מה זה השטויות האלו ...............

מה זה השטויות האלו ...............

מידי יום עוברים את הקו הירוק עשרות אלפי
מכוניות ואנשים שלא מחתימים דרכונים...
סורות עוברות בשירות לעזה ולרמאלה ....
מה זה אומר , שהם נוסעים , או מיצאים לחו"ל ?
פוליטיקאים שמעדיפים "לסובב" את הדברים
בכדי להענות לדרישות הפלשתינאים....

מי שאמור היה לקבוע את שיעור המיסוי על עסקאות יצוא הוא ד"ר מיכאל שראל, שמכהן ככלכלן הראשי, הממונה על הכנסות המדינה, מחקר וקשרים בינלאומיים במשרד האוצר. הנושא היה אמור להיות מוסדר כבר בספטמבר, אבל המדינה לא הצליחה לגבש מודל אחיד לכל עסקאות היצוא ולכן פרסמה קול קורא לציבור כדי לשמוע עמדות שונות.

גם אחרי קבלת הערות ומתודולוגיות שונות התברר שלא ניתן להחיל מודל אחד של עסקאות יצוא גז מישראל, מה שהוביל את אגף הכנסות המדינה לנסות למצוא פתרון מוצלח יותר מול רשות המסים. המנגנון שנבחר הוא שכל עסקת מכירה ויצוא תחושב בנפרד לצורך המיסוי, והמחיר שממנו ייגזר המס הוא נקודת המכירה האחרונה (Last Buyer).

הבעיה שהתחדדה לאחרונה היא גם פוליטית וגם כלכלית, ובמשרד האוצר מנסים להבין האם מכירת הגז לרשות הפלסטינית מהווה חוזה יצוא. הסיבה: הרשות אינה מוגדרת כמדינה, ולכן לא ברור אם העברת גז אל מחוץ לגבולות הקו הירוק תיחשב כפעולת יצוא. אם כן, מדובר ביצוא למדינה שישראל מסרבת להכיר בה עד שלא ייחתם הסכם שלום, ומכאן הבעיה הפוליטית. אם לא מדובר במדינה זרה, אזי מכירת הגז לרשות לא יכולה להיחשב כיצוא גז, מה שאומר שכל מכסה שעוברת לשטחי הגדה המערבית מקוזזת למעשה מהמכסה ששוריינה עבור השוק הישראלי, ומכאן הבעיה הכלכלית.


בסביבת רשות המסים הזהירו בימים האחרונים שהגז ממאגר לווייתן אולי יצא ויעבור בצנרת, אבל מאחר שמכירה לרשות שקולה כמכירה לשוק המקומי, קיימת סכנה של מכירה בעודפים גדולים לרשות ומשם למדינות אחרות, דוגמת ירדן, תוך ויתור על המיסוי הישראלי.

ממשרד האוצר נמסר כי "העבודה על מודל מיסוי יצוא הגז צפויה להסתיים בזמן הקרוב. העיכוב נובע ממורכבות הנושא ומהפניות הרבות שקיבל המשרד לאחר פרסום קול קורא בעניין. לעניין החוזה עם הרשות הפלסטינית, הנושא נבחן משפטית בימים אלה".

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3623464,00.html
 
למעלה