מה זה קומפלקס ק"פ?

מה זה קומפלקס ק"פ?

נתקלתי כאן בארכיון כמה פעמים במונח "קופלקס ק"פ". למישהו יש מושג מה זה בדיוק?
אני חושדת שסוג הק"פ של הבן שלי הוא כזה (למשל היה כתוב שאחד הסימנים הוא שהבוהן עולה למעלה, וגם שהרגליים יותר קטנות ושמנמנות, וזה בדיוק מה שיש לו: הבהונות קטנות יותר מהאצבעות ועולות כלפי מעלה, וגם CHUBBY FEET שזה כפות רגליים קצרות ושמנות).
ע"פ מה מאבחנים קומפלקס ק"פ ומה ההשלכות של זה?
 
complex clubfoot

נימדד בעיקר לפי תוצאות הטיפול. דהיינו, אם סידרה של גיבוסים + ניתוח הארכת גיד (=תהליך פונסטי) לא הצליח, יקרא ק"פ מורכב. עכשיו השאלה ממה? יש הרבה סיבות. בגדול ה Chubby Feet מכוונות את הרופא המטפל לכך שמדובר באתגר גדול יותר מהרגיל. בהתחשבות בעובדה ש 85% הצלחה יש אצל ההורים המקפידים בענין הנעליים, הרי ברור לנו שרק כף רגל שמנמנה זה לא סימן מספיק לאבחנה "קלאב פוט מורכב". כל הקלאב פוט מכל הסוגים עם כף רגל שמנמנה !!! השלכות? אם הרגליים ממש מסרבות לטיפול קפדני הרי שהצעד הבא יקבע על ידי הרופא. מחזרה לסידרת גיבוסים ואם זוהה הגורם לסרוב של כף הרגל לתיקון תוך תיחסות לגורם. באיזה נעליים אתם משתמשים?
 
הבן שלי בן כמעט 4 חודשים

עדיין לא הגענו לשלב הנעליים.
טופל בסדרה של 9 גבסים, בסה"כ במשך כמעט 3 חודשים, ללא הצלחה.
הק"פ הוא דו"צ, והרגל השמאלית עקשנית מאד.
מההתחלה אמרו לנו שנצטרך יותר גבסים מהרגיל, אבל ברגל שמאל אין כמעט שיפור. (רגל ימין במצב יותר טוב, ואיתה יתכן שהיה אפשר להגיע לתיקון אחרי עוד מס' גבסים.)
ברגל שמאל גם הגבס נפל פעמיים אחרי יומיים.
בעוד שבוע - בגיל 4 חודשים - הוא אמור לעבור ניתוח ב-2 הרגליים, כשהניתוח ברגל ימין - הטובה יותר יהיה פשוט יותר, לעומת רגל שמאל הבעייתית.
 
רגל עקשנית

אכן 9 גיבוסים זו רגל עקשנית. האם לא חל שום שיפור בשמאל כמו שאת אומרת? האם העמדה של החלק הקידמי של כף הרגל נישארה לחלויין כמו שהייתה? מקווה איתכם שהניתוח יעשה את העבודה. ספרו לנו איך מתקדם לאחר הורדת הגבס שאחרי הניתוח. אני מניח שהניתוי בימין הוא הארכת גיד אכילס בלבד ובשמאל מתווסף מרכיב נוסף. אודה לך אם תוכלי לספר מה המרכיב הנוסף.
 
היה שיפור כלשהו ברגל שמאל

אבל עדיין לא קרוב לתיקון. גם ימין עדיין לא מתוקנת בכלל.
לגבי הניתוח בימין, אמרו לנו שהניתוח יהיה יותר פשוט, ויראו לפי הצורך.
ברגל שמאל אמרו שצריך לתקן ב-2 מקומות, אני לא בדיוק זוכרת מה ואיך...
אני אנסה להעלות תמונות של הרגלים היום ולפני חודש.
 
לצלם את הרגליים

צילום כפות הרגליים מכיוון כף הרגל, זה ללא ספק מעשה מאד מאד חכם. אין דרך יותר מדויקת להורים להבין מה קורה. רעיון טוב מאד להעלות תמונות.
 
למעלה