אה, זה פשוט !
נניח שאתה רוכב לכוון צפון בלילה. ממולך שני אורות מתקרבים,איך תדע אם זה משאית או שני כבישונים? העניין מתחיל בזה שאתה חושב אם אם להוריד הילוך או לרדת לשוליים. כאן מתחיל כל ההסבר בעצם. אם אתה יורד לשוליים מייד אתה עושה את החשבון אם הצמיד שלך פנאנרייסר XC-34DTR יעמוד בשפשוף לאורך 500 ק"מ או שהיה עדיף לך לעבור לצמיג קדמי IRC-SS76YUI ואחורי הגון ברוחב 2.4 ספישלייזד UV5 AGK שעליו יש חילוקי דעות לכאן או לכאן. למחרת בבוקר את מתעורר עם סוגיית הצמיגים בראש שלא נותנת לך מנוח לפני רכיבת XC משולב בשבילים חצי אגרסיבית בין שמןרת פולג לשפך האלכסנדר בואכה חוף ינאי ומייד אתה פונה בשאלה מוחצת לפורום.. מה עדיף מזלג רושקוקס מהלך 128.5 מ"מ עם חוזק צידי של 45 באר לסמ"ר שבא עם מערכת שמן אויר מתכוונת עד ל-XC עדין 77.9 מ"מ אם אתה לוקח בחשבון שחלק מהדרך היא חולית או עדיף בולם אחורי קפיץ 3.5 אינץ עם מזלג 100 מ""מ מקדימה של מאניטו מעביר הילוכים LX מקדימה XT מאחורה וברקס דיסק מיכני.? חתיכת דילמה. בשביל מה יש חברים? וגם מומחים? עכשיו אתה הולך להכין קפה עד שהחברה בפורום מייד יגדיו לך לעבור למזלג "לפטי" של קנונדייל ע"ח מהלך משתנה בבולם קדמי שלא יעיל ברכיבות אגרסיביות מעל לגובה של 30 ס"מ של סלעים בלי שפיצים. עד שאתה לוגם את הקפה פתאום נופל לך האסימון פוףףףףףףף... ה-ס-ט-ם ! אולי הזוית שלו משפיעה על ההיגוי מה שמפריע לשבילים אגרסיבי אבל נוח לעשות ווילי...כאן אתה מתחיל להרגיש במלכודת.. הסטם למעשה מחייב אותך להחליך את הפנימיות לונטיל צרפתי ונטיל צרפתי מבקש חור קטן בחישוק.. עכשיו צריך גם עיצה איך מקטינים את החור בחישוק בטוח שמישהו מהרוכבים בפורום כבר עבר את שינוי המבנה הזה.. המממממ.. ונטיל צרפתי.. לגימה מהקפה מכניסה את המחשבות למוד יותר צלול. בעצם אם אני לוקח שילדה מאלומניום 7599 משולבת עם סיבים תזונתיים באיזור המזלג האחורי הקשיחות הצידית של הסיבים תתן מענה לבולם הקפיץ האחורי ואפשר יהיה להגדיל את העומס למהלך של 7.88 אינטש רק מאחור !! המשמעות היא שהמזלג הקדמי יכול להיות עם מהלך קבוע של 102.75 גרם לס"מ אם אני על שבילים עם רמת גימור בינונית. כלומר העניין ברור לחלוטין. השעה כבר 17:45 אחה"צ.. אבל אם נניח אפשר יהיה להקטין את העלות של הסטם על חשבון הקסדה יכול להיות שהרכיבה תהיה מעט יותר אגרסיבית רק שצריך לקחת בחשבון את הסנייק בייט שעלול לקרות בגלל מהלך קדמי קצר. המשמעות הנגזרת היא כל כך ברורה צמיג רחב מאחור עם אחיזה בינונית בלחץ 48PSI צמיג קדמי עם שיניים הפוכות בלחץ 41PSI זה נותן מענה לא רע לבעיית המזלג הקדמי. השעה 23:55 העיניים נעצמות אבל הסוגיות לא רק שלא נפתרות מתעוררות חדשות. יום שני 06:00 קפה של בוקר עם חתיכת עוגה ללא סוכר מביא ותי למחשבה שהגיאומטריה של השילדה יש בה איזו בעייה שאני צריך לתת עליה את הדעת קצת יותר לעומק. תוך כדי צחצוח שיניים אני מבין שמהלך גדול במזלג הקדמי משפיע על המשקל ומקשה על עליות תלולות,בקשר לצמיגים אני כבר כמעט בטוח רק עם עוד 20 עד 30 דעות שונות של החברים בפורום בטוח שהבעייה שלי תיפתר,אבל הכיוון שלי הוא לכיוון פנארייסר TY33UT וההבדל בינו לבין פנארייסר RUW8688 הוא כל כך מזערי שעבור XC תחרותי או שבילים סלולים של קק"ל לא יהיה הבדל ממשי אם המזלג הקדמי לא יחרוג ממהלך של 100 מ"מ כל זה בתלות לשיכוך בובינג עד לרמת מינימום. השעה 12:00 כבר ארוחת צהרים ואני מתחיל לחשוב על ספיישלייזד אפיק. ז"ק יחד עם שיכוך מלא מה שנותן יציבות צידית מחד-וקשיחות מעגלית מאידך. אם זה כל כך טוב למה קנונדייל לא הולכים על הרעיון? 22:00 ה"הלפטי" הזה מצליח להוציא אותי משלוותי. אלומיניום משובח,מנגנונים שמבינים את עצמם יותר טוב מעצמם טכנולוגיות מתקדמות צמיגים "לפטי" כידון "לפטי" (חצי כידון) דוושות "לפטי" וכל זה במחירי מבצע של 38,000 ש"ח עד סוף החודש. 02:00 אז זהו,צמיג אחורי השגתי במחיר לא רע את הקדמי כנראה שאזמין מחו"ל עבור שבילים אגרסיבי עד אגרסיבי ביותר . הבעייה עדיין עם הסטם. טוב יש גם את מחר לפתור עניינים. . . . הבנת מה זה סינגל טראק? כל היום וכל הלילה וכל השבוע וכל החודש אתה חושב רק על אופניים. סינגל טראק. פשוט, לא? יורם