מה זה בדיוק ריפוי בעיסוק?

ו א ג ו ס

New member
מה זה בדיוק ריפוי בעיסוק?

אם וכאשר נגיע לזה עם הבן (עוד מעט 4), הייתי רוצה לדעת על זה קצת...

הילד פעיל מאד, תמיד היה, חברותי ומשעשע, בעל יכולת קוגניטיבית וורבלית גבוהה (ועכשיו גם הגננת אמרה..), אבל מגיע קצת יותר מידי להקשרים שליליים בבית ובגן על רקע היותו כולו "ידיים ורגליים", או כמו שהוא אומר "הצקתי לו קצת..."
חשבתי שזה על רקע קשב וריכוז שיתגלה מין הסתם לכיוון כתה א, אבל הגננת בשיתוף עם צוות "מעגן" שנמצא בגן מדברת יותר על גבולות גוף ועל גיוס היכולת הקוגניטיבית שלו לשם מיצוי הפוטנציאל והורדת ההקשרים השליליים..מילים גבוהות, ושוקלת המלצה בכיון ריפוי בעיסוק

איך, מה, מה עושים בטיפול כזה, כמה זמן לוקח (תדירות?), איך בוחרים מטפל, ללכת לכיוון קופת חולים, רשת המתנ"סים, מכונים פרטיים, מטפלים פרטיים? זה עם ההורה או מול הילד? עוסקים ביצירה/משחק/שיחה?...
רוצה לדעת למה לצפות...
 

smile li

New member
ריפוי בעיסוק

אני מצטטת את הגדרת המקצוע כפי שכתוב בעמותה הישראלית לריפוי בעיסוק: "ריפוי בעיסוק הינו מקצוע טיפולי-שיקומי-חינוכי, שמטרתו לספק לאדם כלים ומיומנויות אשר יאפשרו לו להתמודד עם דרישות החיים. המקצוע מתמקד במגוון העיסוקים המבוצעים על ידי בני אדם בכל הגילאים וחשיבותם לתפקוד האדם ותחושת השייכות החברתית ורווחתו.
הטיפול מתחלק להערכת היכולת התפקודית (מבחינה גופנית, נפשית וקוגניטיבית), טיפול, המלצות המשך, ובמידת הצורך מעקב. הטיפול יכול לכלול חיזוק מיומנויות אצל הלקוח כדי לשפר את התפקוד, אך יכול לכלול גם שינויים בסביבה, כגון התאמת הבית ומקום העבודה בעזרת טכנולוגיות וציוד מותאם, הדרכת מלווים וקרובי משפחה כיצד לסייע בתפקוד, ועוד".

אני לא מכירה את בנך, אבל מהנתונים שמסרת בהודעה, לא ברורה לי ההפנייה לריפוי בעיסוק - מדוע צוות הגן מפנה דווקא לריפוי בעיסוק ולא לטיפול רגשי והדרכת הורים?
לרוב בגילאים של בנך מפנים למרפאים בעיסוק עקב קשיים במוטוריקה גסה ועדינה, איחור ו/או קשיים התפתחותיים, קושי בעיבוד תחושתי, סרבול וכדומה. לרוב ההמלצה לפנות למרפאים בעיסוק מתקבלת מהמכון להתפתחות הילד. בגילאים מאוחרים יותר (גן חובה ומעלה) ההפנייה היא לרוב מרופא הילדים או מהשירות הפסיכולוגי-חינוכי.
הטיפול נעשה לרוב רק עם הילד. ההורים לפעמים משתתפים כדי לקבל הדרכה תוך כדי.
קופ"ח קובעת את הזכאות לטיפולים ואת מספרם. הדבר משתנה מבעיה לבעיה ותלוי בקופות החולים. לרוב מדובר על מס' מפגשים בתדירות של מפגש לשבוע. הטיפול עצמו - תלוי בבעיה לרוב משלבים גם משחק ויצירה.
אני מציעה שתשוחחי עם רופא הילדים שמכיר את בנך ואם הוא ימליץ להפנות למרפא בעיסוק, הוא יכתוב את ההפנייה וידע לכוון אותך לאן בדיוק לפנות ומה לצפות.
כבר מיידעת אותך שהתורים לרוב ארוכים בקופות החולים (לפעמים מחכים מספר חודשים), אבל בגלל חשיבות ההפנייה הספציפית (שלא כ"כ חד משמעית) ואי הדחיפות בטיפול בבנך, כן הייתי ממליצה לפנות לאיש מקצוע דרך קופת החולים ולא פרטי.

בהצלחה!
 

ו א ג ו ס

New member
תודה..

אני מחכה למילה האחרונה מהצוות המשולב של פסיכולוגית, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק והגננת התותחית שלו, שמסתכלים בזמן הגן (מין הסתם עליו ועל עוד שאר 26 חבריו...), ואחרי כן נפנה דרך רופא המשפחה
למרות שבאמת לא ברור לי מה רופאת המשפחה, החדשה אגב, קשורה לנושא
אין לו כל בעיות מוטוריות מכל סוג שהוא ואפילו לא עיכוב שפתי (ממממש לא!), אז מה רופאת משפחה יכולה להסיק מלהסתכל על הילד במהלך 4 דקות בחדר שלה?

איך הוא לא מושיב ת'ישבן המתוק שלו על כסא במפגש ונוטה לגעת בילד שיושב לידו תוך כדי שהוא דוחף אצבע לאוזן של הילדה בצד השני או לזוז ולזוז ולזוז (בגן הקודם זרקו "בעיה בויסות חושי", ילד שמעולם לא היה לו בעיה לגעת במשהו, לא נרתע מחומרים או חול או תוית של בגד). אם כבר הגדרת ה"גבולות גוף" או "חוסר מודעות לתוצאה של המעשים" יכול להיות הגיוני יותר

אבל רופאת משפחה...? מה לה ולזה?..

קראתי את ההגדרות, מעניין אותי מה באמת עושים במהלך טיפול...טוב, כנראה שנצטרך להתקדם ולראות...
 

smile li

New member
רופאת ילדים

פעמים רבות רופא הילדים מכיר היטב את הילד, את ההיסטוריה הרפואית שלו ואת התלונות של הוריו לאורך השנים. במקרה שלכם, מדובר ברופאה חדשה שלא מכירה את הילד ואתכם.
בכדי לקבל הפנייה לריפוי בעיסוק, פעמים רבות נדרשת הפנייה של רופא משפחה/רופא ילדים. אי אפשר ללכת לאבחון על דעת עצמך ללא הפנייה מנומקת עם הבעיות הרלוונטיות. לרוב גם כשמספרים לרופא הילדים, גם אם הוא לא מכיר את הילד, על הבעיות, הוא ידע אם אכן מרפאים בעיסוק יוכלו לסייע או שהפתרון נמצא אצל איש מקצוע אחר.

בהצלחה!
 
למעלה