מה זה משנה מה מערכת החינוך חושבת

E s t e b a n

New member
השקעה

משנה אם מערכת החינוך משתמשת במה שהיא חושבת עליך כדי להחליט אם להשקיע בך הרבה-הרבה-הרבה יותר ממה שהיא משקיעה באדם רגיל.
 

memlb

New member
אתה באמת צריך את ההשקעה הזו?

שיטוט באינטרנט לא מספק?
 

memlb

New member
ואתה גם מרגיש בסדר כשאתה יודע

שמשקיעים במחוננים יותר מבאחרים, למרות שהתוצאות יכולים להיות אפילו בלתי מורגשות?
 

MelodicTruth

New member
לא משנה.

אתה יודע מה משותף כמעט לכל הגאונים בתולדות האנושות? כן, אף אחד לא השקיע בהם.
 

007bg

New member
לא מדוייק, אבל אל משנה....

אני אשתמש באותה התגובה גם כדי לענות לפותח האשכול, התנצלותי. אני, לדוגמא, גר בירושלים. בשאובחנתי כמחונן, הופנתי להעשרות שונות. (אופק, חלד, וכ'ו). זה מוסיף לידע הכללי, מרחיב מסגרות חברתית, את טווח ההיכרויות את מגוון החברים, עוזר בהעשרה, מעודד סקרנות אינטלקטואלית, ומה לא. כל זה נחמד בתיאריה, אמת..... אבל המציאות היא שלא הלכתי לזה..... עצלות היא פקטור חזק, לא?
 

MelodicTruth

New member
אין קשר בין הדברים.

כן, אני מניח כי אותן תוכניות אכן מעשירות במובן מסויים, אך לא לזה התכוונתי. לא זכור לי שרימן או אינשטיין היו זקוקים להכרה מסויימת מצד המערכת, ברוב המקרים המערכת אפילו דחפה אותם בכיוון ההפוך. גאונים הופכים לגאונים בזכות עצמם, כל השאר לא רלוונטי.
 

007bg

New member
זאת תהיה קביעה מאוד לא נכונה, בנאדם

אתה באמת חושב שכל פוטנציאל שחבוי בכל אדם יגיע למימושו המלא? או שאולי רק במצבים קיצוניים של גאונות? אתה חי באוטופיה אופטימיסטית ביותר. זה פשוט לא נכון.... הסבירות היא שגם אם אתה גאון, אבל נולדת לאבא ממפעל בדימונה, אתה תגמור כמו אבא שלך...... אין מה לעשות..... זה נכון שהרבה מתוכם עשו את זה אינדוודואלית, וחלקם היו אף אוטודידקטים...... אבל לא היו מונחות על כתפיהם מטלות כבדות מדי, לא? הם לא "עוכלו" ע"י המערכת כמו מזון מוצק ממוצע, אבל בהחלט הייתה להם האפשרות של ללכת בדרכם. גבריאל.
 

theXequation

New member
נארה לי שרובנו כבריות מושפעים

מהסביבה שלנו. כפועל יוצא עולם האסוציאציות בין היתר נבנה/מתפתח בעזרתה. דווקא יש משהו בזה שסביבה מגרה היא בעלת סבירות גבוהה להביא את הנמצאים בה לתובנות על דברים אחרים מתוכה או שלא מתוכה. ובמילים אחרות, אולי ה"גאון" יביא את ההברקה מתוכו אבל סביבה מגרה יכולה לתרום לו חלק נכבד מהדרך אליה.
 

memlb

New member
אם כבר זה פותחת האשכול...

סקרנות אינטלקטואלית זה דבר שקיים בכל אדם. אפשר לדכא אותה, וזה אפילו די מקובל. לעשירים במקרה או שלא במקרה, יש פוטנציאל גבוה יותר. מה שרציתי להגיד מלכתחילה, זה שהתפיסת עולם שיש אנשים עם פוטנציאל מדיד ואותם החברה צריכה לפתח כדי שיפעלו למענה הוא די דוחה. עברתי מבחן של מכון הדסה לא מזמן (בחופש). הגישה שם היא שמי שחושב בדרך קצת שונה מהנורמל הוא מטומטם ויש לו בעיות נפשיות ומי שחושב בדרך שרוצים שהוא יחשוב מצליח. אני, כאחת שחושבת בצוןרה שונה מהמקובל, אבל מסוגלת לזייף את השיטה המקובלת לא מרגישה גאה במיוחד בזה שאובחנתי כ"מחוננת", אני לא מבינה אנשים שכן גאים בזה.
 

theXequation

New member
לא בטוח שהכוונה שם היא למחשבה

שמאפיינת את הנורמלי, אלא כישורים מסויימים אותם הם מחפשים. אני לא נתקלתי במחשבה שבסיסה הוא "OK הילד מטומטם/יש לו בעיות נפשיות". לפחות לא מהמקומות שמאבחנים, אולי התכוונת שמי שמקבל את האינפורמציה/תוצאות המבחן (בד"כ נציג בית ספרי) מסיק מסקנות פזיזות ולא מדוייקות, עם זה אני לא יכול שלא להסכים. האומללות של חלק נכבד מהמורים בנסיון נואש לגשת לילדים האלה מעורר חמלה (על הילד כמובן).
 

theXequation

New member
מקרה מצער, נראה לי שדווקא היא

אמורה לפחות להפגין רגישות לנושא.
 

memlb

New member
אוי, באמת לא מובן...

מה המטרה של השאלה במבחנים מהסוג הזה "איזה מהבאים יוצא הדופן?"?
 
למעלה