובן) הוא גם פרסם SCREEN CAPTURE של סצינה עם 97 מליון פוליגונים... אנימטור אחר כתב, שהוא רינדר ב DIGITAL FUSION פי 10 בדיוק יותר מהר על 64 ביט לעומת 32 ביט.. הוא כתב שרנדר של 10 דקות, התקצר פשוטו כמשמעו לדקה אחת.. לדעתי יש למה לצפות... בקרוב החיים יהיו הרבה יותר קלים למשך 10 דקות, עד שנעמיס מחדש על המחשבים, כי הם יכולים, ונחזור לאותה נקודה שבא אנחנו נמצאים היום. אם תבדוק אחורה בשנים, משך הרינדור הממוצע של פריים בעשר השנים האחרונות לא ממש השתנה.. אלא רק נהיה יותר ויותר יפה,מתוחכם,ריאליסטי ועשיר.
 

eldarinn

New member
זה אומר שמוקדם עוד להסיק מסקנות

הגרסא הזאת ניתנה חינם כבר למעלה משנה ולא שמעתי יותר מדי וואוו. הסיבה הפשוטה היא שתמיכת היישומים למשתמש הביתי עדיין מוגבלת והרכיבים האלקטרוניים נמכרים במחירים מטורפים. אני אישית גם לא בטוח בתועלת של מחשב כזה מול שני מחשבי 32 ביט שיש כרגע בשוק מהסוג החזק, אני מדבר בשלב זה בלבד, כשהמחירים של ה 64 עוד אסטרונומיים.
 

zman3d

New member
מה אסטרונומי ?

אם אתה מדבר על המעבדים עצמם, הם לא כאלה יקרים ! קניתי לפני איזה שבוע מחשב חדש, המעבד עצמו הוא AMD athlon 3000 S939 64BIT, והוא עלה כולה 1000 שח (KSP).
 

mad ox

New member
כמה הבהרות

מה זה 64 ביט ? הרכיבים השונים בתוך המחשב שלנו מתקשרים באמצעות פסי תקשורת שקוראים להם bus . לפסי תקשורת האלה יש רוחב מסויים ( כיום 32 ביט ). 90 % מהייצוג המתמטי בגרפיקה תלת מימדית מבוסס על משתנים מסוג double . משתנים אלה גודלם 64 ביט, והם יודעים לייצג 15 ספרות דיוק אחרי הנקודה (במקרה הטוב) . כלומר כל פעם שהמעבד רוצה לקרוא מתוך הזכרון הפנימי מיקום של קודקוד במרחב הוא נדרש להעביר דרך ה bus שלושה משתנים מסוג double . (מיקום x ,y,z) . מכיוון שרוחבו של ה- bus הוא רק 32 ביט הוא נאלץ לעשות זאת ב- 6 מחזורי זמן . אילו רוחבו של ה - bus היה כפול היה ניתן לעשות זאת בשלושה מחזורי זמן בלבד. על כן אני מאמין שעבודה ב- 64 ביט בהחלט תאיץ את זמן הרינדור ב- 20-50%. חשוב לציין שעל מנת שניתן יהיה להנות מהטכנולוגיה הזאת גם החומרה , גם מערכת ההפעלה , וגם התוכנה עצמה חייבים לתמוך ב- 64 ביט . כך שמי שחושב ששדרוג התוכנה בלבד יספיק, טועה . (וכרגע רק AMD מציעה חומרה שתומכת) . מקווה שהבהרתי כמה נקודות
 

ilankt

New member
זה לא float?

אני יודע למשל ש DirectX ו-OpenGL עובדים עם floatים כדי לחסוך בתעבורה...
 

ilankt

New member
אבל כמובן יכול להיות שזה שונה

כי בתוכנות תלת מימדיות זה לא real time ורוצים יותר דיוק, מה שבאמת לא צריך במשחקים
 

mad ox

New member
תשובה

float ן- double הם משתנים מאותה משפחה . שניהן משתנים מסוג "הנקודה הצפה" (floating point ) ושניהם יודעים לייצג שברים עשרוניים .(בניגוד למשתנה מסוג int ,לדוגמא, שיודע לזכור רק שלמים). לא נסביר כרגע מה זה נקודה צפה כי זה די ארוך, אבל float הוא משתנה מגודל 32 ביט ויודע לזכור עד 7 ספרות אחרי הנקודה ו- double הוא משתנה מגודל 64 ביט , ויודע לזכור עד 15 ספרות דיוק .
 

ilankt

New member
תודה על ההסבר אבל אני יודע את זה

אני רק אמרתי לך ש DirectX משתמש ב float. אם תסתכל בדוקיומנטציה שלו, תראה שכל vector או vertex מורכב מfloatים ולא doubleים. כי תחשוב לך מה זה להעביר 100000 פוליגונים בפריים לכ.מסך ובחזרה עם כל אחד מהם היה double, זה היה לוקח פי 2 זמן...
 
למעלה